handdator

Visa fullständig version : Erfarenhet av Itsfun-trim till Cooper S?



mrmarsupilami
2007-02-25, 21:32
Är lite sugen på att dreva om kompressorn. Vill helst ha Alta 15% och en bra programvara. Läste nånstans att Itsfun använder Alta och undrar därför om någon har erfarenhet av dem? Har de egen programvara eller använder de sig av någon annan leverantör?

Jag kommer givetvis att höra direkt med Itsfun också, ville bara kolla med någon på forumet först.

Finns det andra alternativ i Stockholmsområdet?

Hobbe
2007-02-25, 22:00
Digi-Tech finns i området.

Marcus
2007-02-25, 22:06
Det finns minst två stycken firmor ut mot värmdö som jobbar med kompressoruppgraderingar på flera olika bilmärken.
Om du köper allt du ska ha så kan dem garanterat byta remhjulet och göra chipningen åt dig.

mrmarsupilami
2007-02-25, 22:08
Digi-Tech finns i området.

Var ligger de mer exakt? Hittar bara adressen i Hallsberg på deras site.

Finns det någon på forumet med erfarenhet av dem?

mrmarsupilami
2007-02-25, 22:13
Det finns minst två stycken firmor ut mot värmdö som jobbar med kompressoruppgraderingar på flera olika bilmärken.
Om du köper allt du ska ha så kan dem garanterat byta remhjulet och göra chipningen åt dig.

Intressant, har du mer info om vilka de är och var de ligger? Var köper man bäst prylarna? Har kollat på Outmotoring men frakten blir ju gräsligt dyr. Vilket chip är det som gäller och var finns det att få tag i? Lohen har ju ett paket med pulley, filter, stift och Bluefin, kan det vara ett alternativ?

RobertH
2007-02-25, 22:16
Säg till om någon vill ha delar från Lohen. Jag har avtal med dem också.

Hobbe
2007-02-25, 22:19
Även tuningföretag utomlands är ett alternativ, men behöver du fixa något som gick fel så blir det en lång resa för service.
Lohen kan du testa då Robert numera säljer deras prylar...också.

Kelleners i Tyskland är det ett flertal här som har bra erfarenhet av.
Du måste åka dit för att få din bil trimmad.

mrmarsupilami
2007-02-25, 22:26
Säg till om någon vill ha delar från Lohen. Jag har avtal med dem också.

Du har PM!

mrmarsupilami
2007-02-25, 22:29
Även tuningföretag utomlands är ett alternativ, men behöver du fixa något som gick fel så blir det en lång resa för service.
Lohen kan du testa då Robert numera säljer deras prylar...också.

Kelleners i Tyskland är det ett flertal här som har bra erfarenhet av.
Du måste åka dit för att få din bil trimmad.

Vill helst ha en lokal leverantör, mest för att det är smidigast. Om jag haft tid och möjlighet så hade jag kört ner till Kelleners direkt. De har jag bara hört bra om, både när det gäller BMW och Mini.

Marcus
2007-02-25, 22:51
http://www.jmtech.se

Denna verkstad kan kompressorer, MINI är ju inget dem jobbar med, men ett sånt litet jobb kanske går iaf. Du kan ju alltid ringa och fråga:)
Dem gav ett bra intryck när jag var där med med en kompressor jeep iaf...

mrmarsupilami
2007-02-25, 23:08
http://www.jmtech.se

Denna verkstad kan kompressorer, MINI är ju inget dem jobbar med, men ett sånt litet jobb kanske går iaf. Du kan ju alltid ringa och fråga:)
Dem gav ett bra intryck när jag var där med med en kompressor jeep iaf...

Tack Marcus!

MrCooper
2007-02-28, 19:43
Om du köper ALTAs drivhjul så kanske MTHs mjukvara kan vara ett alternativ. Kör själv med den kombinationen och är väldigt nöjd.

Här kan du beställa mjukvaran:
http://www.mth-powerchip.de/

Frejkan
2007-02-28, 21:00
Är lite sugen på att dreva om kompressorn. Vill helst ha Alta 15% och en bra programvara. Läste nånstans att Itsfun använder Alta och undrar därför om någon har erfarenhet av dem? Har de egen programvara eller använder de sig av någon annan leverantör?

Jag kommer givetvis att höra direkt med Itsfun också, ville bara kolla med någon på forumet först.

Finns det andra alternativ i Stockholmsområdet?


Jag har låtit It´s fun fixa det. Jürg Weise som jobbar för It´s fun har hållit på med chippning sen -87. Han programmerar om programvaran själv och använder Alta 19%. Går som en raket.

mrmarsupilami
2007-03-01, 08:55
Om du köper ALTAs drivhjul så kanske MTHs mjukvara kan vara ett alternativ. Kör själv med den kombinationen och är väldigt nöjd.

Här kan du beställa mjukvaran:
http://www.mth-powerchip.de/

Jag har haft det alternativet i åtanke, PM:ar dig med lite frågor.


Jag har låtit It´s fun fixa det. Jürg Weise som jobbar för It´s fun har hållit på med chippning sen -87. Han programmerar om programvaran själv och använder Alta 19%. Går som en raket.

En nöjd kund alltså! Låter bra men jag är lite tveksam till 19% bara eftersom jag inte vill vara rädd att köra hårt med bilen under längre tid, t ex på bana.

Har du testat den mot andra MCS, original och/eller trimmade?