handdator

Visa fullständig version : Andreas: Mini Cooper Cab - R52 - Sidewalk, White Silver Metallic



MONK
2008-02-18, 15:39
Namn: Andreas & Ulrika
Stad: Stockholm/Basel
Modell och årsmodell: Mini Cooper Convertible -08
Färg:White Silver Metallic
Urusting: Sidewalk

Vi har letat efter en rolig/kul hyfsat praktisk (allt är relativt) andrabil;) som kan matcha vår Lotus Elise. Cabrioleter är sjukligt beroedeframkallande :)

Minin är den som klart kommer närmast på alla plan (Varför är nästan alla nya bilar trista och saknar karaktär)? .

Ser fram emot många roliga mil på landsvägen med denna

/ Andreas

Marcus
2008-02-18, 16:14
Jättesnygg färg och stolarna är ju glassiga :)

Kul att ni hittat hit! Hoppas vi får se bilen live någon solig vår/sommar dag!

Vilken Elise hade ni? Låter som ni gillar att köra motiverat iaf ;)
(Spana in våran Konbana den 25e maj, i Evenemang, kanske är nått?) :)

Ace
2008-02-18, 17:35
En Sidewalk! Tror du är först här på forumet med en sådan!
En riktig Hollywood-MINI!

Fredrik
2008-02-18, 17:38
Andreas och Ulrika, välkomna i gänget 8)

JockeO
2008-02-18, 19:45
Väldigt fin bil ni har skaffat er!
Är det alltså motsvarigheten till R56, men i cab-utförande?

Jag har sett det där tillvalspaketet "Sidewalk" nämnas, men vet inte vad det består av. En spec på det?

/M v h, JockeO

Fredrik
2008-02-18, 20:02
Väldigt fin bil ni har skaffat er!
Är det alltså motsvarigheten till R56, men i cab-utförande?

Jag har sett det där tillvalspaketet "Sidewalk" nämnas, men vet inte vad det består av. En spec på det?

/M v h, JockeO

Nej Jocke, det är inte en R56-cab, den har inte presenterats ännu.
Det är en R53-cab (som inte heter R53 utan R52).
Exakt vad Sidewalk-paketet innehåller är jag osäker på, men den är något mer lyxigare i utförande - tror att stolarna (just dessa kallas "Lounge" på MINI-terminologi) på Andreas och Ulrikas bil (och Misssens) härrör från R56.

Rasmus
2008-02-18, 20:46
Snnyyyygggttt, MONK!
Och välkommen hit!

Hobbe
2008-02-18, 23:22
Lyx i MINI-förpackning !

MONK
2008-02-19, 08:59
Hej alla, kul att ni tycker om den ;)

Om jag inte missar något så förutom klädseln Malt English Brown så innehåller sidewalkpaketet. Fem stycken färger (Pepper White, Sparkling Silver Metallic, British Racing Green Metallic, Astro Black Metallic och White Silver Metallic). De svarta 17 tums fälgarna , tvåfärgade multifunktionsratten, växelspaksknopp i läder, sidobackspeglar i bilens färg, sidewalk logo på sidan och vid insteget, färgade golvmattor, ASC+T, chrome line, passagerarsätet höjdjusterbart, sportsäten, storage compartement pack, dimljus, air cond, färdator, interior light pack och vita sidoblinkers .. puh ;)

men det vi föll för var såklart läderklädseln och fälgarna ;)

Marcus: Elisen är en Gun metal grey S2 Race Tech som är uppgraderad med sport 135 paket.

/ Andreas

JockeO
2008-02-19, 09:17
Tack för upplysning om Sidewalk!
Jag såg för ett tag sedan en MCS Cab till salu i Tyskland, där det angavs att den hade "paddlar" vid ratten att växla med. Är det något som också ingår i något utrustningspaket till just cab:en, eller är det NÅGON som vet något mer om shift-pads till MINI?

Om du tycker att frågan är för off topic i din tråd, så rensa den. Kan ställa min fråga i annan tråd.

/M v h, JockeO

MONK
2008-02-19, 11:05
Sidewalk var en special utgåva på den gamla minin med tartaninredning ;)

http://www.pistonheads.com/sales/324772.htm


Jocke0:Våran är en manuell låda men detta hittade jag om automatlådan
Automatic transmission with sporting Steptronic function.

The MINI One Convertible Sidewalk comes as standard with a five-speed manual gearbox, the two more powerful versions boast a six-speed transmission. As an option the MINI Cooper Convertible Sidewalk is available with an infinite CVT automatic transmission, while the MINI Cooper S Convertible Sidewalk may be fitted with a six-speed automatic transmission for an even higher standard of performance.

The electronically controlled CVT transmission differs from conventional automatic transmissions in particular through its oil bath multi-disc clutch for conveying the power of the engine instead of the usual torque converter. Both automatic transmission models are equipped with a Steptronic function enabling the driver to intervene manually in the selection of gears and thus providing an even more sporting driving experience. On the CVT transmission, in turn, the infinite transmission ratios in the automatic mode are replaced by six fixed transmission ratios acting as “gears” and allowing the engine to reach higher revs with even more agile driving behaviour.

A steering wheel with Steptronic paddles on the front and back is also available as an option, the buttons on the front serving to shift up, the buttons on the back enabling the river to shift down.



/ Andreas