handdator

Visa fullständig version : Vilka håller ni på inför F1 på söndag?



Marcus
2008-03-14, 17:47
Iår blir det svårt att välja en favorit tycker jag.

Såhär resonerar iaf jag:

Hamilton: Kul om han lyckas hela vägen iår.
Alonso: Vart ju nerkörd av Mercedes förra året, vore grymt om han fick revansh igen nu när han är tillbaka i Renault.
Raikkonen: Hade ju massor av problem i början av förra året, men lyckades vinna i alla fall. Kommer det gå bra från början iår?

Håller lite på alla tre med andra ord, men mest på Alonso och därefter Raikkonen.


Utanför vinnarskaran håller jag på Nelson Piquet Jr, kul att se en världmästarson som äntligen kommit in i F1. Hoppas att han kan bli 2a generationens världsmästare.

Christian
2008-03-14, 18:52
Kimi Räikkönen Ferrari håller jag på dels för att han kommer från Norden och dels för att han kör Ferrari....Men Lewis född 07/01/1985 ser farligt ut...han kör bra och snabbt, men han sitter också i en bra bil...

Sen hoppas jag på att Heikki Kovalainen får den hjälp han behöver i ett bra team.

Nico Rosberg hoppas jag kommer högt upp på listorna iår... född 27/06/1985

Hobbe
2008-03-14, 19:20
Jag har ingen favoritförare som kör F1 sedan Senna omkom.
Däremot hoppas jag att BMW fortsätter med sina framgångar, och denna säsong slutar på minst andra plats (...om nu inte McLaren-Mercedes blir diskade igen), och tar sin första GP-seger.
Det är inte lätt att etablera ett team i F1 (titta bara på Toyota och Honda), men BMW går från klarhet till klarhet.

KPKalle
2008-03-15, 04:53
Good work from Hamilton, Kubica and Kovalainen :cool:

Betan
2008-03-15, 23:11
Hejar på Bmw framför allt men också på dem som har det lite motigt tex renault och alonso...
kimi och ferrari hoppas jag fortsätter lyckas med!

Hobbe
2008-03-16, 06:41
Det hände lite hela tiden under detta lopp :)

Grattis BMW till andra platsen. Synd bara att Kubica tvingades bryta.

Betan
2008-03-16, 16:28
Hobbe :Tur jag inte gick in i denna tråden när jag vaknade runt 11 i morse :-)
Såg reprisen innan och lite ringrostiga verkar dem va dem flesta,kimi bla några rookies också..Kul för mitt favorit team!

Marcus
2008-03-16, 17:48
Gick ju inte något vidare för Nelson :( Men det var kul att se att Alonso körde så pass bra trots att bilen antagligen är långt ifrån optimerad.
Blir nog lite Renault fan iår.

Gick oväntat dåligt för Ferrari, men det var ju näsan förarfel som stod för det mesta - kanske skadade Kimis avåkningar något också.

Fredrik
2008-03-17, 06:44
Såg inte racet men lite på 4-sporten igår kväll.
Kan avsaknaden av traction control spelat in en del månne, trots flera förares påståenden om att de lika gärna kan köra med eller utan TC.

powernap
2008-03-17, 07:28
tror ferraris måttliga framfart är ett led i att det blivit svårare att köra, dvs de bättre förarna kommer att vinna i år.....

Fredrik
2008-03-17, 08:00
På MINI2 har de lite vadslagning om detta i en tråd och delar ut poäng. Vi är ungefär 20 st som deltar (Kalle är också med) - jag ligger ungefär i mitten med 10 p för att jag tippade Heikki som trea på startgridden :mrgreen: