handdator

Visa fullständig version : Cooper S:en verkar tåla en hel del



Johan W
2004-12-02, 13:06
273hk / 315Nm.

Spec:
Gt Tuning (GTT) Cold RAm Induction Kit, GTT Large Throttle Body,GTT Cam,
GTT Adjustable Vernier Cam Sprocket, GTT Stage 2 Head & Manifolds& snoots (I love that word) OEM Header with one cat removed,OEM Exhaust with GTT Re-route Pipe, GTT 16 tube Large Top Mount Intercooler& Diffuser, GTT Intercooler Spray,GTT S/C Reduction pulley & GTT Idler Pulley,Iridium Sparkplugs,GTT Optimised bypass valve.Normally we run GTT/MTH software but I am doing some long term observations on the adaptation of OEM software at the moment plus I need a revised map for all the mods since the original one.At this level of mods the std map essentially becomes right anyway. Fuelling is almost spot on to what I want though I think it could still run more advance. I am going to invest in some very advanced 'knock' meter equipment soon before advancing it though.

Intressant med orginal mjukvara, orginal grenrör, modifierat orginal avgasystem. :) Finns nog några hästar att hämta med lite bättre optimering. Intressant också är att jag inte ser nått om bränslesystemet, orginal spridare och bränslepump?

Martin
2004-12-02, 14:24
Jävlar vilket ljud ! riktigt skönt, låter lite dumpventil aktigt .. :D

Jocke
2004-12-02, 21:29
Hmm... jag vill hitta på något spännande till våren!
Det där var ju trevliga siffror...

jot_1978
2004-12-14, 08:54
Ett framtida Gruppinköp kanske?? :-D

MNS
2004-12-14, 15:00
BBR har väll ett värre bromsat kitt...

jot_1978
2004-12-14, 18:51
BBR är värre...men det verkar som om detta kittet kommer att bli billigare. (enligt mini2). Men jag har inte sett någon prisuppgift ännu....så det kanske bara är ett rykte....