handdator

Visa fullständig version : Mercyless: Mini Cooper S - R53 -



Mercyless
2007-08-29, 22:41
Vilken amatör! Tredje försöket att få till en post...

När jag hade haft Coopern tre månader i juli 2004 körde jag och tjejen Sthlm - Narvik - Sthlm 320 mil. Inga problem alls, förutom att jag lärde mig att en Cooper blir extremt skitig baktill när man kör genom regniga smutsiga vägarbeten i inlandet. Norge har kurviga vägar:twisted:. Skippa Mo i Rana, typisk charmlös industriort. Kör över Saltfjell där vägen går uppe på en bergskam, där jag filmade mätaren i 190 km/h, lite suddigt pga av ojämn väg. Medelhastigheten är låg i Norge, men kurvorna kompenserar lite. Gav ändå upp och svängde in mot Hemavan för att få köra mer än 50 km/h i snitt och få komma hem någon gång. Bilderna är nedkrympta och fula, men det gör inte så mycket för jag ville visa fjällandskapen bakom Coopern (faktiskt). De flesta bilder jag sett på forumet är fina bilder på en Cooper, men omgivningen är oftast en anonym stadsmiljö. De är tagna på svenska sidan när man svängt av mot Hemavan, Riskgränsen och Torne träsk. Mycket mygg och knott att gnugga bort kan jag säga.

Det går att köra långresor med en Cooper S.

Just det ja, bilen är helt omoddad. Kommer inte ihåg vilka paket jag köpte, men i alla fall köpte jag alla extra säkerhetsprylar (tjejens idé). Och stripes såklart:p!

Mercyless 3.970 mil på mätaren.