handdator

Visa fullständig version : CarBag



jot_1978
2004-08-25, 07:17
Hej!

Är det någon här som har använt sig av CarJacket;
http://www.carbag.com/

(CarJacket är en jättestor lufttät påse)

Har precis pratat med dem och ett mini "tält" kostar; ca 2500 inkl. frakt...
Är lite sugen på det, eftersom minin kommer att vinterförvaras i en blåsig,kall&fuktig lada!
Hur brukar ni lösa vinterförvaringen?

Martin
2004-08-25, 11:17
Hej!

Är det någon här som har använt sig av CarJacket;
http://www.carbag.com/

(CarJacket är en jättestor lufttät påse)

Har precis pratat med dem och ett mini "tält" kostar; ca 2500 inkl. frakt...
Är lite sugen på det, eftersom minin kommer att vinterförvaras i en blåsig,kall&fuktig lada!
Hur brukar ni lösa vinterförvaringen?

jag köpte en sk. täcke till min på ebay för 2 veckor sen. Kan ta en bild på den så ser du vad det handlar om. kostade mig 650kr med frakt. :D

jot_1978
2004-08-25, 12:08
hmmmm....ska du använda täcket för avställning i vinter? ISåfall, hur länge tänker du ha bilen avställd?, i varmgarage?
Det fina med en helt lufttät "påse" är ju att det inte blir någon fukt på bilen == ingen rost på bromsskivor m.m...... :D

Martin
2004-08-25, 12:22
hmmmm....ska du använda täcket för avställning i vinter? ISåfall, hur länge tänker du ha bilen avställd?, i varmgarage?
Det fina med en helt lufttät "påse" är ju att det inte blir någon fukt på bilen == ingen rost på bromsskivor m.m...... :D
JA Jag har hittat ett grage i hamnen för hela vintern, med värme. Fast jag vet inte om jag ska ställa av den från VV vet inte om man tjännar så mycket pengar på det.

jot_1978
2004-08-25, 15:08
Oki, då har du inga fukt problem!

mm...det verkar vara mycket arbete med att ställa av bilen. Tror johan struntade i detta i vintras av den orsaken. Men man får väl försöka fixa någon garageförsäkring istället!??

Vad ska du köra för bil i vinter? Jag funderar på att åka till tyskland och
hämta en Audi A4 eller Saab 900.... Men jag är rätt så lång från beslut ännu; det är ju inte vinter än!

Martin
2004-08-25, 15:11
Oki, då har du inga fukt problem!

mm...det verkar vara mycket arbete med att ställa av bilen. Tror johan struntade i detta i vintras av den orsaken. Men man får väl försöka fixa någon garageförsäkring istället!??

Vad ska du köra för bil i vinter? Jag funderar på att åka till tyskland och
hämta en Audi A4 eller Saab 900.... Men jag är rätt så lång från beslut ännu; det är ju inte vinter än!
jag har tittat på att polcka hem den gamla cooper s en :D

Hobbe
2004-08-25, 15:27
Det blir inomhusgarage med något lämpligt skynke över bilen så att bilen kommer ut dammfri i vårsolen 8)

monks
2004-08-25, 20:27
Oki, då har du inga fukt problem!

mm...det verkar vara mycket arbete med att ställa av bilen. Tror johan struntade i detta i vintras av den orsaken. Men man får väl försöka fixa någon garageförsäkring istället!??

Vad ska du köra för bil i vinter? Jag funderar på att åka till tyskland och
hämta en Audi A4 eller Saab 900.... Men jag är rätt så lång från beslut ännu; det är ju inte vinter än!
jag har tittat på att polcka hem den gamla cooper s en :D

perfekt ju. på sommaren fäller du baksätet och kör in den gamla för sommarförvaring. :lol:

jot_1978
2004-08-26, 08:20
:D
Vore lite roligt att prova den gamla mcs:en. Kompressorn i nya mcs:en ska ha stora likheter med transmissions ljudet i den gamla!

Vad kostar en gammal mcs i tyskland? Misstänker att långfärdskomforten inte är den bästa?? :)

Martin
2004-08-26, 08:36
:D
Vore lite roligt att prova den gamla mcs:en. Kompressorn i nya mcs:en ska ha stora likheter med transmissions ljudet i den gamla!

Vad kostar en gammal mcs i tyskland? Misstänker att långfärdskomforten inte är den bästa?? :)
Jag kollade runt lite bla mobile.de.... Dom ligger från 10 och uppåt