handdator

Visa fullständig version : Eftersnack SS Emmaboda



Martin
2005-09-12, 09:15
Hur var det??? Tog någon bilder???....
Här har ni förklaringen varför jag inte dök upp, jag lyckades komma ca 1,5mil hemifrån innan jag kassade av vägen :x

Så nu är bilen på verkstad :oops:
rensning av sten i fälg......
http://memimage.cardomain.net/member_images/6/web/762000-762999/762451_32_full.jpg
http://memimage.cardomain.net/member_images/6/web/762000-762999/762451_33_full.jpg

powernap
2005-09-12, 09:38
ser lite överstyrt ut :lol:

Petter
2005-09-12, 11:08
Vem blev snabbast??? Vad jag har hört så var det Hondorna som regerade i SS men vilken var snabbaste Mini? Tid?

Önskar att man införskaffat MCS'n lite tidigare så man hade hunnit vara med och gasa :( Men man får väl hoppas att det kommer fler tillfällen :)

Johan W
2005-09-12, 11:19
Jocke med röda minin var väl snabbast tror jag.. komer dock inte ihåg om han klämde en tid under 1.32 eller inte, annars var det precis på gränsen... har några bilder på kameran och lite video... kommer väl snart :)

Jocke
2005-09-12, 11:27
Jocke (röd S) var snabbast i SS, det var 1.31.?? jag körde 1.32.??...
Hornen blev för stora... Blev nog lite för hetsad av att en av Hondorna fräste runt på otroliga 1.27... :happy:

Gunnar var imponerade snabb i sin Cooper!
Jag var tvungen att hasta iväg så jag hann inte kolla upp alla officiella tider.

Glöm inte bort RS banan!

Där gick det desto bättre... :nana:

Jocke (Silver S)

powernap
2005-09-12, 19:46
*vilken jocke med röd* :? :? :? :? :o :o :o

--------------------------------------------------------------------

Hornen blev för stora... Blev nog lite för hetsad av att en av Hondorna fräste runt på otroliga 1.27... :happy:


1:27 e ju en riktigt jäkla duktig tid....vad var gjort med hans japan?? *var han förare "på riktigt"??*

Johan W
2005-09-12, 20:03
*vilken jocke med röd* :? :? :? :? :o :o :o

--------------------------------------------------------------------

Hornen blev för stora... Blev nog lite för hetsad av att en av Hondorna fräste runt på otroliga 1.27... :happy:


1:27 e ju en riktigt jäkla duktig tid....vad var gjort med hans japan?? *var han förare "på riktigt"??*

Lite smått o gått.. men han som körde 1.27 är följande ;)
http://www.stefansoderberg.com/

powernap
2005-09-12, 20:59
*vilken jocke med röd* :? :? :? :? :o :o :o

--------------------------------------------------------------------

Hornen blev för stora... Blev nog lite för hetsad av att en av Hondorna fräste runt på otroliga 1.27... :happy:


1:27 e ju en riktigt jäkla duktig tid....vad var gjort med hans japan?? *var han förare "på riktigt"??*

Lite smått o gått.. men han som körde 1.27 är följande ;)
http://www.stefansoderberg.com/

känns ju ok att vara några sekunder bakom då kanske :P

KIT
2005-09-12, 21:37
En riktigt bra dag faktiskt och det är ju inte sista gången man kör superstage...

Coopern fick jobba hårt och jag fick till slut in en tid på 1.36.44, men då fick han jobba hårt kan man säga. Gick inte att få ut så mycket mer tror jag.
Provade pressbilen Cooper S original och lyckades efter några åk få en 1.35 tid, vilket jag tyckte var ok med de sunkiga däcken som satt på som gav känslan av att köra på isbana!

Jag tror Jocke röd, satte en tid på 1.31.48 om jag inte missminner mig till slut.

powernap
2005-09-12, 21:42
Jag tror Jocke röd, satte en tid på 1.31.48 om jag inte missminner mig till slut.

doldis?? e han på forumet?

under 32 e väldigt bra.............gratulerar.........

nån som ska med till mantorp den 8 okt? *se särskild tråd*

J©KE
2005-09-13, 16:10
Jag lyfter på hatten för dig Gunnar!!!
Du är helt enkelt ASGRYM på att köra (i vart fall imellan koner på flygbanor)

Lite kul var det ju då vi trodde att det var avgassmällar från din Cooper som smällde då du körde :) Det visade sig ju senare (efter att ha analyserat dom märkliga fläckarna på lacken runt hela bilen) vara ljudet från konerna mot plåten vi hörde :)

Själv lyckades jag med (om jag minns rätt) tiden 1.31.88 efter några försök, hade inte mina bromsbelägg tagit HELT slut så hade man nog kapat ytterligare nån eller ett par sec, det var ju trotts allt första gången ja testade Superstage.

Roligt var det även efter att mina bromsar tagit slut testa pressbilen som till skillnad från min har diff, körde 3 repor med den alla på 1.35.?? nånting vilt driftande och tjutande.
Blir imponerad av hur kul å snabb den är som ren standardbil :)

Nästa helg bär det av till GotlandRing igen med nya bromsbelägg å ett brett leende!

Finns plats för den som vill följa med till Gotland å köra, 700:- för banan, 800:- för färjan

Jocke
2006-01-05, 11:29
Håll utkik efter nästa nummer av bilsport!
I handeln i slutet av januari...

Johan W
2006-01-09, 11:20
Får se vad dom skriver, pratade precis med bilsport i 30min om allt möjligt, får se vad som hamnar i tryck ;)

KIT
2006-01-10, 17:17
Samma här! Hade inte så mycket att tillägga gällande trimning etc, bilen var ju så gott som original när vi var där!

Nästa nummer som sagt!

Hobbe
2006-01-27, 11:52
1. Honda
2. Honda
3. Honda
4. Honda


Vad höll ni MINI:sar på med egentligen ? :wink: