handdator

Visa fullständig version : Angående Milltek system.



Klas Rombäck
2007-06-25, 08:07
Hej!

Jag funderar på att köpa ett Milltek system till min Cooper S men jag undrar hur mycket låter det i bilen? blir det som innan, lite mer eller mycket mer ljud i bilen. Jag undrar för mina grabbar klagar redan nu på att det blir ett dovt ljud i baksätet när man åker på en hög växel och lågt varv. Utanför bilen får det låta som det blir men det här gäller i bilen.

Mvh/ Klas

Frejkan
2007-06-25, 08:28
Ojoj, Du kämpar på med moddar fastän du haft såna problem! Strongt! Går den bra nu då?

Klas Rombäck
2007-06-25, 09:09
Ojoj, Du kämpar på med moddar fastän du haft såna problem! Strongt! Går den bra nu då?

Hej Frejkan!

Har fått hem grejer (0% och 15% kompressor hjul) från USA som vi ska prova den 2/7 och hoppas att det ska fungera bättre då.

Ha en trevlig sommar.
// Klas

Frejkan
2007-06-25, 11:46
Lycka till! Hobbe kanske svarar själv här snart, men när jag åkte med i hans GP på Malmby tyckte jag den lät fantastiskt bra, inte mer vid tomgång men vid gång så lät den jättenajs. Vet inte vad för slags uppfostran du tillämpar men jag tycker dina barn får lära sig att uppskatta mullret. ;-)

Hobbe
2007-06-25, 11:56
Oavsett varvantal så blir det naturligtvis högre än originalsystemet, men muller när man önskar, och "lagom" tyst under långfärd.

Kontakta PEAN så får du säkert ett hyggligt pris.

powernap
2007-06-25, 12:35
hör med www.minimania.se, jag köpte mitt system därifrån och jag ångrar inte en sekund, billigt bra o beroendeframkallande ljud

http://www.minimania.se/shop/images/images_big/nme1032.jpg

väldigt svenskt, lagom högt vid normalkörning, lagom högt vid hårdkörning, lagom mycket spott o fräs

Ashra
2007-06-25, 19:22
jag har miltek catback system. ljudet är högre än orginal men jag tyckte orginalet lät jävligt klent. Dock sitter jag sällan i baksätet själv, men min systers ungar brukar köras där till bad osv och de har inte klagat iaf =P

Marcus
2007-07-05, 15:15
Jag åkte med i hobbes, tyckte den lät precis lagom. Inte överdrivet jobbig resonans och dyl.
Men det bästa är om du testar själv :)

Mitt system låter för mkt.

fj0
2007-07-05, 15:19
Mitt system låter för mkt.

Nonsens.

Hobbe
2007-07-05, 15:39
Nonsens.


:jumping:

Ashra
2007-07-05, 16:31
En rymdraket som startar låter mindre än fjos bil =P

alxndr
2007-07-13, 15:28
Tja,

Jag hade Milltek catback och det funkade skitbra, hade ett perfekt ljud enligt mitt tycke och smak. Jag hade dock inget baksäte i min och därav gav det ifrån sig ett lite högre coupé-ljud ...

Men Milltek rockar finfint !