handdator

Visa fullständig version : vattentrubbel



powernap
2007-07-04, 14:56
hej alla miniz

efter att ha haft bilen parkerad på ovanligt ställe över helgen så sken den gula lufttryckslampan när jag skulle iväg....kollade alla 4 däcken men det såg bra ut...nollade den med knappen och startade om....då lyser den rackaren med rött sken istället för gult som innan......ut ur bilen igen o VERKLIGEN kolla hur det ser ut.....körde en bit och stängde av och nollade igen....då var det ok

samma sak hände imorse när jag skulle till jobbet, nu stod bilen på standardparkeringen, utanför huset, gult sken först, nolla, rött sken sen, alla däcken har 2,4 kg (åkte till macken o kollade)

kan felsignaler skickas pga väta?? jodå det har ösregnat i några dygn i halmstad, men nu kommer sommaren, för jag har semester från måndag :)

RobertH
2007-07-04, 16:11
Jag har varit med om fenomenet ett par gånger. Har dock fått den att sluta lysa efter att bilen varit avstängd en stund + nollning med knappen.

Min fd. chef hade mycket problem med detta på sin BMW 545 -05. Åtgärden från BMW blev en mjukvaruuppgradering (som tog 7 timmar). Sedan dess har problemet upphört. Kanske är något liknande på MINI?

powernap
2007-07-04, 16:44
Jag har varit med om fenomenet ett par gånger. Har dock fått den att sluta lysa efter att bilen varit avstängd en stund + nollning med knappen.

Min fd. chef hade mycket problem med detta på sin BMW 545 -05. Åtgärden från BMW blev en mjukvaruuppgradering (som tog 7 timmar). Sedan dess har problemet upphört. Kanske är något liknande på MINI?

7 timmar går tvärbort....förlorar ju körtid :-)