handdator

Visa fullständig version : Omröstning om vår webadress



RobertH
2008-01-21, 23:00
Som de flesta vet så har vi köpt upp domänerna www.miniclub.se (http://www.miniclub.se) och www.newminiclub.se (http://www.newminiclub.se). Det råder dock olika meningar om vilken som ska vara vår officiella.

De som talar för miniclub.se säger att det är kortare och lättare att komma ihåg. Lite mer "cleant".

De som förespråkar newminiclub.se säger att det är mer likt föreningens riktiga
namn "New Mini Club Sweden", samt att det inte är lika förväxlingsbart med den gamla minin.

Vissa vill även skriva ordet MINI med versaler i webadressen på trycksaker och medlemskort.

(Detta har alltså diskuterats i forumet för styrelse/regionsansvariga)

Så, rösta nu, så avgör vi detta demokratiskt!

Hobbe
2008-01-21, 23:11
Det beror väl på vad klubbens namn blev ?

Heter klubben New MINI Club Sweden så är det väl ganska givet tycker jag.

RobertH
2008-01-21, 23:17
De som förespråkar newminiclub.se säger att det är mer likt föreningens riktiga namn "New Mini Club Sweden".

.....:D

KPKalle
2008-01-22, 07:45
Well the upper/lowercase doesn't count for much in a web address ;)

Rasmus
2008-01-22, 09:56
Well the upper/lowercase doesn't count for much in a web address ;)

Nej, det spelar givetvis ingen roll... Men det ökar tydligenheten markant om man använder versaler i "MINI" när man skriver ut webbadressen på medlemskort, flyers, logotype osv. osv.

mini = gamla mini
MINI = nya MINI

Bronto
2008-01-22, 10:29
miniclub.se ftw!
Låter lite dumt att ha new(, better and improved) i addressen, bara miniclub är cleanare, enklare att komma ihåg och kortare.

Rasmus
2008-01-22, 10:43
miniclub.se ftw!
Låter lite dumt att ha new(, better and improved) i addressen, bara miniclub är cleanare, enklare att komma ihåg och kortare.

:bowdown: :happy:

Freddo
2008-01-22, 13:37
mini = gamla mini
MINI = nya MINI

precis så MINIclub.se tycker jag..

RandyPiper
2008-01-22, 14:40
Röstade fel... trodde bara det gällde domännamnet och då spelar inte versaler någon roll, men på medlemskort och sånt så.

Tycker det funkar med www.MINIclub.se (röstade på miniclub.se)

Christian
2008-01-22, 14:40
Eller det här då??

http://www.miniclubsweden.com/

"Ta bort sweden så blir det ett steg bakåt tycker jag......."

Freddo
2008-01-22, 14:54
Eller det här då??

http://www.miniclubsweden.com/

"Ta bort sweden så blir det ett steg bakåt tycker jag......."

Håller med där..
fast MINIclubsweden.se tycker jag då..

Christian
2008-01-22, 15:05
Håller med där..
fast MINIclubsweden.se tycker jag då..


Well the upper/lowercase doesn't count for much in a web address .....och om det är en fråga om .com eller .se

Så blir det väldigt lätt förvirring...

Ace
2008-01-22, 17:19
www.miniclubsweden.com/ är redan en domän för gamla "Hundkojan". Klicka och se själva. Måste ha med "New" annnars väntar nog en stor förvirring.
Jag röstade på www.newminiclub.se

Hobbe
2008-01-22, 17:22
www.newminiclub.se (http://www.newminiclub.se/)

Hobbe
2008-01-22, 17:22
Sa jag www.newminiclub.se (http://www.newminiclub.se/) ?

Hobbe
2008-01-22, 17:23
Jag hoppas att jag röstade på www.newminiclub.se (http://www.newminiclub.se) :)

//Spam-Schassen

KPKalle
2008-01-22, 17:24
Jag hoppas att jag röstade på www.newminiclub.se (http://www.newminiclub.se) :)

//Spam-Schassen
You voted on newMINIclub ;)

RandyPiper
2008-01-22, 17:46
Här är ett utmärkt tillfälle att använda postcounten !!!

Min röst skulle således vara värd 1052 poäng medans till exempel Schassens röst bara skulle vara värd 102 p.

;)

Mackan
2008-01-22, 18:30
Sa jag www.newminiclub.se (http://www.newminiclub.se/) ?

Hobbe.
Med största sannolikhet sa du newminiclub.se. Helt säker kan man dock inte
vara. Men som sagt , rimligtvis är det så.

:woot: MS//

MINA
2008-01-22, 18:47
www.miniclubsweden.com/ är redan en domän för gamla "Hundkojan". Klicka och se själva. Måste ha med "New" annnars väntar nog en stor förvirring.
Jag röstade på www.newminiclub.se


På pricken ! Skulle inte kunna sagt det bättre själv:bowdown:

Hobbe
2008-01-22, 18:47
Hobbe.
Med största sannolikhet sa du newminiclub.se. Helt säker kan man dock inte
vara. Men som sagt , rimligtvis är det så.

:woot: MS//

För att vara riktigt säker på att jag sa rätt: www.newminiclub.se (http://www.newminiclub.se) :woot:

Fredrik
2008-01-22, 18:54
www.miniclubsweden.com/ är redan en domän för gamla "Hundkojan". Klicka och se själva. Måste ha med "New" annnars väntar nog en stor förvirring.
Jag röstade på www.newminiclub.se

Jag instämmer helt med GBG-Robban, "new" måste vara med för att undvika förvirring. Jag röstade på newMINIclub.se men för mig funkar det såklart också med newminiclub.se 8)

Fredrik
2008-01-22, 18:58
Jag menade ju såklart www.newMINIclub.se respektive www.newminiclub.se ,
men det kanske ni hade räknat ut allaredan :woot:

Om det inte framgick så går det lika bra med det utan konsonanter som det utan vokaler :mrgreen:

(Jag hade B+ i pappslöjd).

Schassen
2008-01-22, 19:06
Här är ett utmärkt tillfälle att använda postcounten !!!

Min röst skulle således vara värd 1052 poäng medans till exempel Schassens röst bara skulle vara värd 102 p.

;)

hahaha. det vore ju en bra idé

Mackan
2008-01-22, 19:25
För att vara riktigt säker på att jag sa rätt: www.newminiclub.se (http://www.newminiclub.se) :woot:

Då är det utom allt rimligt tvivel så.

:woot:

Freddo
2008-01-23, 14:20
www.miniclubsweden.com/ är redan en domän för gamla "Hundkojan". Klicka och se själva. Måste ha med "New" annnars väntar nog en stor förvirring.
Jag röstade på www.newminiclub.se

Men för att ha ett så långt namn som möjligt då

newMINIclubsweden.se :D

Bronto
2008-01-23, 15:33
Hm kanske nåt i denna stilen då?

www.newminiclubswedenformerlyknownascooperswedenbu tthatsiteisgonenowgetit.minisareforthewin.com

RobertH
2008-01-23, 15:52
Hm kanske nåt i denna stilen då?

www.newminiclubswedenformerlyknownascooperswedenbu tthatsiteisgonenowgetit.minisareforthewin.com (http://www.newminiclubswedenformerlyknownascooperswedenbu tthatsiteisgonenowgetit.minisareforthewin.com)

Tror den redan är tagen tyvärr!

Bronto
2008-01-23, 17:24
Tror den redan är tagen tyvärr!

Ah, glömde kolla det. Klantigt:confused:
Isånafall diggar jag fortfarande miniclub.se

Fredrik
2008-01-24, 13:31
Ispirerad av hur de jobbar politiskt främst i USA (med påverkan) så tänkte jag försöka köra lite otillbörlig påverkan eller vad det kallas (JohanH, kan du bistå med korrekt lagbenämning) med följande:

www.miniclubsweden.com
www.minisevenclub.com
www.miniclub.se
www.newminiclub.se

Att i detta läget döpa oss till www.miniclub.se är inte så bra, tror jag - risken för sammanblandning är stor - helt klart är att vi bör heta www.newminiclub.se för att verkligen markera att det är den moderna MINIn (alltså VÅR bil) det handlar om.
Jag vill påtala att jag helt klart är för demokrati, men anser att namnfrågan är såpass viktig att jag kör en stark åsiktsdemonstration en gång till för att fånga upp eventuella tveksamma MINIster.

Bronto
2008-01-24, 14:43
^^Förstår tänket men vad händer om man vill byta sidnamn igen? Blir det the newestminiclub då? Känns lite temporärt eller ofullständigt att använda new.. Hur vore det med 'theminiclub.se'? Låter lite coolare tycker jag om nån nu ens bryr sig om min åsikt :)

Mackan
2008-01-24, 16:09
^^Förstår tänket men vad händer om man vill byta sidnamn igen? Blir det the newestminiclub då? Känns lite temporärt eller ofullständigt att använda new.. Hur vore det med 'theminiclub.se'? Låter lite coolare tycker jag om nån nu ens bryr sig om min åsikt :)

Jag bryr mig om dina åsikter Joakim ! ..men jag gillar dom inte :woot:

www.newminiclub.se är ju mycket bättre . Eller hur ??

Fredrik , Demokrati är överskattat :handen:


MS//

Fredrik
2008-01-24, 16:12
Jag bryr mig om dina åsikter Joakim ! ..men jag gillar dom inte :woot:

www.newminiclub.se är ju mycket bättre . Eller hur ??

