handdator

Visa fullständig version : Cooper D - pepperwhite



Mikael W
2008-07-01, 22:33
Ny här och lycklig ägare av ovan sedan en vecka tillbaka. Köpt på autoperformance.se i Vellinge vilket i sig var en upplevelse, kolla deras hemsida!

Hade tänkt vänta till hösten men så dök denna pärla upp som hade allt jag önskat mig plus lite till:
Pepper White med svarta stripes
Chilipaket
Bixenon
17" Flame Spoke
Halvläder Cream White
Knee roll och armstöd Cream White
Interiörlister Piano Black
Multifunktionsratt
Radio MINI Boost CD
mm som jag kanske inte upptäckt än...

Verkligt kul och skön bil. Gjort en MINI-semester i helgen i Värmland och är klart imponerad av beteendet på slingriga vägar. Att bränsleförbrukningen ligger kring 0,4 l/mil då gör inte upplevelsen sämre.

Annars är jag som HF-Björn (som jag träffat några gånger tidigare) vurmare av italienska budgetprestandabilar - kör en Fiat Coupé 20 VT för nöjes skull

Rasmus
2008-07-01, 23:48
Härligt! Grattis till bilen och välkommen till forumet!
Bilen ser fin ut, jag gillar färgkombon du valt!

Vad var det som hände hos bilfirman? Var det en "upplevelse i sig" som i något positivt eller negativt?

Limited Edition
2008-07-01, 23:53
Härligt! Grattis till bilen och välkommen till forumet!
Bilen ser fin ut, jag gillar färgkombon du valt!

Vad var det som hände hos bilfirman? Var det en "upplevelse i sig" som i något positivt eller negativt?

Vad jag vet har dom alltid hemma en hel del extrema bilar hos sig. Antar att det är vad som menas med "upplevelse i sig".

För övrigt så ser det ut till att vara en fin fin bil! Grattis!

Bergen
2008-07-02, 07:07
Gratulerar, till ett bra val. Ännu en bil som är i princip identisk med min. Det verkar finnas många med bra smak här. LoL. Ett mycket bra namn har du också ser jag. Välkommen i gänget.

Fredrik
2008-07-02, 14:43
Välkommen i gänget, Mikael 8)

Ace
2008-07-02, 20:11
Välkommen Micke!

Lägg upp lite fler bilder så vi får se den på lite närmare håll.

ang. bilfirman så måste det varit som att vara på en mindre bilutställning! Fast utan inträde :)

Mikael W
2008-07-02, 22:26
Tack alla för välkomnandet. Får se om några blinkar tillbaks nu när vi möts på vägarna. Har varit lite dåligt med det hittills, inte riktigt "italien style".

För den som älskar supercars med betoning på italienska och tyska sådana så var bilfirman underbar. Bestämde mig nästan för att bli rik och köpa någon av dem senare. Men jag lyckades efter den första euforin koncentrera mig på den vita pärlan efter att ha provsuttit en Ferrari 360 Spider (tror jag det var). Men killarna där var väldigt bra att ha och göra med, blev inte ens ledsna för att jag prutade en del...

Försökte lägga upp bilder igår men forumet tjatade bara om att de skulle vara mindre, men ett nytt försök här då.

Den här färgsättningen och utrustningen är nästan exakt vad jag valt om jag köpt den ny, så jag är fantastiskt nöjd!

HF-Björn
2008-07-03, 12:32
Hallå Mikael!
Kul att du hittat hit och snygg kärra!
Inte visste jag att du gilla MINI's :)
Hoppas att jag kommer/hinner upp en sväng till Skaftö i sommar, så jag får spana in din kärra.

Mikael W
2008-07-06, 11:40
Igår hände det äntligen; körde på kurviga småvägar väster om Kungälv. Då kommer ur en kurva, som skjuten ur en kanon, en röd Cooper som blinkar till oss! Härligt!

Du är alltid välkommen upp till Skaftö Björn, så kan vi ju jämföra vara miljöbilsdieslar! Tyckte Mini var det ultimata valet för körglädje och bra bränsleekonomi för mig som kör 4000 mil om året.

Och så kan du kolla in Emils båtprojekt, kan kanske bli sjösättning nästa år...

andreass
2008-07-06, 20:31
Igår hände det äntligen; körde på kurviga småvägar väster om Kungälv. Då kommer ur en kurva, som skjuten ur en kanon, en röd Cooper som blinkar till oss! Härligt!

Du är alltid välkommen upp till Skaftö Björn, så kan vi ju jämföra vara miljöbilsdieslar! Tyckte Mini var det ultimata valet för körglädje och bra bränsleekonomi för mig som kör 4000 mil om året.

Och så kan du kolla in Emils båtprojekt, kan kanske bli sjösättning nästa år...


Det hade ju inte varit helt omöjligt att du möter mig ngn dag heller.. =) Den röda tror jag minsann att jag sett också :p