handdator

Visa fullständig version : Ipod till mini !



alxndr
2006-12-04, 22:08
Tjena!

Börja närma sig julafton och en önskelista till jultomten ska skrivas...

Finns en "ipod-sladd" som kan köpas till stereon så att man får in lite mer musik i coopern, läste att "orginalsladden" gör så att man kan ändra volym, låt etc. med multifunktionsratten.

Frågan är om det bara är BMW´s orginaltillbehör som gör detta möjligt eller finns det några andra alternativ till sladdar som gör att ipoden går att använda fullt ut i bilen!?:confused:

MVH Alexander Franzén

Petra
2006-12-05, 13:30
Jag har själv inte testat men det går ju att köpa FM-mottagare som man kan koppla MP3-spelare till Bilstereon. Dessa kostar runt 250 kr så det kan det vara värt att testa. Kanske någon annan vet bättre?

fj0
2006-12-05, 14:32
Finns lite olika sätt att gå till väga.

1. Originaltillbehöret ifrån MINI kopplas till originalstereion och du styr iPoden ifrån stereon, "nackdelen" med att gå denna väg är att du kan endast ha 5-6 spellistor vilka du väljer genom knapparna på stereon, dom du använder för radiokanaler.

2. Original AUX-ingång från MINI, då får du ett vanligt 3.5mm jack där du kan koppla in allt, inte bara iPod, du får alltså en line-in till stereon. Med detta så måste du dock styra iPoden ifrån iPoden så att säga, vill du byta låt måste du trycka på iPoden, det enda du gör på stereon är egentligen att höja och sänka ljudet. Denna lösningen är billigare än den ovan och förmodligen den billigaste förutom FM-sändaren som nämns av Petra ovan.

3. Harman Kardon Drive+Play, denna måste du använda med AUX-ingången ovan, vad denna gör är att du kan styra iPoden ifrån själva Drive+Play enheten.
Läs mer här: http://www.harmankardon.com/drive-1/

4. Köp en eftermarknadsstereo och används deras iPod-interface, dom flesta tillverkare har idag interface för att koppla iPoden till stereon, jag använder Alpine och det fungerar helt ok, jag har 55gb musik och det är självklart inget du kommer kunna bläddra igenom när du kör eller genom stereon alls för den delen. Detta är nog en av de dyrare alternativen men ska du uppgradera stereon så kan det ju vara bra att tänka på!

5. Dension Ice>Link är ungefär som Drive+Play men här behöver du inte AUX-ingången utan detta kopplas direkt till originalstereon och du styr iPoden ifrån stereon.
Läs mer här: http://www.dension.com/main.htm

Lycka till!

Du hittar andras installationer här:
MINI COOPER :: North American Motoring - Show Your iPod Installation (http://www.northamericanmotoring.com/forums/showthread.php?t=53009)

Så här ser det ut i min bil:


Alpine CDA-9853
Alpine KCA-420i
iPod 60GB Color


http://img121.imageshack.us/img121/4176/img36377kg.jpg

http://img121.imageshack.us/img121/1572/img36416ip.jpg

alxndr
2006-12-05, 16:21
2. Original AUX-ingång från MINI, då får du ett vanligt 3.5mm jack där du kan koppla in allt, inte bara iPod, du får alltså en line-in till stereon. Med detta så måste du dock styra iPoden ifrån iPoden så att säga, vill du byta låt måste du trycka på iPoden, det enda du gör på stereon är egentligen att höja och sänka ljudet. Denna lösningen är billigare än den ovan och förmodligen den billigaste förutom FM-sändaren som nämns av Petra ovan.


Alltså finns det en "vanlig" AUX-ingång i mini´s orginalstereo vilket medför att man kan köra en helt vanlig AUX-sladd mellan ipoden och stereon! Låter riktigt bra isf!

Btw ditt bygge ser lika bra ut som vanligt mario!

Tack för hjälpen!

fj0
2006-12-05, 16:32
Alltså finns det en "vanlig" AUX-ingång i mini´s orginalstereo vilket medför att man kan köra en helt vanlig AUX-sladd mellan ipoden och stereon! Låter riktigt bra isf!

Btw ditt bygge ser lika bra ut som vanligt mario!

Tack för hjälpen!
Japp, fungerar på MINI ifrån 2003 om jag inte har helt fel. Se här: http://mini.uglydoris.com/archives/000028.html

Tack! :)

alxndr
2006-12-05, 16:45
Tack för hjälpen, ska testa och se om man kan få det fixat i helgen =)

alxndr
2006-12-05, 18:25
Nu har jag läst som en tok, tittat lite på bilderna som dyker upp i länkarna ovan men även på:

http://www.mini2.com/forum/interior-ice/43671-aux-cable-install-panel-below-toggle-switches-pics.html?highlight=aux+input

Finns den här AUX-sladden att få tag på här i Sverige och till vilket pris? Hur fungerar det tillsammans med cd-växlare, såg att de tog upp problemet på någon av sidorna men fick inget begrepp på om det gick att köra en AUX tillsammans med cdväxlaren?

Over and out alex

fj0
2006-12-05, 19:40
Nu har jag läst som en tok, tittat lite på bilderna som dyker upp i länkarna ovan men även på:

http://www.mini2.com/forum/interior-ice/43671-aux-cable-install-panel-below-toggle-switches-pics.html?highlight=aux+input

Finns den här AUX-sladden att få tag på här i Sverige och till vilket pris? Hur fungerar det tillsammans med cd-växlare, såg att de tog upp problemet på någon av sidorna men fick inget begrepp på om det gick att köra en AUX tillsammans med cdväxlaren?

Over and out alex
Det är ett originaltillbehör så hör med dina lokala MINI-återförsäljare så ska dom kunna hjälpa dig, om dom inte har på lager bör dom kunna få hem det på en dag eller två. Om dom inte har en aning om vad du pratar om så kan du ge dom artikelnumret som är 82 11 0 153 367. Dubbelkolla det där med cdväxlaren för det har jag faktiskt ingen aning om.

alxndr
2006-12-05, 20:40
Det är ett originaltillbehör så hör med dina lokala MINI-återförsäljare så ska dom kunna hjälpa dig, om dom inte har på lager bör dom kunna få hem det på en dag eller två. Om dom inte har en aning om vad du pratar om så kan du ge dom artikelnumret som är 82 11 0 153 367. Dubbelkolla det där med cdväxlaren för det har jag faktiskt ingen aning om.

Ska ringa och fråga ut dem så fort de öppnar imon, tack för hjälpen fj0 !

Hör av mig här imon med fakta om det skulle vara någon mer som undrar över pris osv ... ;)

Marcus
2006-12-06, 10:32
Det går iaf Inte att köra cdvxl med ipod.
Man använder nämligen cdväxlarens interface eller vad man kan kalla det, för att styra iPoden. CDC - Disc 1-6 osv.

alxndr
2006-12-06, 12:15
Nu har jag pratat med Mini-återförsäljaren här i Växjö. AUX-kittet kostar mellan 500-600kr, tror det var 560 för att vara exakt.

Ang. cd-växlaren så skulle det inte vara några problem alls. Är juh dock så här att om man kör iPoden genom en AUX-utgång så får man styra all musik på ipoden, går inte att använda t.ex. multifunktionsratten som det går med Minis orgnal"ipodsladd" ...

AUX-sladd 500-600kr eller en iPod-sladd 1800-1900kr där skillnaden är att du ska styra iPod-enheten genom multiratten... är det värt den mellanskillnaden?

Jag köpte en AUX-sladden iaf =)

MVH Alexander Franzén

David S
2006-12-07, 21:36
Aux-sladden fungerar på bilar som är producerade efter september -02. Har för mig att den kostar 500 i Sverige och $33 i Usa

ola
2006-12-11, 12:07
Jag installerade AUX-kitet, köpte det från www.outmotoring, lite pillrigt att montera - framförallt att våga rycka ner panelen under ratten- kändes som man skulle slita sönder hela bilen.. men när det väl var klart så fungerar det perfekt med Garmin Nüvi Navigatorns pekskärms Mp3 spelare och även superbt med samma navigators körinstruktioner och hastighetskameravarningar som då går in och bryter musiken... :-)
, däremot inte lika bra med Walkmanmobilens mp3 spelare som har en för låg utnivå så man måste skruva ner stereon kraftigt innan man skiftar från AUX till CD eller Tuner.. skulle däremot behöva en 3,5mms jack som är vinklat 90 grader i själva kontakten - så den inte petar ut så mycket, nån som vet?

MrCooper
2006-12-12, 09:48
Även jag installerade AUX-kitet från Outmotoring. Tyckte också att det kändes som man skulle slita sönder panelen så jag avstod. Det går att få dit kontakten utan att ta ner något över huvud taget. Man får göra handen väldigt smal så går det att komma in bakom bilstereon. Man kan se kontakten på baksidan om man kollar in från sidan (under ratten).

Kör musik via Walmanmobil och det funkar bra. Har inte jämfört ljudkvaliten med någon annan mp3-spelare.

Det finns en funktion i bilstereon där man kan justera volymen i flera steg mellan de olika ingångarna på bilstereon. Dvs du kan få till det så att du slipper justera volymen när du växlar mellan de olika ingångarna. (Iallafall på Radio Boost '03a)

ola
2006-12-12, 10:59
aha , hur gör man för att hitta den funktionen så man kan justera det då? har oxå Boost men från 06..
sen så för att slita ner panelen som det känns som så är den gjord för att dra rakt ner, det känns illa , men det ska vara så - andra gången kändes det inte alls lika illa... :-)

alxndr
2006-12-12, 15:24
Ska hämta mitt kitt nu i slutet på veckan så jag antar att det blir installation till helgen. Verkar som om "plastbiten" under ratten är en riktig rackare att få loss? Aja det löser sig nog :)

MINI Linda
2006-12-12, 17:02
Hej
ipod sladden kostar 1895 kr till radio boost utan cd växlare läste i detta forumet med frågan om cdväxlare funkar med ipodsladden jag kan kolla upp detta imorgon och fråga om det fungerar eller ej enligt reservdelskatalogen så fungerar det inte men hade nu växsjö sgt det så kan det kanske fungera ändå

mvh Linda MINI ansvarig på BMW group gbg

alxndr
2006-12-13, 11:37
Tja Linda!
Tack för hjälpen, men det RS-bil/Autopartner i Växjö sa var att "AUX-kittet" funkar ihop med cd-växlaren ... Ipod-sladden och Aux-sladden kopplas in i olika ingångar i "spelaren", det är där problemet uppstår för oss med cd-växlare. Är nämligen så att Ipod-sladden vill använda sig av samma ingång som cd-växlaren vilket medför att de EJ fungerar ihop medans AUX-kittet använder sig av en egen ingång och fungerar därför finfint i bilar med Mini-orginal växlare ...

Så här förklarade de för mig. Ska skruva ner det till helgen så jag hoppas att det funkar som de sagt. Återkommer när jag vet mer ...

MVH Alex

MrCooper
2006-12-13, 20:13
aha , hur gör man för att hitta den funktionen så man kan justera det då? har oxå Boost men från 06..


På min så hittade jag funktionen där man justerar "bass, treble...", dvs knappen ser ut som en ton och befinner sig under volymknappen. När jag växlar mellan de olika lägena så dyker AUX LEV upp. Går att justera upp i nivå, max är 5. Jag måste dock fortfarande höja mycket på walkanmobilen för att det skall bli bra.

ola
2006-12-14, 10:18
hmm , det dyker inte upp på min... jag har Harman/Kardon, så det finns en MINI/HK funktion i stereon under ton-knappen, den kanske ersätter AUX LEV funktionen.. ? men inte går det att ändra level för det.. ?

MrCooper
2006-12-15, 10:49
Tråkigt att du inte hittade funktionen. Men vad gör den knappen du hänvisar till? Är det där du kommer åt att ändra treble och bass?

Förstod inte riktigt vad för 90 graders kontakt du ville ha? Det finns ju en uppsjö av olika kontakter att köpa. Kolla om du hittar det du söker här: http://www.kjell.com/

ola
2006-12-15, 12:28
nä den funktionen är bara till för att slå av o på hekla harman kardon funktionen, slutsteg o ljudbilder o vad det kan vara. bass o treble ligger separat på samma knapp....
90 graders kontakten finns inte på kjell o comp har kollat det förut.. menar att själva kabeln sitter i 90 graders vinkel mot själa kontakten (gör att själva kontaketn inte står ut 2,5cm rakt ut utan bar 0,5 cm...
:-)

alve
2007-04-06, 21:27
Hej,

Jag har köpt en Mini Ipod orginal sladd och nu försökt montera den men utan lycka. Är det någon här som har gjort detta och kan komma med lite tips. Jag har gjort följande:

- Lyckat skruva isär bilen
- Petat i kontakten för CD växlaren
- Kopplat in Ipoden, men då funkar det inte.

Det sitter två kontakter (platta, alltså inte till interface enheten) till på sladden var skall de i, eller skall de kopplas ihop med varandra. Hur skall då färgerna fördelas?? Det var ju inte mycket till instuktion man fick av BMW men det hade jag väl inte räknat med heller.

Tacksam för hjälp...

/ Martin

alxndr
2007-04-10, 07:39
Alve: Jag har köpt AUX-kittet till min bil men jag får inte heller det till att fungera då min bil inte hittar "AUX-inställningen" i min bil... misstänker att detta har något att göra med att jag har cd-växlare i min bil. Vad jag kan förstå på ditt problem har du med cd-växlaren i din?!

FUnderar på om det ev. finns någon inställning i stereon som gör att den kan läsa t.ex. AUX stället för orginalbandspelaren ?! ...

Marcus
2007-04-10, 12:52
Har jag fel om jag tror att det inte går att ha både Cd-vxl och iPod eller AUX?

alxndr
2007-04-10, 19:42
Har jag fel om jag tror att det inte går att ha både Cd-vxl och iPod eller AUX?

Tror du kan ha ganska rätt för jag får det inte till att funka trots att BMW sa att det skulle fungera ... Finns uttag osv i stereon men stereoenheten hittar inte AUX i "mode" finns bara cd-tape-radio ...

Marcus
2007-04-10, 19:46
När man styr iPoden använder man nämligen CD växlar läget på huvudenheten. Man väljer olika mappar på ipoden med CD 1 - 6...

Så kopplar man in både och så finns det ju igen möjlighet att styra den ena.

Har ni testat att köra mp3 skivor i stereon, var nån som sa att det funkar, har inte testat själv...

RobertH
2007-04-10, 19:57
Det var nog jag som sa att MP3 funkar. Blev lätt förvånad, men det funkar klockrent i min Boost.

ola
2007-04-11, 11:09
funkar med mp3-skivor i min boost oxå.

Christian
2007-04-11, 20:19
Samma här.
Har även cd växlare. Grymt bra.

Har för mig någonstans i bakhuvet att någon har sagt det som Marcus redan har sagt.

Har man CD-växlare i bilen inkopplat på Boost så fungerar det inte med Ipod, men om man inte drar cd-växlar sladden utanför och gör en Switch till sin iPord så bör det fungera, fast jag vet inte hur snyggt det blir..?

Någon som jobbar med sånt bör veta.

RandyPiper
2007-04-11, 21:57
Samma här.
Har även cd växlare. Grymt bra.

Har för mig någonstans i bakhuvet att någon har sagt det som Marcus redan har sagt.

Har man CD-växlare i bilen inkopplat på Boost så fungerar det inte med Ipod, men om man inte drar cd-växlar sladden utanför och gör en Switch till sin iPord så bör det fungera, fast jag vet inte hur snyggt det blir..?

Någon som jobbar med sånt bör veta.


Stopp och belägg !

Har du radioboost och cd-växlare och får igång Mp3or i växlaren?

Har provat en mp3 skiva i min cd-växlare och det fuinkade inget vidare, Brände mp3orna rakt i roten på skivan, kanske borde prova att slänga in dom i en katalog som om det skulle göra någon skillnad.

alxndr
2007-04-11, 22:01
Nu snackar vi, fungerar MP3 i cd-växlaren... detta låter intressant ! Jag som gick och köpte en ipod + AUX-kittet från bmw ihopp om att det skulle fungera men icke... AUXsladden sitter i stereon utan någon nytta och ipoden sammlar damm på köksbordet och så fungerar MP3 i cd-växlaren hahaha gött mos :)

Hans-G
2007-04-11, 22:40
MP3-skivor funkar i min HK-anläggning också, åtminstone i spelaren inne i bilen - om det gör det i växlaren vet jag inte, har inte provat.

Och som reservsystem för att ansluta Ipod, mobilspelare eller varför inte en gammal freestyle (ja, jag vet att jag har varit med ett tag) kan man ju alltid köpa en fm-sändare. Inte toppljud, men helt ok, och numera är dom ju billiga.

Christian
2007-04-12, 00:23
Sa jag att mp3or fungerar i cd-växlaren eller???

NEJ, det sa jag inte.
Säger exakt samma som Hans-G.

Har ej testat, men inne i bilen fungerar det.

alxndr
2007-04-12, 12:40
Ingen rök utan eld brukar jag säga men i detta fallet blir jag tveksam, hehe vet inte vart vi fick det ifrån att mp3skivor funkar i cd-välaren :) ... ska iaf ut och prova ikväll så kommer jag med uppdateringar och mycket kött på benen !

alxndr
2007-04-12, 18:56
Nu har jag varit ute och testat, funkar finfint i cd-växlaren ... dock kan man inte ha låtarna i mappar, alltså lägg dem rakt på skivan så kommer det fungera bra ! ... Kan bli lite lurigt att hitta rätt låt om man har uppåt 400-500 låtar på skivan :)

Lycka till alla med cd-växlare!

