handdator

Visa fullständig version : Ny MCS-ägare här!



mrmarsupilami
2007-02-09, 12:39
Idag blev det affär på en pepper white Cooper S med svart tak! Jag blev störtförälskad i bilen från första sekunden jag såg den, än mer när jag fick provköra. Hade bara kört vanliga Cooper innan och skillnaden är ju enorm. Det närmaste jag kan jämföra med är en 911 C2 (993) med uppgraderat chassi som jag körde för ett par år sen. Den hade samma känsla av närvaro, som att man känner varenda gruskorn på vägen. Hade själv en E36 M3 förut och den var inte i närheten lika sportig och med samma "närvarokänsla" som Coopern.

Det skulle vara kul att testa bilen på nån konbana och kanske en "riktig" bana framåt sommaren. Jag ska hålla koll på forumet och försöka hänga på om det blir aktuellt med såna träffar!

KPKalle
2007-02-09, 12:41
Grattis :D Hope to see on some of our runs and meetings ;)

Fredrik
2007-02-09, 12:59
Välkommen i gänget, Jens!
Kör själv "bara" en "vanlig" Cooper, men jag tycker den är rätt o.k. den också ;)

RobertH
2007-02-09, 13:51
Välkommen!

Köpte en 06:a själv ganska nyligen och känner igen det du skriver.

mrmarsupilami
2007-02-09, 14:10
Välkommen i gänget, Jens!
Kör själv "bara" en "vanlig" Cooper, men jag tycker den är rätt o.k. den också ;)

Tack Fredrik! Menar inget negativt om "vanliga" Coopern :) Tvärtom tyckte jag den var mycket trevlig och underhållande. S:en är mer kompromisslös bara, ungefär som jag antar att Works:en är jämfört med "vanliga" S:en. Var egentligen inne på en vanlig Cooper först eftersom jag ska pendla varje dag med bilen, den är ju lite "snällare" att köra och drar mindre bensin. Kunde bara inte motstå S:en efter provkörningen!

MrCooper
2007-02-09, 14:32
Grattis till ett bra val!
Var själv inne på att byta till en vit med svart tak, förra året, men någon knyckte bilen mitt framför näsan på mig!

Marcus
2007-02-09, 16:11
Grattis :)
Jag har också haft en del prestandabilar, både själv och i familjen. Men coopern hör till en av dem roligaste att köra, helt klart. Trotts att den inte kommer i närheten i motorstyrka osv.

Konbana lär det bli i sommar, och vill du prova på mer bankörning så läs trådar skrivna av Hobbe. Han brukar bjuda oss till BMW Sportclubs evenemang.

GT
2007-02-09, 18:07
"GRATTIS"

you will now realise that the only thing that matters is MINI

the force is strong in you my child!!!!!!!!!!!!!

Fredrik
2007-02-09, 19:00
Tack Fredrik! Menar inget negativt om "vanliga" Coopern :) Tvärtom tyckte jag den var mycket trevlig och underhållande. S:en är mer kompromisslös bara, ungefär som jag antar att Works:en är jämfört med "vanliga" S:en. Var egentligen inne på en vanlig Cooper först eftersom jag ska pendla varje dag med bilen, den är ju lite "snällare" att köra och drar mindre bensin. Kunde bara inte motstå S:en efter provkörningen!

Jag håller helt med dig, Jens, vill själv ha en S om några år, men är för tillfället fullt nöjd med min Cooper :). Flera personer i kretsen har börjat med en Cooper, men känt att de vill ha lite mer power!
Har du möjlighet att komma till vår pubkväll den 3 mars? Alltid kul att dra in nya medlemmar i gänget :beerchug:
Håll utkik efter ett nytt meddelande, ska fundera i helgen vart vi ska träffas.

Titta också i tråden om vår sommarträff som går av stapeln den 26-27 augusti i Jönköpingstrakten.

Fredrik
2007-02-09, 19:04
"GRATTIS"

you will now realise that the only thing that matters is MINI

the force is strong in you my child!!!!!!!!!!!!!

