handdator

Visa fullständig version : Hjälp... Centrallåset funkar ej



Jonas_84
2007-07-22, 22:01
När jag låser upp bilen med fjärrnyckeln så öppnar sig bara passagerar dörren.
är det nån säkring som har pajat?
är det någon som har nån aning, el måste man lämna in bilen för det?
tacksam för svar.
mvh Jonas:blink: :???:

Rasmus
2007-07-22, 22:25
När jag låser upp bilen med fjärrnyckeln så öppnar sig bara passagerar dörren.
är det nån säkring som har pajat?
är det någon som har nån aning, el måste man lämna in bilen för det?
tacksam för svar.
mvh Jonas:blink: :???:

Har du färddator där du kan göra inställningar för låset? Det har jag på min och där kan jag bestämma vad som ska hända när jag låser upp eller låser dörrarna med fjärrkontrollen. Ta en titt, kanske är det bara någon inställning som ska fixas?

Christian
2007-07-23, 10:51
Har du färddator där du kan göra inställningar för låset? Det har jag på min och där kan jag bestämma vad som ska hända när jag låser upp eller låser dörrarna med fjärrkontrollen. Ta en titt, kanske är det bara någon inställning som ska fixas?

Du har en -07. !?

Rasmus
2007-07-23, 10:54
Du har en -07. !?

Ja, jag har en 07:a.
Borde såklart ha kollat vad för bil det gällde innan jag svarade. :oops: Ser nu att han har första generationen.

Marcus
2007-07-23, 18:17
Eftersom det låser upp en dörr, (och baklucka samt tanklock antar jag) så låter det ju mer som något mekaniskt evt. elektriskt fel bara i förardörren. Tror att säkringen reglerar alla lås och inte bara ett.

Hoppas någon annan vet mer :)

Christian
2007-07-23, 21:49
Fungerar det att låsa upp bilen med nyckel i låset..?? Isåfall inget mekaniskt i låsmekanismen. Men möjligtvis i "styrenheten" till motorn för låsmekanismen..

*krångligt*

Jonas_84
2007-07-24, 10:31
Ja det går att låsa upp med nyckeln i förardörren.
men du tror alltså att det är krångligt att fixa.
måste ja lämna in den på bmw tror du?
mvh Jonas

Christian
2007-07-27, 15:11
Ja det går att låsa upp med nyckeln i förardörren.
men du tror alltså att det är krångligt att fixa.
måste ja lämna in den på bmw tror du?
mvh Jonas



Vet inte vad jag hade gjort...


Förmodligen hade jag typ börjat med att skruva bort innersidorna till dörren,, tror att det är torx skruvar. Och sen sett vad som hänt..

Typ en sak i taget..

Mangepat
2009-10-12, 21:15
Tar uppp en gammal tråd, då jag har samma problem fast på passagerarsidan. Fick du någon rätsida på problemet?

David S
2009-10-12, 21:37
Finns trådar på Mini2 och NAM om detta. Det är inte särskilt svårt att skruva upp dörrsidan, har för mig att det är nån sak som rostar igen (eller dyl.) som är ganska lätt att ta ut och rengöra. Men som sagt, sök på de forumen.

Mangepat
2009-10-13, 21:20
Tack, skall testa dem. Mysko problem bara... Går alltså att låsa med fjärrkontrollen men inte låsa upp... "automatlåsningen" låser bara förardörren...

Pebbles
2011-03-13, 19:55
Tack, skall testa dem. Mysko problem bara... Går alltså att låsa med fjärrkontrollen men inte låsa upp... "automatlåsningen" låser bara förardörren...

Om man nu inte är så mekarkunnig, hur mycket kan detta gå på om man lämnar in den till verkstad?

ynot
2013-02-01, 07:08
samma problem går att låsa me fjärren, när man låser upp med fjärren är det endast bakluckan som öppnas,
går att öppna dörrarna med nyckel, kan någon skicka en länk till sidan där det står hur man fixar detta ?

ynot
2013-04-17, 15:29
hur ser prylen ut som rostar bild ??