handdator

Visa fullständig version : Köpa Mini Cooper!



Cooper-S-ugen
2004-09-16, 09:46
Sitter här framför datorn på jobbet och är i bilköpar tankar (cooper tankar!!)..Jäkligt svårt att få något gjort :) !!
Och f.d smålänning som man är så funderar man ju en del på att köpa bilen i Tyskland där priserna är lägre än i vårt kära fosterland..
Tänker mig en bil i 120000-130000 kr klassen och man får ju en hel del extra om man köper den där nere men sen kan man ju också bli rejält LURAD...
Vet någon om det trixas lika mycke med mätarna med Mini Cooper som med tex BMW i tyskland? Någon som av erfarenhet vet några bra tyska bilhandlare som inte försöker blåsa en stackars Svensk varje gång de får chansen?!?!?

Jäkligt bra sida by the way!Man blir ju grymt sugen på att investera!!

Ha de bra

//Andersson

Jocke
2004-09-16, 09:57
Hej Cooper-S-ugen!

Min uppfattning om att handla bil i Tyskland är den att visst är det lägre inköpspriser, MEN det lär definitivt vara ett LÄGRE pris när du en dag skall sälja bilen. Många är skeptiska till att köpa en bil som är privatimporterad från Tyskland.

Det jag personligen skulle kunna tänka mig är att köpa en billig Cooper S i Tyskland, för att sedan bygga om den rejält, en riktig banräser...

Lycka till med dina funderingar!

Jocke

MNS
2004-09-16, 14:07
Som jocke skriver så blir bilen bara billigare i inköp tex en svensk såld bil har vangnskadegaranti vilket inte en tysk bil har.

Har men en tight budget så tycker jag defenetivft att du ska köpa bilen lite billigare, även om det nu inte bli lika billigt.

De har tyvär fått grymt fel uppfattning om mätarskruvning.
Det är precis lika vanligt att bmw tyskland skruvar sina bilar som bmw i sverige.... Med andra ord så brukar det normalt va mindreseriösa svenska importörer som vill tjäna lite extra på bilen å skruvar mätaren i SVERIGE. Nu ska jag inte säga att det inte skruvas i tyskland för det gör det men köper du bil av en större bmw återförsäljare så är risken nästan 0.

KAn tillägga att det inte är så ovanligt med fängelse straff i tyskland om du har fifflat med tex mätarna och du åker fast

Chris.m
2004-09-16, 14:23
Rätta mig om jag har fel men!
Jag har hört om man är noga med servicen i tyskland på aturiserad bilverkstad så kan man få backa mätaren tusen mil vid servicen :?
Men jag kan också vara helt ute och resa!!!!!!!!!

Håkan
2004-09-16, 19:25
på BMW ser dom de rätta miltalet när man koplar bilen till datorn vad de än står på mätaren.
kanse man kan få kollat mot en avgift om man köpt bil i tyskland.

MNS
2004-09-16, 21:40
Rätta mig om jag har fel men!
Jag har hört om man är noga med servicen i tyskland på aturiserad bilverkstad så kan man få backa mätaren tusen mil vid servicen :?
Men jag kan också vara helt ute och resa!!!!!!!!!

yehhh right...
Du har nog missupfattat det hela , för inte kan väll tex mini tyskland uppmana att skruva mätaren bara för du följer servicen...?

Martin
2004-09-17, 14:38
Jag köpte min på autofogelsang bmw i kirscheim..... Något att rek.
Lite billigare där nere. Pengarna som man spar in kan man sen ge till en trim firma i tyskland :wink: