handdator

Visa fullständig version : Tackluckan och rutorna åkte ner...



minipower
2007-01-08, 21:20
Ni är ju gudar på Mini här och idag dök ett litet problem upp...

Frugan kom ut från skolan och rutorna var nere någon cm och bakdelen på takluckan hade åkt upp.
Har någon haft fenomenet tidigare? Någon som vet hur man kan få bort denna friskluftsfunktion..? :confused:

Tacksam för hjälp.

Hobbe
2007-01-08, 22:01
Om jag minns rätt finns en sådan ventilationsfunktion i startnyckel (eller är det bara för BMW?).
Kolla med frugan vilka knappar på startnyckeln som användes.

fj0
2007-01-08, 22:51
Man kan (om det är inprogrammerat på nyckeln) öppna rutorna och takluckan genom att öppna bilen med öppna-knappen på nyckeln och hålla in den. :)

MrCooper
2007-01-09, 09:03
Detta hände mig två gånger i somras, men jag har inget minne av att jag skulle ha tryckt ner knappen i två sekunder. Är "nästan" helt säker på att bilen var låst när jag kom tillbaka till bilen och rutor/taklucka var öppna.

Martin
2007-01-09, 10:28
jJag har den funktionen på min mcs, hade även detta på m3an. En ganska rolig funktion. Tryck på öppna hål inne knappen ca 5 sek sen åker rutorna ner tills du släpper knappen, dvs håller du innne den lång tid så åker dom ända ner och takluckan öppnas helt. Testade detta på min mammas vc70 i sommras när hon var på väg till sin bil och trodde att det var något fel på bilen . =)

Ashra
2007-01-09, 18:19
jag har den funktionen på min mcs tog ett tag innan jag funderade ut det :-)