handdator

Visa fullständig version : en fråga om tillval till coopern



Freddo
2004-08-17, 12:33
Hallå gott folk.
Har nu kommit så långt i mina funderingar och delvis ekonomiskt att det är dax för en beställning av en MCS.
Eftersom jag vill begränsa priset lite så blir det inte så jättemycke utrustning.
Så frågan är om följande tillval är nödvändiga.

Harman/Kardon ljudsystemet? Någon som har det och kan svara på om det låter så mycket bättre än radio boost? Ska jag välja till det eller satsa på boost och istället köpa eftermarknadshögtalare?

Chrono pak. (vet inte vad det heter i sverige) För eller nackdel? Tycker egentligen inte den är så snygg. Är det bättre att ha hastighetsmätaren vid varvräknaren eller i mitten.

Regnsensor? bra eller onödig?

Är det ställbar intervall på minin?

Tacksam för svar

jot_1978
2004-08-17, 12:48
Hej!

Jag kan svara på några frågor iaf;
Harman/Kardon systemet. Det låter bättre än radio boost, men ett eftermarknadssystem för samma pris är säkert mycket bättre. Tycker tex att mina orginal högtalare i Golfen (-00) låter mycket bättre än Harman/Kardon systemet.

Regnsensor. Har inte det på minin med hade det på Golfen och där fungerade det riktigt bra! Kostar det inte mycket xtra, så tycker helt klart det är värt pengarna!
Saknar regnsensorn en del.... Men regnar det så försöker jag att undvika att ta ut bilen istället! :D

MNS
2004-08-17, 15:09
Hallå gott folk.
Har nu kommit så långt i mina funderingar och delvis ekonomiskt att det är dax för en beställning av en MCS.
Eftersom jag vill begränsa priset lite så blir det inte så jättemycke utrustning.
Så frågan är om följande tillval är nödvändiga.

Harman/Kardon ljudsystemet? Någon som har det och kan svara på om det låter så mycket bättre än radio boost? Ska jag välja till det eller satsa på boost och istället köpa eftermarknadshögtalare?

Chrono pak. (vet inte vad det heter i sverige) För eller nackdel? Tycker egentligen inte den är så snygg. Är det bättre att ha hastighetsmätaren vid varvräknaren eller i mitten.

Regnsensor? bra eller onödig?

Är det ställbar intervall på minin?

Tacksam för svar

Köp en riktig cd spelare och högtalare så får du bra mycket bättre ljud och till samma pris.

Det finns ingen stälbar intervall. Köp rengnsensorn :wink:

sommarvila
2004-08-17, 17:36
Regnsensor tycker jag ligger någonstans top 3 på onödig utrustning på en bil. Även om du bara har varvräknaren framför ratten så kan du se hastigheten där med eftersom hastigheten visas digitalt under varvräknaren.

Hade jag fått speca en bil idag hade jag förrutom chili och curry paken köpt till navigation. Även batteriladdmätare och oljetemp. I övrigt ingår det mesta i paketen.

Freddo
2004-08-18, 02:30
Regnsensor tycker jag ligger någonstans top 3 på onödig utrustning på en bil. Även om du bara har varvräknaren framför ratten så kan du se hastigheten där med eftersom hastigheten visas digitalt under varvräknaren.

Hade jag fått speca en bil idag hade jag förrutom chili och curry paken köpt till navigation. Även batteriladdmätare och oljetemp. I övrigt ingår det mesta i paketen.

Vet inte om jag tycker att navin är värd 20000 spänn.
Jo jag vet att man kan få digital hastighet i varvräknaren men det är ju snyggt att ha två mätere där :D.

Curry är givet men komplett chili blir det inte för mig, kommer montera andra fälgar och så vill jag ha tygklädsel ist för halvskinn. Annars allt från chili.

Freddo
2004-08-18, 02:32
Köp en riktig cd spelare och högtalare så får du bra mycket bättre ljud och till samma pris.

Det finns ingen stälbar intervall. Köp rengnsensorn :wink:

Misstänkte nästan det. Bara man får det att funka med multiratten så.

Någon som förresten vet om man kan få cd med mp3 på 05:orna?

Edde
2005-05-13, 09:41
Köp en riktig cd spelare och högtalare så får du bra mycket bättre ljud och till samma pris.

Det finns ingen stälbar intervall. Köp rengnsensorn :wink:

Misstänkte nästan det. Bara man får det att funka med multiratten så.

Någon som förresten vet om man kan få cd med mp3 på 05:orna?

Ja har en -05 och den har mp3-spelare! =)

KIT
2005-05-13, 10:09
Jag har satt in en eftermarknadsstereo (4x60W) utan att byta högtalare och det låter mycket bra, prova det och om du inte är nöjd kan du alltid köpa till eftermarrknadshögtalare till ett mycket bättre pris.