handdator

Visa fullständig version : JohanH: Mini Cooper S - R56



JohanH
2008-05-21, 20:00
Johan H
Vasastan, Stockholm, Sverige, Världen
Mini Cooper S - R56 - British Racing Green, uthämtad från Borgs i juli 2007
Modifikationer: Bonnetstripes i vitt. Samtliga backspeglar Union Jack och numera sänkt 30 mm med H&R-fjädrar av IDH Wheels i Stockholm. Lackförsegling av Jörgen Sandell på Stockholms bilvård. Takräcke och cykelställ.

Bilen har också fått nytt tak och ny motorhuv samt en komplett omlackering efter ett mindre anfall av småbucklor (drygt 30 st).

[Ursäkta dåliga bilder]

Före sänkning:

http://i32.tinypic.com/r9k08y.jpg

Efter sänkning:

http://i25.tinypic.com/212adcg.jpg

KIT
2008-05-21, 21:32
Blev ju nästan lika bra som min ;-). Kan även tillägga att det blev camber med 2,7 grader bak för att få plats med däcken innanför skärmarna.....foto kommer inom kort...

Mackan
2008-05-21, 21:56
Jag tror det gjorde Affe gott när du fick ner han på jorden lite ;)
Han har fin färg också , en av mina favoriter.

ps. Alice hälsar.

MS//

Rasmus
2008-05-21, 23:22
Hur upplever du bilen nu när du sänkt den?

JohanH
2008-05-22, 07:11
Hur upplever du bilen nu när du sänkt den?

Märkligt nog är gången mer komfortabel. Den har sportchassi från början, men det är faktiskt mjukare gång. Men - den kränger inte alls, över huvudtaget.

Sen tror jag faktiskt inte att du skulle ha några problem i Visby. Fartbulor finns det gott om i Stockholm, och dem tar man utan problem.

Men för att citera allsmäktige Marcus: "Skrapandet undertill slutar efter ett tag" :).

/Johan

Rasmus
2008-05-22, 08:05
Märkligt nog är gången mer komfortabel. Den har sportchassi från början, men det är faktiskt mjukare gång. Men - den kränger inte alls, över huvudtaget.

Sen tror jag faktiskt inte att du skulle ha några problem i Visby. Fartbulor finns det gott om i Stockholm, och dem tar man utan problem.

Men för att citera allsmäktige Marcus: "Skrapandet undertill slutar efter ett tag" :).

/Johan
Låter ju grymt bra!
Att höra Marcus bil i Visby Innerstad skar i hjärtat. Han låg mer i marken än ovanpå med sin front :o

JohanH
2008-05-22, 08:11
Låter ju grymt bra!
Att höra Marcus bil i Visby Innerstad skar i hjärtat. Han låg mer i marken än ovanpå med sin front :o

Om du inte har bråttom så kan ju prova när jag gör blixtvisit på Sudret i början av juli. Borde kunna ta någon halvtimme på väg från ön och provköra lite Visbygränder.

/Johan

Rasmus
2008-05-22, 11:08
Om du inte har bråttom så kan ju prova när jag gör blixtvisit på Sudret i början av juli. Borde kunna ta någon halvtimme på väg från ön och provköra lite Visbygränder.

/Johan

Perfekt!
Oavsett om jag ska testa fjädringen eller inte så vore det kul att träffa en MINI-broder :cool:

Egentligen behöver du inte komma till Visby, om du inte har vägarna förbi dvs. Jag kan åka en sväng på Sudret eller så ses vi på Gotland Ring och övar inför Sverigeträffen :D

Edit: Iofs vore det ultimat att testa den på kullerstensgränderna i stan. Det är ju det enda jag är lite tveksam till med sänkt bil. Men jag vill inte att du ska åka till Visby bara för det.... Vi ser hur det blir!