handdator

Visa fullständig version : Dator hjälp önskas omgående!!!!



MNS
2005-01-07, 23:53
Har fått STORA problem med min pc, tror att felet är xp men bara när man är in loggad som ägare, när man loggar in som gäst funkar allt som det ska :shock:
Felen som uppstår är att hela datorn och internet blir total segt... tar säker 2-3 minuter för att byta sida på nätet i bästa fall och windows går men det är knappt...går man tex in i kontrollpanelen så söker datorn efter den i en massa minuter har felsökt en massa men antingen så hittas inga fel eller så somnar datorn efter ett par % i något dygn eller så.... Så vad tror ni eller har för förslag inan man kastar in datorn i TRE veckor för service

fj0
2005-01-08, 00:15
Virus? Adware? Kolla efter processer som körs i bakgrunden, kolla även i loggboken efter något underligt.

Vad installerade du senast innan den började hålla på såhär?

I värsta fall så får du väl installera om windows, varför skicka in i 3veckor? om du inte kan fixa det själv måste du väl ändå känna någon som kan hjälpa dig?

Lycka till.

MNS
2005-01-08, 12:47
Får försöka lite. Instalerade en windows uppdatering senas men det var ju säker ett par veckor sedan... allt funkade bra och man stängde av datorn och dagen efter sätter man på den och den börjar bråka :mad:
Elgiganten har en normal service tid på ca:tre veckor.
Har en kompis som kollade lite men han hittade inget iof är han nätverkstekninker men i alla fall..... Johan W kanske känner sig sugen... :wink:

Hobbe
2005-01-08, 14:52
Jag antar att du har anti-virus program typ Norton installerat.
Hjälper inte detta så finns det flera bra program gratis som du kan ladda ned för att testa att du inte har en massa spyware och annat som har infekterat din dator.

"Ad-aware" från Lavasoft, och "Spybot" är två gratis program jag kör med för att rensa systemet.
Sök på internet så hittar du dessa.

monks
2005-01-08, 16:38
start->kör->regedit

HKEY_CURRENT_USER
Software
Microsoft
Windows
Run

rensa sen de program du inte känner igen eller inte vill ska starta automatiskt. sen samma sak men via
HKEY_LOCAL_MACHINE
Software
Microsoft
Windows
Run

MNS
2005-01-09, 03:08
start->kör->regedit

HKEY_CURRENT_USER
Software
Microsoft
Windows
Run

rensa sen de program du inte känner igen eller inte vill ska starta automatiskt. sen samma sak men via
HKEY_LOCAL_MACHINE
Software
Microsoft
Windows
Run

Man tackar!

Det funkade men sen blev det som det va förut men efter lite letande så hittade jag felet... var ett antivirus program som inte användes då prova på tiden hade gått ut så efter mkt bråkande att få bort skiten så funkade det bra men återigen blev datorn seg å antivirus programet hoppade upp igen så jag gjorde en ny användare och tog bort den förra och så var problemet löst :-D :lol: :P