Fredrik , Demokrati är överskattat :handen:


MS//

Mackan, då kör vi över de andra och bestämmer enväldigt bara du och jag :buttrock:

Mackan
2008-01-24, 16:28
Javisst , diktatur har ju fungerat förr :handen:

Skämt o sido tycker även jag att " new " skall vara med för att understryka
att det handlar om just den nya Minin.

MS//

MINA
2008-01-24, 16:34
Javisst , diktatur har ju fungerat förr :handen:

Skämt o sido tycker även jag att " new " skall vara med för att understryka
att det handlar om just den nya Minin.

MS//

Finns det plats över i er diktatur tycker plötsligt att omröstningar bara är ett sätt att se vad folk tycker men.............. vad gör man när dom inte begriper ?

Rasmus
2008-01-24, 18:23
Skämt o sido tycker även jag att " new " skall vara med för att understryka att det handlar om just den nya Minin.

OK, var ska alla ni R50-53-ägare ta vägen då?
www.oldnewminiclub.se verkar i och för sig vara ledigt…

:D :handen:

Mackan
2008-01-24, 19:58
Finns det plats över i er diktatur tycker plötsligt att omröstningar bara är ett sätt att se vad folk tycker men.............. vad gör man när dom inte begriper ?

Du är med varken du vill eller ej , det är ju en diktatur :handen:

MS//

Mackan
2008-01-24, 20:01
OK, var ska alla ni R50-53-ägare ta vägen då?
www.oldnewminiclub.se verkar i och för sig vara ledigt…

:D :handen:


Suck... Du menar vi som har bilar innan den inte så lyckade faceliften
:handen:

Christian
2008-01-24, 20:18
Ispirerad av hur de jobbar politiskt främst i USA (med påverkan) så tänkte jag försöka köra lite otillbörlig påverkan eller vad det kallas (JohanH, kan du bistå med korrekt lagbenämning) med följande:

www.miniclubsweden.com
www.minisevenclub.com
www.miniclub.se
www.newminiclub.se

Att i detta läget döpa oss till www.miniclub.se är inte så bra, tror jag - risken för sammanblandning är stor - helt klart är att vi bör heta www.newminiclub.se för att verkligen markera att det är den moderna MINIn (alltså VÅR bil) det handlar om.
Jag vill påtala att jag helt klart är för demokrati, men anser att namnfrågan är såpass viktig att jag kör en stark åsiktsdemonstration en gång till för att fånga upp eventuella tveksamma MINIster.



Jag kan bara hålla med.

Det kommer annars bli alldeles för mycket förviorring mellan http://www.miniclub.com/
och
http://www.miniclub.se/

RobertH
2008-01-24, 20:23
2,5 timme kvar. Sista chansen för någon att kicka in de sista rösterna om resultatet ska ändras.

Christian
2008-01-24, 20:24
Allvar!!!!

Vi kan ju inte heta www.miniclub.se !!!

Mackan
2008-01-24, 20:47
Allvar!!!!

Vi kan ju inte heta www.miniclub.se !!!

Näe verkligen inte !
Har inte Coopersweden över 900 medlemmar ? Var är ni ? Har ni flytt landet eller kanske gått och lagt er direkt efter antikrundan ?

:woot:

Förstås röstar ni som fortfarande inte gjort det på:
www.newminiclub.se :handen:

Rasmus
2008-01-24, 21:19
Suck... Du menar vi som har bilar innan den inte så lyckade faceliften
:handen:

Det har jag inte sagt nåt om, det jag menar är att det är ganska kortsiktigt att döpa ett forum till NEWminiclub.se. Beror iofs på hur långsiktigt man tänker på detta forumet, men hur länge är t.ex en Mini One från 2001 en "new" MINI?

2007 gjorde dom om nästan hela modellprogrammet. Hur ser det ut om 3 år? Kommer detta forum alltid vara ett forum för de sista och nyaste modellerna?

RobertH
2008-01-24, 21:32
Håller med Rasmus ovan. I såna fall skulle det hetat bmwminiclub.se och inte newminiclub.se. Istället förespråkar jag den marknadsföringsmässigt bästa kombinationen vilket är utan new. (lättast att komma ihåg, lättast att placera)

Mackan
2008-01-24, 21:35
Det har jag inte sagt nåt om, det jag menar är att det är ganska kortsiktigt att döpa ett forum till NEWminiclub.se. Beror iofs på hur långsiktigt man tänker på detta forumet, men hur länge är t.ex en Mini One från 2001 en "new" MINI?

2007 gjorde dom om nästan hela modellprogrammet. Hur ser det ut om 3 år? Kommer detta forum alltid vara ett forum för de sista och nyaste modellerna?



