handdator

Visa fullständig version : Mantorp 2007 - diskuterande



Hobbe
2006-10-18, 18:40
Ni är välkomna att hålla er första träff med racingsektionen BMW Sport Club, och moderklubben BMW Club Schweden på Mantorp i maj.
Förra året hade vi ca 400 bilar som deltog tillsammans med STCC teamet West Coast Racing, och BMW Sverige.
BMW:s kundtidning BMW Magasin var där, och rapporterade tillsammans med Bilsport, samt Automobil.
Ni kan få er egen tårtbit till område som ni kan få husera med, tex ställa ut MINI:sar, och göra reklam för klubben.
Kostnad: 0 Kr

Är ni intresserade så kontakta mig.

Fredrik
2006-10-18, 19:57
Idén tål helt klart att tänkas på. Några fler medlemmar som har synpunkter på detta? Det kan vara första steget till en undersektion till BMW SC.

Johan W
2006-10-18, 21:05
Låter toppen tycker jag :)

Frejkan
2006-10-18, 21:30
Ni är välkomna att hålla er första träff med racingsektionen BMW Sport Club, och moderklubben BMW Club Schweden på Mantorp i maj.
Förra året hade vi ca 400 bilar som deltog tillsammans med STCC teamet West Coast Racing, och BMW Sverige.
BMW:s kundtidning BMW Magasin var där, och rapporterade tillsammans med Bilsport, samt Automobil.
Ni kan få er egen tårtbit till område som ni kan få husera med, tex ställa ut MINI:sar, och göra reklam för klubben.
Kostnad: 0 Kr

Är ni intresserade så kontakta mig.

Klart mycket enklare och bättre än att arrangera något helt själva.

Marcus
2006-10-18, 22:31
Det är ju helt klart nått vi kan åka på!
Men det är inte riktigt samma typ av evenemang som ovannämda sommarträff, så det ena ersätter/utesluter inte det andra.

Jag tycker vi ska komma till Mantorp med BMW SC.
Och jag tycker att vi ska ha en sommar MINI träff nånstans i mitten av sverige med hotellvistelse och landsvägskörning samt trevlig middag och öl/vin på kvällen.

KPKalle
2006-10-19, 05:22
I think two meetings for those interested. The central Sweden (Jönköping) meeting is purely to get MINI owners together from around the country. To be able to meet each other socially. A different atmosphere to a track/race day event.

Fredrik
2006-10-19, 12:23
I am already fired up on this idea, Kalle. I also think that going with the BMW guys could be nice, aswell as just have a MINI-meeting in Jönköping, probably late summer then so we don´t get tired of each other meeting every weekend ;)
Is there anybody out there who would not like to go with BMW Club Schweden on Mantorp in May?
If we decide to go, we might need a hotel to stay at, unless people wants to travel to Mantorp and back again the same day.
Thoughts and comments please!

Marcus
2006-10-19, 12:44
Åka till och från mantorp tar inte jätte lång tid, men man är rätt trött efter en hel dag där...
Hobben kanske kan upplysa oss om hur dom flesta brukar göra?

Behövs nån liscens för att få köra på banan?

Fredrik
2006-10-19, 15:40
Precis min tanke, det är ju "bara" 20 mil och motorväg hela vägen, men tänk att koppla av i en hotellbar med en iskall pint efter dagens övningar!

Hobbe
2006-10-19, 18:56
Marcus,

Vi brukar erbjuda Prova-På licens på Mantorp.
En PR-licens är för nyfikna som vill just prova på för första gången.
PR-licens är begränsad till enbart ett tillfälle per år oavsett arrangör.

Strax innan Mantorpträffen så brukar vi hålla en licensutbildning för er som vill köra mer än bara vid ett tillfälle under året tillsammans med BMW Sport Club.

Licensierade förare kör ej tillsammans med PR-förare på banan då PR-förare oftast behöver lite lugnare tempo, och råd/tips från instruktörer.
STCC/ETCC-föraren Richard Göransson brukar vara en av våra instruktörer.

20 mil är ingen lång sträcka så flertalet brukar starta tidigt på morgonen, och åka hem senare under eftermiddagen/kvällen.
Vid längre sträckor så brukar medlemmar ta in på ett motell/hotell kvällen innan, och passa på att käka, samt ta en kall pilsner tillsammans.

ola
2006-10-19, 18:57
röstar på den där pinten :-)
tävlingslicens brukar kunna lösas på plats, i alla fall när man kör med alfaklubben...

fj0
2006-10-19, 21:34
Richard Göransson vet hur man rattar, det kan jag intyga!

Ficka åka med honom runt mantorp, i en 997 GT3, wow!

Johan W
2006-10-19, 22:24
Hade tänkt ta licens iår men det blev inte av (kanske fördel att ha en bil ;) )
Men nästa år blir det nog av

Marcus
2006-10-19, 23:00
Jag har förhoppningsvis tagit Formel-opel liscens tills dess och den ska räcka för det mesta om jag förstått rätt.
Men annars hänger jag gärna på utbildningstillfället.

Hoppas vi blir ett par som vill åka med BMW CS. Kul ifall några ställer ut bilar också...

TheEngineer
2006-10-20, 00:01
Vill gärna också prova på lite bankörning (med min omoddade MCS) och är också intresserad av nån form av licensutbildning! Säg gärna till om det drar ihop sig till nåt!

/Magnus

Marcus
2006-10-20, 09:09
Richard Göransson vet hur man rattar, det kan jag intyga!

Ficka åka med honom runt mantorp, i en 997 GT3, wow!


Du är så taskig Mario! Du kunde ringt eller nått och sagt åt mig o komma med juh...:wild:
Hade gärna sett dig åka runt om inte annat :woot: