handdator

Visa fullständig version : Säljångest 2



Jocke
2008-07-01, 21:27
Jag har haft min Cooper S JCW sedan hösten -03, bra mycket längre än någon annan bil. Jag har verkligen varit supernöjd! Det har blivit många roliga mil, en del konbanekörning, superstage, Kinnekulle, Gelleråsen och Gotland Ring m m.

Jag har många trevliga minnen som t ex när Coopersweden blev inbjudna till Gelleråsen av (Ford- och Hondaklubben?). Imprezaklubben var också där och det var flera som först rynkade på näsan åt oss för att sedan efter en del körning smyga sig fram och berömma bilarna och komma med massor av frågor. Så såg det ut på banmöte efter banmöte... På den tiden så slog man verkligen ur underläge.

Jag minns även när vi körde Superstage första gången. Corvetteklubben skulle köra samma dag. Åtminstone jag tittade med respekt på det stora stygga Corvetterna innan vi skulle köra... Jag vill minnas att den som körde långsammast av oss faktiskt var snabbare än den snabbaste Corvetten...

Känslan av att smita förbi en rallystripad impreza på insidan efter rakan på Kinnekulle är en skön känsla!

Det är väl knappt några kvar här som var med den sena sommarkvällen när en gul RS2:a förtvivlat försökte skaka av sig ett koppel av Minisar från Roslagstull till långt ut på Djurgården. Till sist stannade han och klev ut och frågade:
- "Vad i h-vete har ni gjort med era bilar?" Den gula RS2 blev till salu strax efter denna incident...

Jag har en längre tid varit "på väg" att byta bil... Beställde t o m en bil som sen blev så pass försenad att jag valde att inte vänta på den utan avbokade. Folk runt om kring mig har sedan länge tröttnat på mitt letande, vissa snackade om att det snart är ett "frivarv"... Men förra veckan så hittade jag rätt (?) och slog jag till!

Så nu står helt plötsligt en ny bil på Minins plats... Det är klart att det är kul med en ny utmaning men det är inte utan att jag får dåligt samvete när jag kommer ut och hoppar in i den nya. Minin står och ser lite skamsen ut vid kontoret...

Jag har dock inte helt bestämt mig för att verkligen göra mig av med den. Jag försöker intala mig själv att det kan vara bra att ha den kvar, behöver förmodligen en "vinter bil"...

Ja ja nu fick jag i varje fall skriva av mig lite av min ångest. Jag hoppas att jag hittar någon tillräckligt bra ursäkt att faktiskt behålla bilen...

Jocke

MartinGBG
2008-07-01, 21:35
Den naturliga frågan blir ju, vad har du köpt för ny bil? :)

Bronto
2008-07-01, 21:36
Vilken är den nya bilen? :)

Jocke
2008-07-01, 21:46
Något helt annat faktiskt, en Shelby GT 500. Lite mer mos och den går faktiskt att svänga med... Har självklart en del planer för den.

Bronto
2008-07-01, 22:33
Något helt annat faktiskt, en Shelby GT 500. Lite mer mos och den går faktiskt att svänga med... Har självklart en del planer för den.

Ny eller gammal? Båda är dock otroligt fina bilar ;)

Jocke
2008-07-01, 22:35
Den nya...

Luc!fear
2008-07-01, 22:45
Den nya...
En bild på den nya familjemedlemmen (bilen)hade inte skadat...

HF-Björn
2008-07-03, 21:53
Har inte den där bilen stel bakaxel? Jäkligt manlig bil vilket som :)

Jocke
2008-07-04, 21:08
Det stämmer! Trots det så körde Gullabo 1.22.93 på Superstage med en GT 500 (lite modifierad)... Min kommer inte att förbli original särskilt läge.