handdator

Visa fullständig version : Charity run



Fredrik
2006-12-29, 09:24
Jag läste på Mini2.com om ett gäng Miniägare i Malaysia som gjorde en "charity run" med barn från ett barnhem. De fick åka med i Minibilarna (som var hela 38 st!) och åkte till en biograf där de fick se film och ha skoj.

Jag började fundera på om vi skulle kunna organisera någon slags tur av liknande sort. En tanke som dök upp var att besöka Astrid Lindgrens barnsjukhus och ta med barnen på en liten åktur. De barn som inte kan komma ut får man hitta på något åt. Sponsring av Mini Sverige (till prylar åt barnen)?

Jag vet att det blir en stor apparat att dra igång, jag vill bara kolla om det finns intresse därute hos någon mer än mig för en sådan här grej.
Thoughts and comments, please!

KPKalle
2006-12-29, 09:37
Good idea. Many of the runs in the UK ask for a voluntary donation which goes to a charity. Usually to do with children - cancer or disabled or third world.

Perhaps MINI Sverige has a preferred charity? In the UK I think it is Whizz Kids.

We would be interested :)

Marcus
2006-12-29, 11:39
Jag tycker det låter som en bra idé. Men detta evenemang kräver väldigt mycket mer planering än våra egna grejer, både av oss och MINI. Iaf om det ska bli riktigt bra.

Finns chans att det uppmärksammas i medier också.
Vi får ju också se hur många medlemmar vi har i vår, är ju kul om det är många MINIsar.

Fredrik
2006-12-29, 11:59
Precis Marcus, det kommer att bli en del jobb.
Tidsramen är ett stort frågetecken, vi kanske ska närma oss Mini Sverige med en förfrågan ganska snart (under januari?) så vi vet om de är intresserade överhuvudtaget. I sådant fall kan vi kanske planera för detta eventuella evenemang under sensommaren / hösten 2007.

Vi kanske skulle ha ett litet möte om detta för att styra upp diskussionen med Mini Sverige?

Lilla Gurkan
2007-01-12, 23:17
Det var en strålande idé!!

men vi får ta det utifrån våra egna förutsättningar;)

Karl och jag har varit på tre" charity-balls" i england de senaste åren där det är stor fest med middag och auktion för "charity" i den senare delen av middagen(oftast lokalt och för barn o/el handikappade i allmänhet).Mkt lyckat(och "off topics" hoppas jag vi kan få med oss några från sverige i maj(:woot: ).

Men vi är inte alls lika många invånare eller miniägare i sverige, fast vi kan göra något bra i alla fall-absolut!!

Fredriks förslag banar god väg för en liten tur för tex handikappade eller sjuka barn. Är övertygad om att de skulle uppskatta våra bilar, och det vore kul om vi blev sponsrade för att ge dem även en riktigt mysig utflykt någonstans!!

Vi kan ju fråga på våra egna arbetsplatser också, om bidrag, men extra intressant är förståss BMW.

Upplägget är lite intressant att diskutera också, om vi ska passa på att försöka samla in pengar på vägen(om vi tex åker till nåt ställe och visar upp oss och ber om lite allmosor där)eller om vi försöker samla inpengarna innan och "bara gör reklam" dit vi åker???:rolleyes:
Och vart? Varifrån? Till skansen eller till kolmården, nåt mittimellan?

Hur som helst behöver vi antagligen samla in ett antal "bil-sittkuddar", så at vi kan ta åtminstone två barn i varje bil(och en "hjälpare"/ vuxen till i bilen).

Vidare diskussion behövs! Men låt oss försöka!!:D

Tummenupp-kram/J