New York har ju hetat så ett tag och det funkar fortfarande :p :D

Skämt o sido tycker jag att det är för tillfället bästa sätt att skilja oss från
ur-minin.


:)

RobertH
2008-01-24, 21:39
22 / 19

21 min kvar!

Rasmus
2008-01-24, 21:41
New York har ju hetat så ett tag och det funkar fortfarande :p :D :)
Visserligen, men å andra sidan har det inte kommit något nytt New York så det ursprungliga New York har aldrig behövt bli Old York :D ;)

Mackan
2008-01-24, 21:45
:d :d

Mackan
2008-01-24, 21:58
:d :d

Vad har hänt med happy gubbarna nu då ?

MS//

Rasmus
2008-01-24, 22:01
:d :d

Vad har hänt med happy gubbarna nu då ?

MS//

Det krävs lite Mad Skillz för att få till dom :D :D :D :D :D

Mackan
2008-01-24, 22:03
Ska väl inte va så svårt :D :D :D

MINA
2008-01-24, 22:04
Lika bra att vi ger oss ! När byter vi namn på på den framröstade loggan
och tar bort NEW(man bör ju vara konsekvent)!?:blink:

Mackan
2008-01-24, 22:07
Ska det bara heta York nu då ? Har du stämt av det med Jänkarna ?

RobertH
2008-01-24, 22:08
Mmm men det går ju inte, föreningen heter NEW :D

Alternativet skulle vara att skriva ut enbart webadressen i loggan, men det är nog inget alternativ.

RobertH
2008-01-24, 22:09
Ska det bara heta York nu då ? Har du stämt av det med Jänkarna ?

Haha!

Rasmus
2008-01-24, 22:13
Lika bra att vi ger oss ! När byter vi namn på på den framröstade loggan
och tar bort NEW(man bör ju vara konsekvent)!?:blink:

Namnet i loggan och webbadressen kommer ändå inte stämma överrens, eftersom klubbnamnet tar en kvart att bokstavera…

w w w . n e w m i n i c l u b s w e d e n . c o m /

Mackan
2008-01-24, 22:23
Namnet i loggan och webbadressen kommer ändå inte stämma överrens, eftersom klubbnamnet tar en kvart att bokstavera…

w w w . n e w m i n i c l u b s w e d e n . c o m /

Ohh så stiligt ! Tar det där en kvart för dig så rekommenderar jag Komvux.
Många har läs och skrivsvårigheter , inget att skämmas för.


:woot: :woot:

Hans-G
2008-01-25, 05:41
:mygod:
Men snälla nån - krånga inte till det så in i baljan!

Såvitt jag begriper är newminiclubsweden den enda vettiga sajtadressen. Samma registrerade namn som domän. Att registrera olika namn är mycket osmart.

För långt och krångligt, tycker en del... Men matar in adressen bokstad för bokstav för att nå CooperSwedens hemsida gör man väl bara en gång? Sen använder man förstås webbläsarns funktion "bokmärken" eller "favoriter". Utomstående når oss oftast via länkar, så då är det heller inga problem.

Miniclubsweden finns sen många år och har länge använt detta namn på sin sajt. Att dom har .com och vi skulle ha .se efter innebär stor risk för sammanblandning, missförstånd och irritation.

Upprepar: newminiclubsweden är det enda vettiga. Oavsett vilket resultat som nåtts i denna rådgivande omröstning. :!:

MINA
2008-01-25, 06:25
:mygod:
Men snälla nån - krånga inte till det så in i baljan!

Såvitt jag begriper är newminiclubsweden den enda vettiga sajtadressen. Samma registrerade namn som domän. Att registrera olika namn är mycket osmart.

För långt och krångligt, tycker en del... Men matar in adressen bokstad för bokstav för att nå CooperSwedens hemsida gör man väl bara en gång? Sen använder man förstås webbläsarns funktion "bokmärken" eller "favoriter". Utomstående når oss oftast via länkar, så då är det heller inga problem.

Miniclubsweden finns sen många år och har länge använt detta namn på sin sajt. Att dom har .com och vi skulle ha .se efter innebär stor risk för sammanblandning, missförstånd och irritation.

Upprepar: newminiclubsweden är det enda vettiga. Oavsett vilket resultat som nåtts i denna rådgivande omröstning. :!:

Har upptäck att det finns mycket kloka människor på detta forum:bowdown:

RobertH
2008-01-25, 08:39
Vi kan bara konstatera att demokratin har gjort sitt, så jag låser denna tråd nu.

Föreningens officiella namn är New Mini Club Sweden och webadress som ska användas i trycksaker och på klubbkort är miniclub.se med gemener.

Många starka åsikter i denna fråga, men i slutändan har vi en röst var och alla har fått möjlighet att använda sin.