handdator

Visa fullständig version : mth-powerchip.de



ingesson
2004-09-09, 12:42
Är det någon som har eller funderar på att chippa med mth-powerchip.de-metoden? Jänkarna på MINI COOPER :: North American Motoring - vBulletin Message (http://www.northamericanmotoring.com/forums/showthread.php?t=29218) verkar mycket nöjda.

Någon som är intresserad av att testa?

Johan W
2004-09-09, 20:05
Har diskuterat saken med BADaniel och kommit fram till att det är intressant, tror dock det är mera intressant för folk med mera modifieringar som t.ex. grenrör, spjällhus osv.. men helt klart värt o testa tror jag :)

ingesson
2004-09-10, 08:51
Ett gruppköp av kabel kanske?

Johan W
2004-09-10, 12:16
Kan ju vara nått, dock tror jag det räcker med en och dela på för mej och daniel (sa iallafall samsas om laptopen)

CRY
2004-10-17, 17:26
Någon som provat ännu?

Johan W
2004-10-17, 19:59
Ingen har prövat vad jag vet, tänkte göra en samköp på en kabel här i stockholm, dock kom det lite annat imellan, kanske dags för det nu runt lön? :)

Tompa
2004-10-21, 17:42
Hur går det det med garantin om något går fel, själv skulle jag nog satsa på digi-tec, dom finns ju i vilket fall inom landet om något skulle strula.

magohl
2004-12-15, 14:26
Om någon i närheten av Malmö är intresserad av att låna en kabel ett par dagar så har jag en liggande.
Min kabel är RS232 varianten så du måste alltså ha en seriell port med DB9-kontakt på din PC.

http://www.somc.on.ca/albums/Alexn/cable.jpg

Johan W
2004-12-15, 14:38
Testat? nöjd? :)

magohl
2004-12-15, 15:26
Har testat och är nöjd. Kanske inte lika lyrisk som vissa på mini2.com men lite skillnad till det positiva såsom bättre kraft tycker jag allt att det blev!

Hur mycket det egentligen är tal om vet jag dock inte, säkert inte mer än 5-10 hästkrafter.

Har dock jämfört själva filerna och sett att det iallafall är skillnad på dem så något har de gjort nere i Tyskland.

/Magnus

Johan W
2004-12-15, 15:39
Har testat och är nöjd. Kanske inte lika lyrisk som vissa på mini2.com men lite skillnad till det positiva såsom bättre kraft tycker jag allt att det blev!

Hur mycket det egentligen är tal om vet jag dock inte, säkert inte mer än 5-10 hästkrafter.

Har dock jämfört själva filerna och sett att det iallafall är skillnad på dem så något har de gjort nere i Tyskland.

/Magnus

Har du några kul grejer på annars eller är bilen standard utöver mth? Ryktas ju om att "toppfartsspärren" kan tas bort med MTH. Tänkte ev göra ett försök längre fram, måste dock lägga pengarna på bromsar och annat först :wink:

Martin
2004-12-15, 15:46
Maghol: Jag bor i Malmö :grin:

Är det din blåa S som står vid davidshall ??


Iså fall har jag sett den :-D

magohl
2004-12-15, 15:53
Har du några kul grejer på annars eller är bilen standard utöver mth? Ryktas ju om att "toppfartsspärren" kan tas bort med MTH. Tänkte ev göra ett försök längre fram, måste dock lägga pengarna på bromsar och annat först :wink:

Det är helt standard utöver MTH. Tänkte eventuellt skifta pulley, måste bara hitta en mekaniker som kan göra jobbet först! Ett ALTA 15% pulley kostar $100+frakt

Begär då en ny fil ifrån MTH anpassad för pulley helt utan extra kostnad, det ingår i de €60 man betalade för programmet.

Du kan ju också få MTH speciellt anpassad för låg eller högoktan och även höja varvgränsen. Dock valde jag att låta min vara kvar, hade inte kännts helt rätt...

magohl
2004-12-15, 15:56
Maghol: Jag bor i Malmö :grin:

Är det din blåa S som står vid davidshall ??


Iså fall har jag sett den :-D

Det är min! Får nog stå där i väntan på garageplats, vilket troligen tar ett år eller två...

Martin
2004-12-15, 16:11
Maghol: Jag bor i Malmö :grin:

Är det din blåa S som står vid davidshall ??


Iså fall har jag sett den :-D

Det är min! Får nog stå där i väntan på garageplats, vilket troligen tar ett år eller två...
KUL, jag bor bara ett stenkast ifrån. Väntar också på garageplats, folk kan ju inte låta en mini få vara ifred.

magohl
2004-12-15, 18:29
KUL, jag bor bara ett stenkast ifrån. Väntar också på garageplats, folk kan ju inte låta en mini få vara ifred.

Aha, gissar att det är din som står på Hästhagen då. Brukar få gästspela där ibland när biobesökarna tagit alla platser i närheten av Davidshall.

Du har DigiTec såg jag, kul!! Helt klart ett alternativ till att själv skifta ECU & pully, speceillt nu sen dom har en åf i Sverige. Skulle vara skitkul om du kunde 'demonstrera' din vid något tillfälle.

Martin
2004-12-15, 18:46
självklart kan jag det, men den står i vinterförvaring nu under vintern. Waxning och lite godis ska på till helgen :grin:

jot_1978
2004-12-23, 12:02
Enligt en del personer @mini2 så använder BBR MTH.
(http://www.mini2.com/forum/showthread.php?t=79629&onlybyuserid=0&page=1&pp=15)

(BBR fick väldigt bra betyg i ett tuner test i EVO? förra året + BBR verkar vara väldigt populärt i england).

Oavsett vad man tycker om BBR:s sätt att hantera detta på(se mini2 tråden för mer info), så kan man ju ändå se det som en kvalitets stämpel för MTH.

magohl
2004-12-23, 23:25
Intressant! De har ju även säkert ett par hundra, mestadels nöjda, kunder på både mini2 och nortamericanmotoring men att BBR kör med dem gör ju inte saken sämre.

Som sagt, erbjudandet att låna kabeln står kvar till den som är intresserad.

Johan W
2004-12-29, 21:18
Enligt Daniel som spanat in lite tyska forum så hävdar dom (tyskarna) att nästa alla tuners kör MTH (t.ex. Kelleners m.fl.) låter rimligt om man tänker på det. Att utveckla ny programvara är inte gratis...

Stämmer det som tyskarna säger så är iaf jag en nöjd MTH-kund ;)

jot_1978
2004-12-30, 07:51
Enligt Daniel som spanat in lite tyska forum så hävdar dom (tyskarna) att nästa alla tuners kör MTH (t.ex. Kelleners m.fl.) låter rimligt om man tänker på det. Att utveckla ny programvara är inte gratis...

Stämmer det som tyskarna säger så är iaf jag en nöjd MTH-kund ;)

Du har 15% skiva eller?

Så anledningen till att BBR fick så fina testresultat av EVO var att de hade 17% skiva..(!??)... (jag som trodde att de var så mycket bättre på att utveckla programvara...)

Johan W
2004-12-30, 08:02
Nope, har nått på 13% (nån procent mindre än den på worksen)..