handdator

Visa fullständig version : lcd skärm och ljud



eddyc
2008-03-10, 15:43
hejsan jag är ny här och funderar på att skaffa mig en mini cooper s.när det gäller inredningen på bilen så tycker jag faktiskt inte att det är den vackraste jag sätt. det jag skulle vilja göra är att ta bort original stereon som finns och sätta in en multimedia grej eller vad man nu ska kalla det. någon lcd skärm helt enkelt. är det någon här som gjort något liknande?. och som vet hur det är med storlekar. jag har ju hittat en del skärmar men det känns som dom inte skulle passa in i bilen eftersom de flesta skärmar vinklar uppåt och då slår den i på instrument brädan tror jag.men som sagt är det någon som gjort något liknande? eller någon som känner till garage som gör custom fittings?

Rausner
2008-03-10, 19:16
Cooperns inredning är ju nästintill perfectamundo. Så mycket smådetaljer som de tänkt på. Dock har dem tabbat sig med mugghållarna fram, går fan inte i mer än 33cls-burkar där. Dock har jag mest mobilen där vilket fungerar strålande :)

LCDskärm tycker jag känns smaklöst men det är bara jag :P

Tror att någon på www.mini2.com har gjort det på sin så prova där :)

Välkommen till forumet!

/Erik

eddyc
2008-03-10, 19:18
hehe tack för svaret, jag förstår vad du menar. kanske är lite för mycket med lcd skärm hehe. men jag ska kolla på andra forumet. fler svar är alltid trevligt :P

Marcus
2008-03-10, 22:39
Om man har navi så sitter ju skärmen när hastighetsmätarn sitter på bilar utan chrono paket.

Det är väl det ballaste. Köpa orginal och mixtra med så du får det du själv vill ha på den.

Ashra
2008-03-10, 23:33
det får plats en vikbar enkeldin stereo med utfällbar lcd skärm utan problem hade en test monterad i min. Det svåra kommer bli att montera den så den står rakt ut då vinkeln mot instrument panelen under mätaren sticker ut mer än stereon gör. Så du åker nog på lite kapande och plastande i biten under instrumenthuset.