handdator

Visa fullständig version : Bra Cooper-verkstad i Stockholm?



mrmarsupilami
2007-02-25, 21:25
Vilken verkstad kan nya Mini (R50-R53) i Stockholm förutom de auktoriserade? Funderar på att uppgradera med bättre bromsbelägg, stålomspunna slangar och bromsvätska som är bättre anpassad för "aktiv" körning :rolleyes: Har själv tummen mitt i handen, inte heller tid och tålamod att göra det själv. Har fått för mig att BMW är fel ställe att vända sig till med den här typen av jobb. Så, vilka alternativ finns det?

Hobbe
2007-02-25, 22:02
BMW i Uppsala (Novation) fixar mina bilar. Duktiga.
Jag har min egen mekaniker, och betalar aldrig fullt pris :cool:

Marcus
2007-02-25, 22:04
En del lämnar till Borgs bil, mina erfarenhter av dem är dock inge vidare.
Men där tittar de iaf inte snett på dig om du vill byta till eftermarknadsprylar.

Jag har låtit PM Racing i nynäshamn fixa med min bil, dem är petnoga med allt.

mrmarsupilami
2007-02-25, 22:20
En del lämnar till Borgs bil, mina erfarenhter av dem är dock inge vidare.
Men där tittar de iaf inte snett på dig om du vill byta till eftermarknadsprylar.

Jag har låtit PM Racing i nynäshamn fixa med min bil, dem är petnoga med allt.

Det är ju en bit till "Nynäs" men om de är bättre (och billigare) än Borgs så kan det ju vara värt det.

Hur är det med duktiga BMW-verkstäder, t ex Per Larsson och JWR, kan de Mini också? Kan ju höra med dem själv i och för sig...

MNS
2007-02-26, 18:41
Är det bara bromsar.slangar å lite luftning så klarar ju vilken verkstad som helst att göra det om du inte har en kompis som har tummen lite mera på sidan? =)

mrmarsupilami
2007-02-26, 19:00
Är det bara bromsar.slangar å lite luftning så klarar ju vilken verkstad som helst att göra det om du inte har en kompis som har tummen lite mera på sidan? =)

Jag hade tänkte låta en verkstad montera pulley också men det löser sig nog på annat sätt nu. Du har rätt i att belägg, slangar, vätska och luftning är relativt enkelt att göra och egentligen tror jag att jag fixar det själv eller tillsammans med en polare. Ibland är det bara så smidigt att lämna bort bilen och få tillbaka den färdig :rolleyes:

alve
2007-02-26, 23:22
Jag hade min inne på Borgs idag och måste säga att jag fick en bra bemötande. Ringde in i fredags fick komma idag och bilen fixad till em.

/ M

Ashra
2007-02-27, 07:22
Det är ju en bit till "Nynäs" men om de är bättre (och billigare) än Borgs så kan det ju vara värt det.

Hur är det med duktiga BMW-verkstäder, t ex Per Larsson och JWR, kan de Mini också? Kan ju höra med dem själv i och för sig...

PM är inte den billigaste men precis som markus säger så är det sjukt bra på de som de gör.