handdator

Visa fullständig version : MINI-Rugby event !! "MINIMälarenRunt"



ola
2007-04-13, 14:36
:ide: Lördagen Den 5:e maj spelar Sverige Rugby mot Schweiz på Tunavallen i Eskilstuna kl 15.00.
Varför inte åka dit med en MINI-karavan?
Ur-Brittiska bilar tittar på Ur-Brittisk sport?

Sverige spelar i European Nations Cup i samma grupp som Schweiz, Österrike, Danmark, Armenien och Serbien. Sverige ligger just nu tvåa i gruppen bakom Schweiz som har spelat en match mer än Sverige. Detaljer finns på www.rugby.se

Tänkte att vi samlas utanför BMW Segeltorp kl 12.30, och sen kör vi kringelkrok-småvägarna bort mot Eskilstuna, det tar väl ca 2 tim, med fikapaus på vägen. Väl framme så har vi en avgränsad yta framför entrén där vi kan ställa upp bilarna och göra lite reklam för CooperSweden. Sen kollar vi på matchen för det facila priset av 100 kr i entré (80 kr om vi blir 10 eller fler), är man under 16 går man in gratis...
Efter matchen som är klar ca 16:45 så åker vi tillbaka mot sthlm , men tar nu vägen norr om mälaren.. och så avslut på BMW i Solna för eftersnack om vart vi avslutar med den obligatoriska tredje halvleken som man traditionellt kör i rugby, både spelare och åskådare.... tredje halvleken är .. - ja just det .. socialt umgänge , mat och ÖL!
:beerchug:

Så vad sägs?

Marcus
2007-04-13, 14:46
Krockar med eventuellt MINI möte på mantorp tyvär...

ola
2007-04-13, 14:57
jo jag såg det nu, men för de som inte vill åka hela vägen ner till mantorp...

Hobbe
2007-04-13, 15:40
Rugby ? Är inte det fotboll för dåliga brottare utan bollkänsla ? :soffa:

Frejkan
2007-04-13, 21:05
Krockar med eventuellt MINI möte på mantorp tyvär...

Eventuellt och eventuellt. Det är bara att gå med i BMW Sport Club, ta licens och köra så det ryker! ;-)

TheEngineer
2007-04-14, 17:21
:ide: Lördagen Den 5:e maj spelar Sverige Rugby mot Schweiz på Tunavallen i Eskilstuna kl 15.00.
Varför inte åka dit med en MINI-karavan?
Ur-Brittiska bilar tittar på Ur-Brittisk sport?

Så vad sägs?

Jag tycker det var en bra idé särskilt som jag kommer från Eskilstuna. Skulle kunna passa på att hälsa på mina föräldrar...

Med lite förvarning skulle vi säkert kunna hamna på bild i Eskilstunakuriren. :)

/Magnus

Hans-G
2007-04-14, 21:29
Rugby är väl inte mitt största intresse här i livet, men eftersom jag har samma belastning som Magnus så kan man ju smita ifrån Tunavallen och istället hälsa på min systerdotter som bor en bit bort på Västeråsvägen, gatan som går förbi idrottsplatsen... Eller kolla in djuren på Parken Zoo, ett stenkast från Tunavallen.
Eller är det tvång på att titta på vilddjuren på planen?
:uglyhammer:

ola
2007-04-16, 11:43
Rugby ? Är inte det fotboll för dåliga brottare utan bollkänsla ? :soffa:

haha , har inte hört just den förut :-) men det kan kanske stämma.. kul är det iallafall..

ola
2007-04-23, 12:19
uppslutningen till denna grejen var inge vidare , beror förhoppningsvis på krocken med MINI Mantorp evenemanget.. skygglappar som jag har så ser jag ju ingen koppling till ointresse för rugby ;-)
så jag lastar in hela familjen i storbilen istället och åker till matchen, mao cancellerar min del i uppslaget med MINI-Rugby.