handdator

Visa fullständig version : användarinfo



ola
2007-06-28, 11:48
har en idé - kan man inte ha varje användares info (i vänstra rutan där avatar och nick står) om vilken bil /årsmodell som respektive användare har, det skulle underlätta läsandet (och förståendet) i framförallt teknik tråden... kan det inte vara en bra ide om det kanske finns någon standard rad man kan fylla i på sina användaruppgifter... eller?

eller bara ändra "förnamn" till "bil".... som här till vänster..

Ace
2007-06-28, 16:42
Det kan nog inte vara några problem.
Har själv vid ett flertal tillfällen kollat profilen för att se vad
användaren har för modell. Mycket bra idee. Det är ju bilen som förenar oss.

Marcus
2007-06-28, 17:18
Vi fixar det :) Kalle vet bättre hur man gör detdär, men har man fyllt i bilmodell i profilen så ska det gå att få fram.

GT
2007-07-26, 21:30
Can i have the key to the whole forum?

RobertH
2007-07-26, 23:22
Sure you can

KPKalle
2007-07-27, 08:14
Noted! I'll have a go at this later ... plus another request to sort members by city.

Ace
2007-07-27, 12:07
Är det på gång förrändringar?
Jag skulle vilja se ett gallery och en filmklippsbas kanske?

Christian
2007-07-27, 16:55
Noted! I'll have a go at this later ... plus another request to sort members by city.



My request for easier MINImeetings..

Marcus
2007-07-27, 17:15
Man kanske skulle göra det obligatoriskt att fylla i Stad och Län (och detta från dropdown lista istället för formulär) så sök samt email funktionen skulle funka lite bättre.

KPKalle
2007-07-27, 18:21
My request for easier MINImeetings..
But it depends on how people have entered the city. Like me, I should probably say Stockholm rather than Sollentuna.

Maybe a new mandtory field "Län"?

Christian
2007-07-28, 00:10
But it depends on how people have entered the city. Like me, I should probably say Stockholm rather than Sollentuna.

Maybe a new mandtory field "Län"?



Yes , "Län" would do it.

Much better.


"Församling" would'nt.... ;)

Luc!fear
2007-07-28, 08:53
Noted! I'll have a go at this later ... plus another request to sort members by city.

Län blir bra...
Många kanske inte vill deklarera vilken stad man bor i.
Det viktiga är kanske att få veta vilka som finns i närområdet för att enklare kunna dra ihop lokala avents.
/Dan

Fredrik
2007-07-28, 19:38
Län is good, Kalle!

KPKalle
2007-08-03, 11:36
OK folks I've made some updates:


Bil - field displays in text box to the left of each post. For now this is just the model you selected. We don't have a field for Årsmodell. Do we want to add this too?


Län - field displays in text box to the left of each post. Update your profile to display this field.


Stad - request to sort members by Stad. I've looked and I don't know if this is possible. But you can search members by Stad. And now Län ;)

RobertH
2007-08-03, 12:58
Adding årsmodell would help a lot in my opinion, since there are quite many tech threads that concerns year updates such as exhausts, steering pump cooling fans and so on. People have a tendency to forget to write in their year in these posts.

Nice work! :D

--
Att lägga till årsmodell skulle hjälpa mycket tycker jag. Det finns många trådar där det frågas om avgassystem, servopumpfläktar och liknande som har olika förutsättningar beroende på just årsmodellen. Folk har en tendens att glömma bort att skriva sin årsmodell i dessa poster och en sån funktion skulle göra det lite smidigare.

Bra jobbat! (glad gubbe)

KPKalle
2007-08-03, 13:34
Årsmodell is now there too. This is NOT necessarily the year your MINI was built. For instance mine was built May 2004, delivered June 2004 but is model year 2005! ;) :cop:

Christian
2007-08-05, 10:28
Kan man inte skicka ut ett medlemsmejl angående ändringen ??

Vi har ju drygt 800 medlemmar, vet i h*lvete hur många som är aktiva..
Men skulle gissa på ,,,,,20-40 st..?

Går det att skicka ut medlemsmejl till de som har angett e-mail, vilket alla borde ha gjort...?


Jag skulle vilja kunna skicka PM till ALLA i ett Län. För att kunna ha en träff.

KPKalle
2007-08-05, 11:39
For security/privacy issues, a member's email address is not on general display. It is possible for an adminstrator to mass email based on selections such as Län but this is not available to everyone.

What you are asking for is perfectly reasonable although not possible. So I can only suggest you ask one of the admins (me, Marcus and fj0) to send it.

Alternatively, if you do an advanced member list search on Län, you can write down the names of those members. Then you can send a PM with multiple recipients. (From memory just separate the names with a ';').

Christian
2007-08-05, 13:45
Fortfarande "bara" två, som "anmält" att de bor i Skåne.
Vilket är för lite för en träff.


Admin kan ju påminna via mail att man skall uppdatera sin profil...???

Luc!fear
2007-09-22, 10:33
Hej Admin´s & Moderator`s
vill kunna "lista" medlemmar i medlemslistan på Stad eller Län.
detta går ju bl.a. på:
Användarnamn.
Reg.datum.
Inlägg.
Senaste besök.

KPKalle
2007-09-22, 10:58
Hej Admin´s & Moderator`s
vill kunna "lista" medlemmar i medlemslistan på Stad eller Län.
detta går ju bl.a. på:
Användarnamn.
Reg.datum.
Inlägg.
Senaste besök.

Medlemslista->Sök medlemmar->Avancerad sökning. Then enter the Stad or Län you want. It's not possible to list everyone by these two fields although it would be useful.

Luc!fear
2007-09-22, 14:42
Medlemslista->Sök medlemmar->Avancerad sökning. Then enter the Stad or Län you want. It's not possible to list everyone by these two fields although it would be useful.

KANON!
Funkar skitbra...synd bara att så få har uppdaterat sina uppgifter...

Christian
2007-09-22, 17:28
KANON!
Funkar skitbra...synd bara att så få har uppdaterat sina uppgifter...

Precis, ett medlemsutskick via "privat meddelande" skulle vara bra!
Så att det ploppar upp en ruta när man loggar in...
Som ett PM alltså. Fast från webmaster.

JockeO
2007-09-23, 18:45
Jag har nu försökt ladda upp några nya foton i "user images", utan att lyckas.
Jag ser också att en hel del andra har foton som bara har ett litet x och ej kan visas.

När jag nu försöker radera de ofullständigt uppladdade fotona så händer ingentiing.

Är det något tillfälligt fel på bilduppladdningen i forumet?
Eller har metoden för det ändrats sedan jag laddade upp min första bild i början av sommaren?


En annan sak...
När man läser inlägg i trådarna, kan man se om en medlem har bilder och klicka upp de... Men om jag läser en användarprofil, så finns inget som visar att denne har bilder som kan vara kul att kolla på.
Borde ej "Mina bilder" finnas i användarprofilen också?

/ M v h, Jocke O

Luc!fear
2008-04-07, 17:23
Väcker tråden igen...
Kul om alla i sina län skriver in detta (län alltså) då det är lättare att veta vilka som finns i omnejd.
På detta sätt är det också lättare att sammanstråla lokat (mini-träffar) och öka intresset för våra bilar...
Fler tips, ideér?

Christian
2008-05-02, 09:48
Puffar fortfarande för att så många som möjligt fyller i sin användarprofil så mycket som möjligt.

Klicka bara på Kontrollpanelen (http://www.coopersweden.se/usercp.php) på forumets sida....
Fyll sen i så mycket du kan.