handdator

Visa fullständig version : Krossat baklykteglas!



ted_no
2004-12-06, 12:40
Hej,
Min fru lyckades backa in i en lastbil och krossa det transparenta täckglaset (plast) som skyddar baklyktan. Kan jag beställa en ny sådan och montera själv, och är det svårt? Beställer jag via BMW, eller kanske billigare från england? Vår ekonomi är inte på topp just nu, så jag skulle vilja undvika ett verkstadsbesök om möjligt!

Tack på förhand,

/Ted

Martin
2004-12-06, 13:07
Hej,
Min fru lyckades backa in i en lastbil och krossa det transparenta täckglaset (plast) som skyddar baklyktan. Kan jag beställa en ny sådan och montera själv, och är det svårt? Beställer jag via BMW, eller kanske billigare från england? Vår ekonomi är inte på topp just nu, så jag skulle vilja undvika ett verkstadsbesök om möjligt!

Tack på förhand,

/Ted
kolla på www.ebay.com där finns många som säljer sina orginallampor billigt... även begagnade.

Johan W
2004-12-06, 13:07
Vet inte men tror det kan vara knepigt. Har en uppsättning extra bakljus i en låda så jag kan kolla när jag kommer hem ikväll hur det ser ut

Hobbe
2004-12-06, 15:35
Ted,
Det är inte schysst att skylla på frugan ! :lol:

ted_no
2004-12-07, 08:57
Hobbe,

Nog för jag är stockholm uslaste fickparkerare, men denna gång svär jag mig fri! Jag har tillochmed problem att parkera min Fiat 500 '67 ibland, och då är det illa! :lol:

/Ted

Hobbe
2004-12-07, 08:59
FIAT 500 ???
Den är väl inte längre än en meter lång...? :wink:

Martin
2004-12-14, 20:06
Hej,
Min fru lyckades backa in i en lastbil och krossa det transparenta täckglaset (plast) som skyddar baklyktan. Kan jag beställa en ny sådan och montera själv, och är det svårt? Beställer jag via BMW, eller kanske billigare från england? Vår ekonomi är inte på topp just nu, så jag skulle vilja undvika ett verkstadsbesök om möjligt!

Tack på förhand,

/Ted
Har hittat ett billigt http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33716&item=7940504741&rd=1
Under 100kr