RandyPiper
2007-04-12, 19:44
Nu har jag varit ute och testat, funkar finfint i cd-växlaren ... dock kan man inte ha låtarna i mappar, alltså lägg dem rakt på skivan så kommer det fungera bra ! ... Kan bli lite lurigt att hitta rätt låt om man har uppåt 400-500 låtar på skivan :)

Lycka till alla med cd-växlare!


Skumt....

Har cd växlare och radioboost men jag fick det inte att fungera.
Hade låtarna rakt i roten på skivan utan kataloger.

Vilken årsmodell har du, kanske blev nån mjukvaru-uppdatering i radioboosten :confused: Själv har jag en 2003 a

Edit:
Ska bränna en ny skiva ikväll och gå ut och testa.

RobertH
2007-04-12, 20:24
Skumt....

Har cd växlare och radioboost men jag fick det inte att fungera.
Hade låtarna rakt i roten på skivan utan kataloger.

Vilken årsmodell har du, kanske blev nån mjukvaru-uppdatering i radioboosten :confused: Själv har jag en 2003 a

Edit:
Ska bränna en ny skiva ikväll och gå ut och testa.

Tips: Kolla hans signatur :D (04:a)

alxndr
2007-04-12, 21:36
Lite utav en detektiv robban :)

Randy, jag har boost och cd-spelare och det fungerade klockrent ... ev. att det har något med att du har navigationen i din men det kan jag inte tänka mig?!

RandyPiper
2007-04-12, 22:29
Lite utav en detektiv robban :)

Randy, jag har boost och cd-spelare och det fungerade klockrent ... ev. att det har något med att du har navigationen i din men det kan jag inte tänka mig?!


Mmm känns inte som naven ska spela in.
Sist jag testade en mp3 skiva så började den spela skivan men det lät som som ett modem på högvarv i högtalarna.
Ska bränna lite mer skivor tills imorrn och gå ut till garaget och testa, återkommer med resultat.

alxndr
2007-04-13, 07:37
Mmm känns inte som naven ska spela in.
Sist jag testade en mp3 skiva så började den spela skivan men det lät som som ett modem på högvarv i högtalarna.
Ska bränna lite mer skivor tills imorrn och gå ut till garaget och testa, återkommer med resultat.

Ja gammla modem har vi hört nog av, drömmer fortfarande mardrömmar om det ... Men iaf lycka till med testningen ikväll !

Kajsa
2007-04-13, 13:40
Piece of cake! Vill man överföra musik från ipoden till stereon måste det lättaste vara att skaffa en FM-sändare till Ipoden.

Min FM-sändare heter itrip och är ett original-tillbehör till ipoden. Med denna bestämmer jag en frekvens och så sänder jag ut signaler från ipoden till bilens stereo. Och så har jag just den frekvensen på snabbval på stereon och vips, så hörs allt ljud ut i bilens stereo. Då justerar man volymen via bilstereon eller ipoden, och låtarna styrs med ipoden. Men denna kan man ju fästa på ratten med den lilla klämman som ingår när man köper ipoden.... Då blir ipoden som en liten fjärrkontroll till stereon.

Vet egenligen inte om såna där FM-sändare är lagliga nu i sverige, menmen, det är ingen risk att störa ut någon annan radiomottagare då FM-sändaren bara sänder signaler ca 5 meter. Jag brukar välja någon ovanlig frekvens, så den inte störs ut av rikskanalerna, de har mycket starkare signal.

Itrip och andra FM-sändare går lätt att hitta på nätet.

ola
2007-04-13, 14:08
men hur är ljudet ? blir det bra?

Kajsa
2007-04-13, 15:56
Ja ljudet är det inget fel på. Det enda som jag upptäckt är att det kan vara svårt att hitta lediga frekvenser när man åker i storstäder. Det finns så hiskeligt många hobbykanaler där, och de stora rikskanalerna har en förmånga att störa kringliggande frekvenser med sina supermegastarka signaler.
Jag brukar iofs köra på 88.0 MHz, brukar funka fint.

Hans-G
2007-04-13, 18:57
Jodå, fm-sändarna blev lagliga i höstas. Så tyvärr får man inte längre känna sig som någon pirat i dom här sammanhangen. :roll:
Finns en mängd fabrikat ute nu men man bör betala ett par hundra för att få en som håller måttet. Och låt er inte luras av att det står "digital" i beskrivningen - det digitala stannar vid att den visar inställd frekvens i en display.

Marcus
2007-04-13, 21:45
Hans G, radiopiraten från SR. :)

RandyPiper
2007-04-15, 20:47
Ja gammla modem har vi hört nog av, drömmer fortfarande mardrömmar om det ... Men iaf lycka till med testningen ikväll !

Fungerade inget vidare, låter fortfarande som ett modem. :(
Får väl köpa en ipod med radiosändare, en till leksak på önskelistan helt enkelt. Innan jag hade bilen hade jag problem att hitta leksaker eftersom jag trodde jag hade allt men den tiden är förbi :)

Daaoak
2007-04-15, 21:12
Har beställt en Gateway 400 från Newministuff till min kärra, med den ska det vara möjligt att köra både orginal CD-växlare och iPod med orginalstereon.
Återkommer med en rapport om hur den funkar och om den är värd pengarna.

Motor on
Daaoak

Kajsa
2007-04-16, 08:48
Testade FM-sändaren i helgen - tyvärr tror jag att min är lite svag... hmm.. den funkade bättre på min förra bil. Kanske är det lite långt till antennen, eller så kommer inte signalen genom all plåt och annat jox som är mellan ipoden och antennen. Egentligen hade det nog varit bäst med en såndära fönsterantenn. Hmm. Eller en lite starkare sändare.
Hemma, alltså i samma rum som en ordinär radio/stereo blir ju ljudet kristallklart. Aaargghh! Irriterande!

BlastBeat
2007-04-16, 15:25
Jag äger också en FM-sändare och den funkade sämre i Minin än i den gamla S80n som vi hade innan.
Jag löste det som så att jag hade min sändare inkopplad i 12v:en i bagagen och fick då en lite närmre väg till antennen och om jag inte minns fel funkade det bättre då. Det är ju iofs ganska jobbigt att byta låt och dyligt, men jag hade sätena fällda så man nådde ipoden och man ville. Man kan ju också köra med spellistor och slipper då byta låt eller förlängningssladdar om det nu finns?

RandyPiper
2007-04-16, 15:40
Skulle gärna vilja testa min radio mot en sådan sändare eftersom jag har hajfensantennen till gps:en. Den kanske tar in radio bättre :)

Så om någon av er ipodägare med radiosändare ska på bankörningen kan ni gärna ta med den så blir jag glad, vore snopet att köpa en och sedan märka att man inte kan ratta in frekvensen på radion med vettigt ljud.

Daaoak
2007-04-16, 17:48
Har testat två fm-sändare , i prisklass 140-300 kr, på mina bilar och tyckte att dom var bara skräp. Kanske om man går upp några prisklasser funkar det bättre, Apple säljer ju en som heter iTrip eller nått liknande.
Ni kan ju kolla in www.newministuff.com, Mike har mycket olika lösningar för att spela iPod i bilen. Jo jag vet, man måste skriva på engelska ;), det tar tid att få sakerna (7 dagar senaste beställningen), det kan i bland vara lite dyrt...
Men ,och det är alldra viktigast tycker jag, det funkar och gör det inte det hjälper han dig eller skickar nya grejor.
Nää, jag är inte sponsrad av dom, utan bara väldig nöjd med den service jag fått.

Daaoak

Daaoak
2007-05-08, 22:06
Tjena,
Jaha, då var lådan till CD-växlaren, iPoden och Gateway 400 färdig.
Fick mycket hjälp av en händig kompis, som har mycket bra-att-ha maskiner, att tillverka lådan.
Nu är den klädd och provad i Minin, nu ska den bara monteras.
Tyget jag fick tag på hos en lokal bilstereoaffär är nästan samma som på baksidan baksätet där lådan kommer att sättas fast, kommer förhoppningsvis att se orginal ut.
Om Gateway 400 kan jag väl säga att när den står i CD-växlar läge så märka ingen skillnad från förut, men när man kör iPoden så tar det ca 1- 2 sek innan den byter låt.
Har en äldre Boost stereo i min så jag får ej upp låttitlar, lite synd men en sak jag kan leva med.

Daaoak

Luc!fear
2007-12-17, 16:19
Fungerar en ipod Shuffle till orginalkablen?
Jag har den monterad i min bil, vet dock inte om det går att koppla in en ipod Shuffle?
Om inte , vet någon om något "tillbehör" för att kunna kör detta/denna.
/Dan