handdator

Visa fullständig version : Pepper-, Chili- och Currypaket



LarsW
2007-03-21, 10:24
Hej hej

Jag funderar på att köpa en begagnad cooper och undrar om någon skulle vilja vara så vänlig att reda ut begreppen när det gäller de olika utrustningspaketen, Pepper, Chili och Curry som en Mini kan ha. Vad ingår i desssa egentligen?

MVH
//Lars

Edde
2007-03-21, 10:49
Curry: ASC+T, Larm, El upp v backspeglar, AC, CD-spelare, Radio Boost

Pepper: läderklädd sportratt Cooper S, Belysningspaket, Chorme line exteriör, Velour golvmattor, förvaringspaket, dimljus, färddator lite av curry

Salt: är väl för One modellen lite saker från pepper

Chili: tyg/läder, 16 alt 17 tum fälgar man kan säga att det är sportpaketet, xenonljus, treekrad lädersportratt, sportstolar m m

Vad som ingår beror på vilken av mini modellerna man köper... allt detta är från år 2005:s lista

mrmarsupilami
2007-03-21, 12:17
Ursäkta OT men är det någon som vet om diffspärren ingick i något av paketen eller ej?

ola
2007-03-21, 12:57
diffspärr ingick på S-modellen i chilipaketet..

mrmarsupilami
2007-03-21, 13:06
diffspärr ingick på S-modellen i chilipaketet..

Ok, tack!

Lite mer OT; Har fått en komplett utrustningslista för min bil från BMW och hittat nåt som heter "Tillsatsluftare", är det nåt som ingår i kallt-land-utrustningen kanske? Nån som vet?

Marcus
2007-03-21, 14:18
Tilläggas att diffspärren kom tidigast 05 oavsett vilka paket man har :)

Hörni, ta och skriv upp er till Sverigeträffen nu! :)
Vill se en vit bil med svarta stripes på gruppfotot... *hint*

mrmarsupilami
2007-03-21, 14:30
Ikväll åker sommarhjulen på, sen ska diffspärren testas ordentligt i det fina vädret i helgen :D

Sverigeträff låter störtkul. Det är ju så svårt att åka en hel familj i MINI:n bara. Man kanske kan ta gruppfoto på konbaneträffen också? Om du vill ha med en vit bil med svarta stripes menar jag :)

Marcus
2007-03-22, 10:18
För att inte bara kapa tråden med offtopic.

Tillval som man Inte ångrar att man väljer;
Curry + Chilipaket
Solluckan (så otroligt härlig på sommaren, blir nästan som att köra cab om man har rutorna nere samtidigt, MINIn har så bra aerodynamisk design för just detta, det blåser inte in nått alls om man inte kör över 100).
Stereo med minst boost. Harman Kardon hade jag gärna velat ha, men boost är riktigt bra orginalstereo.