handdator

Visa fullständig version : Värmeproblem?



BlastBeat
2007-04-26, 19:21
Jag har ett lite udda problem med min Cooper -02. Den har en CVT (automat)-låda, det kanske kan vara där felet ligger, jag vet inte.
Problemet är att ibland när man ska köra så är den väldigt seg. Den vill inte varva högre än 3k varv och när man stampar ner pedalen så växlar den inte ner utan den segar sig bara. Detta gör att det tar en jäkla tid att accelerera, när jag åkte hem på motorvägen ville den först inte komma upp i mer än 60, men efter ett tag letade den sig upp iaf, men vilken tid det tog!
Jag har fått för mig att det kan ha att göra med att den har stått i solen och blivit varm. Men detta kan bara vara inbillning från min sida.
Någon som varit med om något liknande på minin eller på någon annan bil? Alla tips är välkomna!

Ace
2007-04-26, 21:57
Du är väl typ den enda i sverige som har den lådan så jag hade nog vänt mig till BMW och hört vad dom har att säga. :steering:

BlastBeat
2007-04-26, 22:03
Du är väl typ den enda i sverige som har den lådan så jag hade nog vänt mig till BMW och hört vad dom har att säga. :steering:

BMW här nere blev ganska förvånade över att det ens fanns en automatare, dom hade aldrig hört talas om det innan. Surt som fan att behöva lämna in bilen bara, tar ju en sån tid!
Men vi får väl se, fortsätter det i sommar så får man ju göra något åt det.
Duktigt pinsamt när det kommer stackars Golfar som kör förbi en på motorvägen bara för att man inte kan få den jäkla bilen att acca!

MNS
2007-04-26, 23:19
Hade nått liknande problem med min, dock så var det bara lådan som segade något enormt varje gång den skulle växla, uppdaterade programvaran och det blev lite bättre men det var fortfarande något slir liknande kvar, tjatade å tjatade till slut byttes oljan i lådan å ny programvara, då växlade den snabbt som aldrig förr + att den kändes rappare