handdator

Visa fullständig version : Däckval - urgent!!!



Fredrik
2007-04-23, 18:59
Jag blir galen, kan inte bestämma mig, därför får ni göra det :woot: - Gummihuset föreslår Continental Sport Contact 2 istället för Dunlop Sport Maxx, pg av lång lev. tid (allt från en vecka till en månad).
vad anser panelen av däckproffs (Hobbe, Ashra, KIT, Johan W m.fl). Är Continentaldäcket ett bra val, eller hade ni gått för Dunlop eller annat däck i samma prisklass, ca 5.500:-/4 st?

Min tanke med Dunlop är att det känns lite synonymt med Mini, men Continental gör ju också bra däck. Är inne på det som Daniel (Ashra) skrev och ta däcken från Däckonline (Dunlop) och fälgarna ASA Racing GT (Imola)från Gummihuset, men är i valet och kvalet. Snacka om Pucko :blink:

Please help, Bitte!!!!

RobertH
2007-04-23, 19:07
Du kanske ska skriva ut dimension på däcken samt om priset är inkl. montering!

Hobbe
2007-04-23, 19:16
Fredrik,

Dunlop och ASA är mitt råd.
Det kommer säkert att vara värt att vänta på.

fj0
2007-04-23, 20:00
Toyo T1-R rekommenderas varmt!

Fredrik
2007-04-23, 20:33
Du kanske ska skriva ut dimension på däcken samt om priset är inkl. montering!

Okej då, om det ska vara så noga ;), dimension 205/45 17, priset 5.600:- är ej montering på fälg.

Jag håller med dig Hobbe, känslan är också viktig vid köp :happy:, det lutar åt att jag väntar på rätt kombo hos Gummihuset eller tar däcken från ett annat ställe, Ashra skrev att han fick sina Dunlop Sport Maxx på fyra dagar från Däckonline. Jag ringer i morgon till Gummihuset, kan de fortfarande inte säga något om leveranstiden tar jag bara fälgarna därifrån och däcken från Däckonline.

Såvida inte..jag ska sälja av någon fond och..köpa en....S....:confused:

RobertH
2007-04-23, 20:40
Ssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss!!!!!

Fredrik
2007-04-23, 20:45
Försöker du indoktrinera mig din rackare så att familjen inte ska få råd att fara på semester i sommar :woot:

RobertH
2007-04-23, 20:49
SemeSter är Säkert Skoj, men Självklart Ska du Skaffa en S för Stålarna iStället för att köpa Sulor Som ändå SlitS ut Snabbt.

Fredrik
2007-04-23, 20:53
Suck, vad Säger man........:blink: :lol:

Hobbe
2007-04-23, 21:05
Suck, vad Säger man........:blink: :lol:

Du sa det själv...


Suck

:woot:

(GT might get the wrong idea....)

Ashra
2007-04-23, 21:52
Däckonline var riktigt snabba. Jag är nöjd med mina däck (Sp maxx).

Marcus
2007-04-23, 21:53
Vad får du för din Cooper Fredrik? Och vad kostar en motsvarande S av samma årsmodell, samma mil?

Fredrik
2007-04-24, 08:09
Jag har ingen aning, det finns ganska många Minis till salu nu, men det är klart, kommer någon som vill ha den klassiska rätta färgen röd med vitt tak :D så nog går det att sälja den.
En motsvarande S får du lägga till ca 50´-70´för, beroende på skick och utrustning. Eftersom jag kan vara petig tar jag inte vad som helst, jag är grymt nöjd med CR/W och den kombon, någon blå ton eller BRG/W är det jag helst vill ha.
Alla pratar om hur vanligt det är med röda Minis, de flesta till salu är ju faktiskt Silver, Electric Blue eller Dark Silver.

Om jag väntar några år så har ju R56 S krupit ner i pris, då har jag en delad etta när det gäller färg, CR/W samt LB/W.
Var på BMW Solna i fredags, de hade just fått in en R56 i BRG/W med beige skinninredning, riktigt snyggt!

Nog är jag lite sugen på en S, men jag tror jag lägger band på mig ett tag. Jag kan ju köra era på träffarna :woot:

Fredrik
2007-04-24, 09:20
Jag kan ju köra era på träffarna :woot:

Vad konstigt, ingen har svarat ännu :D

Christian
2007-04-24, 15:49
Vad konstigt, ingen har svarat ännu :D


Kommer du på konbaneträffen så kan du prova min och jämföra.
Men bara om du kör snyggt och fort. ;)

Fredrik
2007-04-24, 16:18
Kommer du på konbaneträffen så kan du prova min och jämföra.
Men bara om du kör snyggt och fort. ;)

Lugnt Chrille, jag kör jämt snyggt och fort ;)
Jag ska dit och stångas med min Cooper, första gången någonsin på konbana, kör på mina gamla sommardäck som är rätt slitna.
Vi syns där!

RobertH
2007-04-24, 16:56
Lugnt Chrille, jag kör jämt snyggt och fort ;)
Jag ska dit och ursäkt med min Cooper, ursäkt ursäkt ursäkt ur ursäkt, ur ur ursäkt ursäkt ursäkt ur ur ursäkt ursäkt.
Vi syns där!

:handen:
















Och självklart ska vi inte hetsa varandra till att köra snabbare än vi klarar av! :D

Christian
2007-04-24, 18:11
:handen:
















Och självklart ska vi inte hetsa varandra till att köra snabbare än vi klarar av! :D



Säkertheten framför allt. Vi tävlar bara med oss själva. Vårt inre jag får kämpa. ...eller nått. :blink:

Fredrik
2007-04-24, 20:05
May the force be with us.....

Robban, om du inte slutar bråka kommer jag att stå och beställa korv och hamburgare hela dagen av dig (vår egen chef du surprise) så du inte hinner åka någonting :handen: :razz:

Hobbe
2007-04-24, 20:19
Beställer du för oss också Fredrik ?

RobertH
2007-04-24, 20:27
Varför tror ni egentligen att MNS ska åka med för?

Först ska han vara flaggvakt 6 timmar i sträck och sen ska han grilla korv. Annars får han dega soppa :D

MNS
2007-04-24, 21:24
det e lungt robban... ska se hur många bilar ma nkan starta innan den första har kommit in igen...målet en bil i varje riktning vid varje kon :)

Alla vet väll att kocken smakar alltid på det han gör..så vill ni äta 1/3 ätna korvar så visst

Christian
2007-04-24, 22:22
det e lungt robban... ska se hur många bilar ma nkan starta innan den första har kommit in igen...målet en bil i varje riktning vid varje kon :)

Alla vet väll att kocken smakar alltid på det han gör..så vill ni äta 1/3 ätna korvar så visst



Det blir lugnt med korvgrillandet tror jag... Åtminstånde i början.

Jag tar med mig tre paket rödapölser..

Fredrik
2007-04-25, 08:36
Beställer du för oss också Fredrik ?

Absolut, det ingår ju i avgiften om jag förstod det rätt, men Robban skrev inte hur många :woot:

Fredrik
2007-04-25, 08:43
För att återgå till min däckstråd...
Dunlop Sport Maxx verkar vara knepig att få tag på, vad tror ni om Continental Sport Contact 2, är det bra till Coopern, samma dimension 205/45-17?