handdator

Visa fullständig version : fjädringsfråga



powernap
2005-04-22, 16:49
hej alla minis

monterat mina apexfjädrar i eftermiddags...

bak ser det riktigt bra ut, sänkning 35 mm
men fram....måste fått fel fjädrar....fram e den HÖGRE än med original....hur kan detta vara möjligt, hade "proffs-hjälp" vid monteringen....kan dom skickat "fel" fjädrar fram? eller vad f-n e det frågan om??? nån som varit ute för samma grej?

fj0
2005-04-22, 17:24
Vad fick du ge och vart köpte du?

Jag har ingen aning, ledsen, lycka till!

powernap
2005-04-22, 17:36
dessa

http://www.minisport.com/new-mini-shop/products/precision-handling/lowered-spring-kits/apex-spring-kit-product.html

MNS
2005-04-22, 19:01
Ser direkt på minisports sida om en notering om att dom passar bilar upp till 03/02. Dom gjorde chassir mjukare efter det datumet, men det borde inte göra så stor skillnad

powernap
2005-04-22, 19:40
har oxo noterat detta och eftersom min kärra e septemer 2002 så har jag givetvis fyllt i detta datum vid beställningen.......kärran ser "sjuk" ut......bak hur bra som helst, typ SUV fram..........*vågar inte ge mig ut och köra...hahaha*

MNS
2005-04-22, 20:26
Det står på sidan att dom ska va Ställbara :o
Du får kolla art nr på fjädrarna och kolla med minisports att det är rätt.... fast köp ställbara fjäderben i stället så blir det garanterat bra :wink:

powernap
2005-04-22, 21:09
njaaa........dom har andra ställbara

men de apex jag köpt var inte ställbara......hade dock önskat detta, så jag kunde skruva ner framvagnen från SUV-läge...............

Martin
2005-04-22, 21:40
njaaa........dom har andra ställbara

men de apex jag köpt var inte ställbara......hade dock önskat detta, så jag kunde skruva ner framvagnen från SUV-läge...............
Kan vara att det är nu i början... Innan fjädrarna sätter sig... SÅ var det när jag bytte.

powernap
2005-04-22, 21:45
hur mycket????

vi snackar MYCKET i detta fallet, inte nån löjlig cm eller så.....ska mäta imorgon men tippar på typ 5-6 cm mellan däckets ovankant och skärmen fram, och typ 1 cm samma ställe bak...........