GT,

you are reading my mind like an open book (when it comes to things that matters - oops, the mrs is here, of course the kids and family too :mrgreen:) and I see you are a Star Wars fan as well :)

Hobbe
2007-02-09, 20:56
Det skulle vara kul att testa bilen på nån konbana och kanske en "riktig" bana framåt sommaren. Jag ska hålla koll på forumet och försöka hänga på om det blir aktuellt med såna träffar!




Det är bara att hänga på !
www.bmwsc.com

Har du frågor så kan du kontakta mig.

mrmarsupilami
2007-02-09, 21:42
http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/9/f_Minituckedim_898c785.jpg

Tucked in and ready to sleep...

MrCooper
2007-02-09, 21:46
Ser fin ut!

mrmarsupilami
2007-02-09, 21:48
Tack för alla roliga och vänliga kommentarer! Verkar vara ett forum i min smak det här.

Kul att man kan hänga på BMW Sport club, jag känner en viss anknytning till BMW eftersom jag ägt några stycken och "hängt" mycket på Autopower.

[Favorit Star Wars - citat]
- I am not afraid
- You will be, you will be...
[/Favorit Star Wars - citat]

Ace
2007-02-09, 22:26
Välkommen! BB 39? Kul med nyfrälsta i "sekten"....hi hi

mrmarsupilami
2007-02-09, 22:39
Välkommen! BB 39? Kul med nyfrälsta i "sekten"....hi hi

Det känns verkligen som en sekt och jag är redan hjärntvättad. Halelujah! :woot:

"BB 39" är resultatet av en slarvig Photoshop-editering för att inte avslöja hela reg-numret... :rolleyes:

fj0
2007-02-09, 22:57
Välkommen, riktigt snygg färgkombo! :beerchug:

Freddo
2007-02-09, 23:54
Grattis till en grym bil!
Måste vara en av få PW/B i sverige.

Marcus
2007-02-10, 10:23
Det finns en till i sthlm som brukar vara parkerad på hornsgatan, ung. vid Hemköp. Den har även svarta stripes. Ser Riktigt läcker ut, jag är avis :)

mrmarsupilami
2007-02-10, 10:34
Det finns en till i sthlm som brukar vara parkerad på hornsgatan, ung. vid Hemköp. Den har även svarta stripes. Ser Riktigt läcker ut, jag är avis :)

That's the one! Går numera på Värmdö...

Marcus
2007-02-10, 10:51
Har du köpt just den bilen?? Lr är det du som brukar parkera där? :D

minipower
2007-02-10, 11:27
Vill även slå ett slag för likheten med Porsche 911 (993). Har kört ett par st och det är samma närvaro, känsla i ratt samt ganska lika ljud.
Körde senast i sommras en turbo. Den var dock ganska mycket snabbare...

Även ganska härligt att det är samma känsla i vxl-lådan & dörrklang som i min gamla 325 E36 bmw.

Fin bil och grattis till ett bra köp!

mrmarsupilami
2007-02-10, 13:53
Har du köpt just den bilen?? Lr är det du som brukar parkera där? :D

Köpte den igår! Kul att du har sett den IRL.

mrmarsupilami
2007-02-10, 13:56
Vill även slå ett slag för likheten med Porsche 911 (993). Har kört ett par st och det är samma närvaro, känsla i ratt samt ganska lika ljud.
Körde senast i sommras en turbo. Den var dock ganska mycket snabbare...

Även ganska härligt att det är samma känsla i vxl-lådan & dörrklang som i min gamla 325 E36 bmw.

Fin bil och grattis till ett bra köp!

Tack!

Ja, visst finns det en likhet med 911? Porschen har säkert bättre väghållning och självklart bättre prestanda men det är ändå nåt med helhetskänslan som påminner om MCS:en. Har tyvärr aldrig kört en Turbo, det måste varit en speciell upplevelse? En av mina absoluta drömbilar är en 965 Turbo...

Marcus
2007-02-10, 14:00
Vi borde stöta på varandra i vår och sommar! Jag kommer att bo på värmdö från 6e juni... :)

Trisst med alla kamror bara, fast jag kör nog utan skylt fram så länge det går :P

RandyPiper
2007-02-10, 15:41
Grattis mrmarsupilami !
Snygg färgkombo på den bilen.

Du är väl medveten att du måste genomgå initieringsriten innan du blir en fullvärdig sektmedlem. Har själv haft min MCS en vecka men först idag fick jag Fossmos välsignelse.

Knutby (http://www.coopersweden.se/imagehosting/61745cde6cd5092a.jpg)



Trisst med alla kamror bara, fast jag kör nog utan skylt fram så länge det går :P

Finns det nånstans man kan se var alla fartkameror sitter så man kan mata in dom i gps:en., blev lite orolig nu efter en dag ute på vägarna i lite för hög hastighet.

minipower
2007-02-10, 19:59
Tack!

Ja, visst finns det en likhet med 911? Porschen har säkert bättre väghållning och självklart bättre prestanda men det är ändå nåt med helhetskänslan som påminner om MCS:en. Har tyvärr aldrig kört en Turbo, det måste varit en speciell upplevelse? En av mina absoluta drömbilar är en 965 Turbo...

Den var grym! Mina vänner lånade mig den när det var svensexa och fick även låna den när jag gifte mig i sommras. Frugan skrek av fartskräck! :D
Tycker mig känna samma sug i accelerationen som i vår MCS. Dock lite mindre G-kraft... SKa se om jag kan ladda upp en skön bild.

mrmarsupilami
2007-02-10, 21:10
Vi borde stöta på varandra i vår och sommar! Jag kommer att bo på värmdö från 6e juni... :)

Trisst med alla kamror bara, fast jag kör nog utan skylt fram så länge det går :P

Kul, vi får stanna till och syna varandras bilar om vi möts! Jag rör mig mest i Gustavsbergs-trakten.

Menar du kamerorna i södra länken eller har de satt upp fler? Jag hittade alla Sveriges fartkameror nånstans, kommer inte ihåg var. De ligger i a f i GPS:en så om nån vill ha kan jag maila filen.

mrmarsupilami
2007-02-10, 21:13
Skön vy på 3 olika sätt!

Härligt, en 993TT!! :o Måste kittlat lite i magen när du tryckte på gasen!

Fin bild, var är den tagen?

Marcus
2007-02-11, 00:32
Jag tänkte på dem nya på stavsnäsvägen... Sitter nästan varje 200m, och det är en riktigt rolig väg att köra aktivt :(

Hobbe
2007-02-11, 00:57
Skön vy på 3 olika sätt!


Du ser ju riktigt bra ut i klänning ! :D

fj0
2007-02-11, 01:37
Härligt, en 993TT!! :o Måste kittlat lite i magen när du tryckte på gasen!

Fin bild, var är den tagen?
Vart ser du en bil? :lol:

Ace
2007-02-11, 09:48
Det känns verkligen som en sekt och jag är redan hjärntvättad. Halelujah! :woot:

"BB 39" är resultatet av en slarvig Photoshop-editering för att inte avslöja hela reg-numret... :rolleyes:

OK! Tänkte att det var typ: Bertil Bengtssons 39 års present!!!!!!

minipower
2007-02-11, 14:59
Härligt, en 993TT!! :o Måste kittlat lite i magen när du tryckte på gasen!

Fin bild, var är den tagen?

Den är tagen på Singö. Någon mil norr m Grisslehamn.

mrmarsupilami
2007-02-11, 21:26
Jag tänkte på dem nya på stavsnäsvägen... Sitter nästan varje 200m, och det är en riktigt rolig väg att köra aktivt :(

Ajaj, den vägen som är så farligt kul. Blir mycket gasa, bromsa, gasa bromsa nu då ;)

mrmarsupilami
2007-02-11, 21:30
Grattis mrmarsupilami !
Snygg färgkombo på den bilen.

Du är väl medveten att du måste genomgå initieringsriten innan du blir en fullvärdig sektmedlem. Har själv haft min MCS en vecka men först idag fick jag Fossmos välsignelse.

Tack! Jag får väl kolla när Helge har besökstid nästa gång så jag får det avklarat då!



OK! Tänkte att det var typ: Bertil Bengtssons 39 års present!!!!!!

Lyllos Bertil!! :D



Den är tagen på Singö. Någon mil norr m Grisslehamn.

Ser ut som en trevlig plats att rasta Porsche på!