handdator

Visa fullständig version : Solna bygger om sin MINI-hall



Fredrik
2008-04-21, 19:04
I förra veckan besöktes MINI i Solna både på torsdagen och fredagen, och en utav dagarna förklarade Jens att det nu är officiellt - MINIhallen ska bli mer MINI och inte en genomgång mellan BMW´s bil- och MC-avdelning (MINIavdelningen ligger mitt emellan dessa).

Det kommer att skärmas av mot båda håll, nytt golv kommer att läggas, en helt egen ingång, och hela avdelningen kommer att bli mer MINI med både mer MINIutseende på inredningen samt ställ och hyllor för MINIprylar :banana:
Jag kommer så småningom diskutera med dem om de inte kan ställa dit lite modellMINIs i en monter så folk kan öka på sina modellsamlingar :mrgreen:


Enligt Jens kan det nog bjudas på en premiäröppning modell 8), då de fortfarande har en Clubman med discokula monterad :buttrock:


Det verkar som om Solna kommer ta täten i Sverige vad gäller coolaste MINI-hall :happy:

Helan
2008-04-21, 19:24
:mygod: :bowdown: :nana: :buttrock: :drool:

Christian
2008-04-21, 19:34
Skall då bara påminna folket om att i Halmstad på Bendt´s bil så HAR de redan den första hallen för MINI. Sveriges ända MINI hall, på vad va det? 400kvm?????

powernap
2008-04-22, 08:57
mmm kan förstå att storstäderna vill kopiera framgångsreceptet bendtbil i halmstad....förra året såldes det 17 nya Mini från hallen...hittills (tom 15 april) hade det gått iväg 18 st.....enligt bendtbil mycket tack vara minis showroom










o en o annan minister i stan som lappar bilar :-)

Fredrik
2008-04-23, 20:02
Visste iofs inte att man bara köpte bilar beroende på hur utställningshallarna ser ut, trodde det var bilen som var det intressanta i det hela ;)

Nåväl, jag kan bara konstatera att det ska bli kul att se hur det blir när de är klara i Solna till hösten.

Alla StockholmsMINIster bör kunna räkna med en inbjudan i brevlådan när det är dags för "grand opening" :beerchug: - mer info kommer så småningom om ombyggnaden 8)

rogeraberg
2008-05-05, 19:10
Tydligen så kommer Mini att kräva att man går hela vägen, vilket kan göra att antalet återförsäljare kommer att minska.

På gott och ont alltså.

Ace
2008-05-05, 20:27
Den knäcker inte MINI Park Lane vid Hyde Park i London! Vilka har varit där mer än jag? Den bilhallen var helt grym! Jag är så förbannad att jag glömt kameran på hotellrummet den dagen. Varje bås som försäljarna hade var inrett på var sitt unikt sätt. Den ena hade alla tillvalsfälgar som fondvägg, de andra hade riktiga tak med olika takflaggor och en hade ett komplett JCW tuningkit med avgassystem, topp, luftfilter, intercooler, bromskivor, bromsok mm mm
Väldigt snyggt och effektfullt. Missa ej om ni är i London. Gatan heter Park Lane och ligger öster om Hyde Park vid området Mayfare.

Fredrik
2008-05-05, 20:38
Jag har tyvärr inte varit på MINI Park Lane men enligt Kalle ska det vara en av de största MINIrepresentanterna i hela U.K., så att Solna inte når ända dit vid ombyggnationen kan jag nog ha förståelse för :)

Ace - hur kan du bara glömma kameran :wild: , jag känner nästan för att bussa Paul på dig och sätta dig på första bästa plan tillbaka till London :mrgreen:

Ace
2008-05-05, 20:53
Ace - hur kan du bara glömma kameran :wild: , jag känner nästan för att bussa Paul på dig och sätta dig på första bästa plan tillbaka till London :mrgreen:

Gör det!
Jag grämer mig fortfarande......men det blir nog en resa till London för någon här på forumet snart. Då hoppas vi på bilder!
Måste kännas lite kul att jobba där om det kommer in en galning från Sverige och går runt och fotar hela bilhallen!?

Fredrik
2008-05-05, 20:56
Ja, de kanske bara skakar på huvudet och säger "doh, the crazy Swedes are back" :D

Hobbe
2008-05-05, 21:18
Jag hörde att Ace är portad där numera... :)

Helan
2008-05-06, 07:30
Den knäcker inte MINI Park Lane vid Hyde Park i London! Vilka har varit där mer än jag? Den bilhallen var helt grym! Jag är så förbannad att jag glömt kameran på hotellrummet den dagen. Varje bås som försäljarna hade var inrett på var sitt unikt sätt. Den ena hade alla tillvalsfälgar som fondvägg, de andra hade riktiga tak med olika takflaggor och en hade ett komplett JCW tuningkit med avgassystem, topp, luftfilter, intercooler, bromskivor, bromsok mm mm
Väldigt snyggt och effektfullt. Missa ej om ni är i London. Gatan heter Park Lane och ligger öster om Hyde Park vid området Mayfare.


jag och Maria har varit där! (Fredrik din Scalextric Challenge bil har varit där med!)

Helan

Fredrik
2008-05-06, 09:16
jag och Maria har varit där! (Fredrik din Scalextric Challenge bil har varit där med!)

:D 8) :mrgreen:

MrCooper
2008-05-06, 09:32
Den knäcker inte MINI Park Lane vid Hyde Park i London! Vilka har varit där mer än jag?

Jag har också varit där. Det är en annan dimension helt enkelt. Man kommer in i MINI stämning när man gått in i butiken! :handen:

Fredrik
2008-05-06, 09:37
Hmm, det här gör att jag börjar fundera på om vi helt enkelt skulle försöka att organisera en NMCS-resa till både Oxford och fabriken samt ett besök på MINI Park Lane - tänk er ett gäng svenska MINIster som ramlar in och nästan tömmer deras förråd av MINI-pryttlar :D

För att inte tala om alla trevliga pubar man kan besöka :beerchug:

Mer om min idé här: http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=5513

I denna tråden är det nu TOPIC: Solnas nya MINIhall 8)

Fredrik
2008-07-24, 22:25
Senaste infon om detta projekt är att det blivit rejält försenat - inom en eller två veckor startar ombyggnationen för den nya MINIhallen i Solna, mer info om hur det går samt premiäröppningen kommer så småningom :)

Fredrik
2008-10-28, 14:40
Läs mer här:
http://www.coopersweden.se/showthread.php?t=6447