handdator

Visa fullständig version : Ni som har varit på Kelleners...



RobertH
2007-06-04, 21:06
En fråga bara, jag ska ju dit direkt efter MINI UNITED. Tycker de är lite sega att svara på mail så jag frågar er som varit där istället.

Hur lång tid tar det att få på K.sport Motorkit KS Cooper S?
Avgassystemet skippar jag då de har höjt priserna, så jag beställde ett Milltek idag istället som monteras innan resan. Så det blir väl ECU-mappning, stift och pulley bara. Tycker de borde klara av det på några timmar och den ska lämnas in kl.08.00?

(Turistkörning på ringen den dagen mellan 17,15-19,30 och vi hinner inte stanna två dagar :D)

Hobbe
2007-06-04, 23:03
Räkna med att det tar en dag att få bilen fixad.
Din bil är inte den enda i garaget.
Du får säkert den tillbaka runt kl.16 så om du är snabb hinner du med något varv på Ringen.

RobertH
2007-06-04, 23:16
Hmm sant. Ska kolla om det går att få den till kl.15 så hinner man lasta ur allt onödigt på hotellet innan, såsom resväskor, Fredriks souvenirer från Mini United och Jessika.

Fredrik
2007-06-05, 07:31
Fredriks souvenirer från Mini United

Du är en riktig polare, Robban :D 8)

Klas Rombäck
2007-06-05, 22:25
En fråga bara, jag ska ju dit direkt efter MINI UNITED. Tycker de är lite sega att svara på mail så jag frågar er som varit där istället.

Hur lång tid tar det att få på K.sport Motorkit KS Cooper S?
Avgassystemet skippar jag då de har höjt priserna, så jag beställde ett Milltek idag istället som monteras innan resan. Så det blir väl ECU-mappning, stift och pulley bara. Tycker de borde klara av det på några timmar och den ska lämnas in kl.08.00?

(Turistkörning på ringen den dagen mellan 17,15-19,30 och vi hinner inte stanna två dagar :D)


Hej Robban!

Varifrån handlar du Milltek systemet? England, USA, Sverige ????

// Klas

RobertH
2007-06-05, 22:35
Denna gång via Lohen, men har nu deal med Per på PEAN, så det kommer gå att köpa Milltek till förmånliga priser hos MiniMania framöver!

Klas Rombäck
2007-06-05, 22:49
Denna gång via Lohen, men har nu deal med Per på PEAN, så det kommer gå att köpa Milltek till förmånliga priser hos MiniMania framöver!

Har du en aning om ett ca pris? funderar på att beställa ett efter sommaren, har lyckats få bra pris (fraktsedeln på paketet :) ) på intercoolern från Alta och bränslespridarna (JCW 380cc) kostade bara 2500:- hem till dörren, gick fort genom tullen tydligen.

// Klas

RobertH
2007-06-05, 23:02
Om jag har fattat prisbilden rätt (fick den idag) så är priset till konsument 7730kr + en liten frakt på ca 150kr inom Sverige för ett catback-system.

Ace
2007-06-06, 11:43
R53 (Cooper S) 5925:- inkl. frakt för Cat-back.
R50 (Cooper) 3528:- inkl. frakt för Cat-back
hos http://www.moss-europe.co.uk.
Leveransen tog 8 dagar.
Får du bättre pris än det RobertH?

RobertH
2007-06-06, 11:59
Nej det kan jag inte matcha. Min specialitet är inte avgassystem egentligen, det var därför jag ordnade dealen med PEAN.