handdator

Visa fullständig version : AUX-montering...



alxndr
2007-03-16, 21:06
Idag fick jag lite tid över så AUX-kittet jag köpte för 2 månader skulle äntligen bli installerat. Fick loss "plastbiten" som sitter ovanför benen utan problem. Lossade skruvarna som sitter i de 2 silvriga höljerna som "täcker" stereoskruvarna men där tog det STOPP....

Hur får man loss dessa 2 silverfärgade plastbitar så att man kommer åt stereoskruvarna!?

Vill inte slita och dra för mycket, de sitter fast både uppe och nere. Kan inte vara tvungen att ta bort läskhållaredelan för att komma åt stereon?!

Någon som har erfarnhet av detta ?!

Tacksam för svar !

Ashra
2007-03-16, 21:08
Menar du att du inte får bort Benen?

alxndr
2007-03-16, 21:10
Japp de 2 plastbitar som "täcker" skruvarna i stereon ...

Ashra
2007-03-16, 21:13
Själva benen trycker du uppåt så hoppar de ut från underdelen så du kan dra dem åt sidan. Du kan behöva bända lite Använd någe halvmjukt så du inte repar plastbitarna för de repas lätt. Jag använde faktiskt en smörkniv i trä =P

alxndr
2007-03-16, 21:15
Gött mos asså ! ... Hur långt upp ska man trycka dem för de tar i plastkåpan som sitter runt hastghetsmätaren?

Ashra
2007-03-16, 21:19
Jag märkte en tydlig skillnad i längd på "benen" mellan en tex 01 och en 03. 01an var betydligt kortare att få ut 03 var ett h....te att få bort. Speciellt utan att repa plasten. Min rekommendation e tex att skruva loss den högra och testa pressa den både uppåt och neråt och see vilket håll den går att pressa mest emot. Därefter ta beslut hurvida trycka den uppåt eller neråt. För en del har tagit och pressat den neråt beroende på =)

alxndr
2007-03-16, 21:24
Ska ut och bända lite sen då :) ... Tack för hjälpen Ashra !

Ashra
2007-03-16, 21:25
Hoppas du inte har druckit =P

alxndr
2007-03-16, 21:26
Hehe, tänkte börja men efter en klunk ångrade jag mig :) ... Ska skruva lite med bilen imon tänkte jag och då får man inte vara bakis :)

Daaoak
2007-03-17, 05:08
Hej alxndr.

Kolla in den här sidan http://www.motoringfile.com/diy/.
Det finns mycket nyttig info där för oss som vill meka själva.
Sidan har hjälpt mig ett antal gånger när jag kört fast... :-)
Använd fantasin, för AUX-monterings tipsen var så där, men Toggle Panel Replacement (method 1)(Jason Livingood) visar ungefär hur det ska gå till med många bilder.

Lycka till med mekningen

Daaoak

ola
2007-03-17, 20:21
har för mig att jag fick ta bort läskhållaren och backspegelswitchen(för att komma åt skruvarna) för att få loss dom , jag har en 06:a...

alxndr
2007-03-18, 11:39
har för mig att jag fick ta bort läskhållaren och backspegelswitchen(för att komma åt skruvarna) för att få loss dom , jag har en 06:a...

Tror jag är inne på den linjen, har testat att dra men det funkar inte riktigt så att ta bort läskhållaren är nog alternativet att sattsa på om man vill ha en hel inredninge efter ingreppet :) ...

ola
2007-03-18, 14:33
ja , men det var simpelt , en skruv i botten på varje dricka hållare och en skruv under backspegel/stolsvärmeswitcarna... då får man loss hela panelen runt växelspaken - bara så man får den lite åt sidan, det räcker för att få loss stolparna.

alxndr
2007-03-18, 14:46
ja , men det var simpelt , en skruv i botten på varje dricka hållare och en skruv under backspegel/stolsvärmeswitcarna... då får man loss hela panelen runt växelspaken - bara så man får den lite åt sidan, det räcker för att få loss stolparna.

Var ganska simpelt faktiskt, fixa och klart men då kom givetvis nästa porblem :mad: ... Hur ställer man in stereon så att man får den att spela AUX, provat alla kanppar, läst instruktionsboken osv men inget hjälper ... GAAAH vad sur man blir :???:

Någon som vet ?! Har cd-växlare i min bil, någon som haft samma problem eller någon som vet hur man säller in stereon ?!

ola
2007-03-18, 18:30
om du har en orginal cd boost , tryck på "mode" tills det dyker upp aux i displayen.....

alxndr
2007-03-18, 20:46
om du har en orginal cd boost , tryck på "mode" tills det dyker upp aux i displayen.....

Jo trodde också det var så lätt, finns 3 alternativ på mode... CD - Tape - Radio ... AUX dyker liksom aldrig upp ...

Martin
2007-03-23, 15:57
ALex fick du den att fungera?

Jag har varit runt hos 3 st mini återf. idag. ngen kunde hjälpa mig, tydligen har man aldrig frågat efter en idpo anslutning till en mini i dessa trakter.
Ringde andy på kellernes, fick svar direkt, skickade mig till ett annat ställe och nu är den beställd :happy:
http://www.becker.de/beckerCC21/www_root/images/imgContent/iPod_Kabel_1.jpg
tyskarna är väldigt "serviceminded" -> we like !

alxndr
2007-03-23, 16:32
ALex fick du den att fungera?

Jag har varit runt hos 3 st mini återf. idag. ngen kunde hjälpa mig, tydligen har man aldrig frågat efter en idpo anslutning till en mini i dessa trakter.
Ringde andy på kellernes, fick svar direkt, skickade mig till ett annat ställe och nu är den beställd :happy:
http://www.becker.de/beckerCC21/www_root/images/imgContent/iPod_Kabel_1.jpg
tyskarna är väldigt "serviceminded" -> we like !

Jag har inte fått det att funka, är instalerad men problemet är att jag inte får min stereo att läsa AUX ... antagligen har det att göra med att jag har CD-växlare i min kärra....

Någon som vet skulle jag vara tacksam för svar :)

Lycka till Martin !