handdator

Visa fullständig version : Kan inte låsa bilen med fjärren!



Gurra
2004-11-21, 11:50
Hej,

Jag kan inte längre låsa bilen med fjärren i nyckeln. Det är inga problem att låsa upp bilen med fjärren. Det går heller inte att låsa bilen med låsknappen i instrumentpanelen.

Om jag låser bilen med nyckeln i förrardörren så låses bara den dörren. Jag får alltså låsa passagerardörren innifrån med "låsknoppen" för att sedan låsa förardörren med nyckeln. Problemet är då att larmet aktiveras ej plus att bakluckan fortfarande är olåst.

Är det någon som har varit med om detta?

Jag sökte lite på MINI2 och hittade några trådar som behandlade detta ämne. Det verkar som att det kan hjälpa att byta "the actuator" i dörren. Är det någon som vet vad det är?

MNS
2004-11-21, 13:25
Låter som det är dörr kontakten... Du bör lämna in bilen så någon får felsöka

monks
2004-11-21, 17:16
Låter som det är dörr kontakten... Du bör lämna in bilen så någon får felsöka
kan vara en säkring som har gått. kolla dem innan du lämnar in bilen. onödiga pengar för felsökning annars.

edit: läste inte ditt inlägg så noga gurra. kan du låsa upp bilen är det nog ingen säkring. men kolla dem ändå. man vet aldrig.

Gurra
2004-11-22, 07:49
Jag kollade säkringarna och jag passade även på att koppla ur batteriet en stund.

När jag kopplade in batteriet igen så fungerade låset som det ska! :lol:

Vi får se om felet uppkommer igen. Det kan ju vara någon glappkontakt eller nå´t.