handdator

Visa fullständig version : Missa inte möta upp 15 Minis fr Ryssland 12/8 värtahamnen!!



Lilla Gurkan
2006-08-04, 22:25
:o Uj,uj 15 Minis från Ryssland i europakonvoj anländer värtahamnen 12/8 kl 7. Visst vill du vara där också?? Hur ofta händder detta?? :bowdown:
Klart vi måste vara där några att ta emot dem då??

Min man har redan för veckor sedan satt ut meddelande om detta(på engelska, men alla kan väl läsa engelska eller?? :wink: ), som finns på annan tråd här, men nu börjar det bränna i byxorna så öven jag "slöa sambon" börjar bli exalterad och frustrerad :lol:

Se vad jag skrev på allmänna trådsidan, där berättar jag mer.

Vi ses väl??Vem vill missa träffa andra Minientusiaster till och med från ryssland/övriga europa. :beerchug: :steering:
Visst skulle det verka lite fånigt om bara jag och min man dök upp där i hamnen nästa lördag.... :oops:

Hälsn/ Josefina

Hans-G
2006-08-05, 20:06
:o Uj,uj 15 Minis från Ryssland i europakonvoj anländer värtahamnen 12/8 kl 7. Visst vill du vara där också?? Hur ofta händder detta?? :bowdown:
Klart vi måste vara där några att ta emot dem då??

Min man har redan för veckor sedan satt ut meddelande om detta(på engelska, men alla kan väl läsa engelska eller?? :wink: ), som finns på annan tråd här, men nu börjar det bränna i byxorna så öven jag "slöa sambon" börjar bli exalterad och frustrerad :lol:

Se vad jag skrev på allmänna trådsidan, där berättar jag mer.

Vi ses väl??Vem vill missa träffa andra Minientusiaster till och med från ryssland/övriga europa. :beerchug: :steering:
Visst skulle det verka lite fånigt om bara jag och min man dök upp där i hamnen nästa lördag.... :oops:

Hälsn/ Josefina

Hello Josefina and KPKalle!
(It wasn't easy tó choose language in this answer, but to show some special resoect to the man béhind this initiative I decided to write in English...)

I really have been ínterested in taking part in this "Russían-event", but as I am working until 5 in the morning the day they arrive I have hesitated - can I make it after working all night?

Now I have made up my mind to meet our guests. And if you haven't made the test drive yet I really would like to join you. Sunday eveníng is best for me - but the decísion is yours. Maybe late Sunday afternoon if it is OK for you.

Hope to see you two - and of course some more who reads our messages,
/Hans-G

KPKalle
2006-08-05, 21:55
Vi kommer provåka i morgon bitti !! Kommer starta på vallhallavägen kl 7.30, men vi kan ju alltid mötas upp nån annan kväll också, ifall du vill veta rutten innan.??

Jättekul att du vill följa med den 12e!! :D :D

:D Hoppas fler sluter upp även om det blir i sista stund!!!

KPKalle kommer försöka ge lite mer detaljer på internet också, kanske med karta, men i alla fall med ord.

Och återigen suveränt av dig att komma fast att du jpbbat hela natten


:o

Hälsn/ J & K

Frejkan
2006-08-07, 10:17
Östra änden av valhallavägen kl 7 den 12:e har jag förstått. Lite tidigt på morgonen för att åka runt och leta. Var exakt är det tänkt att vi ska samlas?

/Fredrik

KPKalle
2006-08-07, 10:26
Östra änden av valhallavägen kl 7 den 12:e har jag förstått. Lite tidigt på morgonen för att åka runt och leta. Var exakt är det tänkt att vi ska samlas?

/Fredrik
Sorry it is early but that is when their boat comes in from Finland.

Anyway, the map I have shown the Russians is:

http://www.mini2.com/forum/attachment119400.jpg

I sure hope to see you there Fredrik :) 8)

Frejkan
2006-08-07, 10:29
Good! Thank you for the map! I hope to be able to join you all!

KPKalle
2006-08-07, 10:33
Good! Thank you for the map! I hope to be able to join you all!
Cool :banana: I have added you to the list on the other thread http://www.coopersweden.se/phpbb2/viewtopic.php?p=6682#6682

Lilla Gurkan
2006-08-08, 21:51
Jättekul att du "joinat" oss också!!! :beerchug:

Platsen är alldeles i slutet av Vallhallavägen, där bilarna från värtahamnen kommer ut. Vid TVhuset!

KPKalle har sagt till ryssarna att de ska ta hö i rondellen och vi kommer stå där, längst med vägen.

Grejjen är att det visst är tillåtet att stå där men det är också busshållplats först. Så jag föreslår att vi svenskar möts på den lite udda vägen ut på gärdet, FÖRST(också i rondellen men rakt fram från oss sett).Och det måste bli senast sju :?

Bara så vi kan ge er kartor och så vi sedan kan ställa oss med vissa mellanrum på Vallhallvägen tils de kommer 15-20 min senare....

Wow Mini-lovers, det här kommer bli ett riktigt event!! :P

Hoppas även att de som månne kika på sidan utan att vara medlemmar faktiskt vågar komma OCKSÅ-ni är så VÄLKOMNA!! :D

För grejjen är att vår rutt går runt hela stan! och vi FÅR INTE tappa våra utländka vänner!! Det är SÅÅÅ många trafikljus på vägen, men å andra sidan inte mkt trafik så tidigt på morgonen!! :steering:

Hälsn från LG & JE & KP :beerchug:(=kaffe eller läsk!)