handdator

Visa fullständig version : Öppnade takluckan första gången



Fredrik
2008-04-03, 11:49
Jag öppnade takluckan första gången i går till min och min sons stora glädje - var riktigt skönt att köra med öppet tak. Det gick inte så fort (körde bara inom Kungsängen), men det var väldigt behagligt :D 8)

HF-Björn
2008-04-03, 11:51
Jag hade premiär i förrgår :D fint som snus !

Marcus
2008-04-03, 13:26
Jag körde genom stan med min lucka öppen i måndags innan jag lämnade bilen till Matte nere i nynäshamn :)

Hämtar igen på fredag, då blir det mer körning med öppen lucka för att lyssna på ljudet :p

Hans-G
2008-04-03, 17:04
Jojo. man får va' gla' åt det lilla ;)

(Fast jag ska väl inte va' kaxig - när jag kör hem från vintergaraget i Roslagen på söndag är det säkert bara tre-fyra grader varmt och snöblandat regn, så min lite mer öppna premiär får väl dröja... :-()

Ashra
2008-04-03, 17:06
Jag körde genom stan med min lucka öppen i måndags innan jag lämnade bilen till Matte nere i nynäshamn :)

Hämtar igen på fredag, då blir det mer körning med öppen lucka för att lyssna på ljudet :p


Vad ska det göras för skoj med bilen nuda ?

powernap
2008-04-03, 17:20
Jag körde genom stan med min lucka öppen i måndags innan jag lämnade bilen till Matte nere i nynäshamn :)

Hämtar igen på fredag, då blir det mer körning med öppen lucka för att lyssna på ljudet :p

nytt ljud??

Marcus
2008-04-03, 18:33
Vadå nytt ljud? :) Den låter bara mkt och fint precis som vanligt. Men man har ju inte hört det på nästan 6 månader.

Bilen ska bara vårservas, inget godis nu.

JockeO
2008-04-05, 17:45
Jag var på BMW Solna idag och upptäckte att den röd/svarta R56:an med Works utr. hade både främre och bakre panoramaluckan öppna.

Kan alla R56-or öppna både främre och bakre takluckan?

/M v h, JockeO

PS.
RandyP fick beundrande beröm för sin nyrecondade bil av en tjej som var där och kollade efter begagnad MINI. Med rätta får jag väl tillägga.

Rasmus
2008-04-05, 19:36
Jag var på BMW Solna idag och upptäckte att den röd/svarta R56:an med Works utr. hade både främre och bakre panoramaluckan öppna.

Kan alla R56-or öppna både främre och bakre takluckan?
Med öppen, menar du helt öppen eller "uppvinklad" i bakdelen?

Jag kan vinkla båda mina glasluckor men bara öppna den främre helt och hållet, då den då åker bak över den bakre tackluckan.

Ace
2008-04-05, 19:49
Hade öppet den igår. Det är en viss känsla men man kan inte köra speciellt snabbt. Det låter väldigt mycket tycker jag! Är det för att luckan är utanpåliggande kanske?

JockeO
2008-04-05, 20:01
Okej. Då verkar det stämma. Den stod med båda takluckorna uppvinklade i bakkant.

Tack för info.

/M v h, JockeO

Hobbe
2008-04-05, 21:29
När jag hade en Roadster kunde jag förstå varför vissa myser med taket av.
Totalt sönderbränt huvud efter enkel resa Stockholm-Malmö under sommaren var dock en miss :)

Taklucka hade jag på min gamla R53, men då kändes det inte alls som något nödvändigt/mysigt att öppna luckan.
Bara en massa oljud skapat av turbulens om man körde i 70 km/h eller över.

Marcus
2008-04-08, 23:49
Förstår inte vad ni pratar om.

Har haft takluckor på Audi A6 och Jeep Grand Cherokee samt Lexus IS200 tidigare, och Ingen har man kunnat köra med öppen utan att huvudet hållt på att blåsa av om man kört över 50. Med luckan helt öppen i jeepen och audin så börjar luften viberera i hela bilen över 70 dessutom.

Med minin låter det visserligen en del, men man kan ju köra upp mot 100 utan att det blåser en massa i bilen.

Hans-G
2008-04-09, 00:10
På måndan: gläntade först på taket till solluckeläge, sen när solen visade sig nercabbat f f g denna säsong. L-i-t-e kallt (9 grader), men va tusan...
Tisdag kväll: hela bilen täckt av fruset snöblask innan jag körde hem från jobbet.
Svenskt aprilväder.