handdator

Visa fullständig version : Körde fast istan idag



Johan W
2004-08-12, 11:48
Bra start på dagen, kommer körandes på wallingatan idag på morgonen, två lastbilar står parkerade på vägen och med tanke på höjden på min bil kommer jag inte förbi genom att köra med ena hjulet på trottoaren.

Då kommer jag på den bra idén att köra på trottoaren med båda hjulen (bred trottoar) Kommer dock för långt ut med höger hjulpar och glider således ner på gatan med dom vilket medför att trottoarkanten hamnar under fjäderbenet bak samt bilen vilar på fronten fram.

Några byggjobbar kommer till undsättning med pallar och plankor och med hjälp av domkraften (tack att man hade med den) så lyckas vi få upp bilen på trottoaren igen. Enda hitills jag sett är att undre fästet till fronten fram gick av (tror det går att limma på igen)

Bild kommer....

Johan W
2004-08-12, 11:51
http://www.coopersweden.se/galleri/albums/userpics/10004/Bild%2838%29.jpg

:oops:

BADaniel
2004-08-12, 12:07
Visst är det kul med en låg bil...

MNS
2004-08-12, 13:21
Hoppas det ingte blev värre en att det går att limma :!:

Johan W
2004-08-12, 13:35
Hoppas det ingte blev värre en att det går att limma :!:

Det är knäckt vid dom två skruvarna men efter vad jag sett borde det inte vara några problem att laga, får lyfta upp bilen och kolla sen...

Hobbe
2004-08-12, 13:58
Ge tusan i att åka offroad :wink:

Foppa
2004-08-12, 14:58
Håller med Hobbe,
Offroad eller en Lowrider.... Tyvärr kan man inte ha båda!!!

Hoppas det går att laga....

// Foppa

Mdnrun
2004-08-12, 22:32
Skit,hade detta hänt mig hade jag tagit livet av mig eller av den som stog närmast!
:evil:

Martin
2004-08-13, 07:46
Det var trist.... Hoppas att det inte blir en dyr resa...
En väldigt rolig bil iaf :shock:






(idag får jag tillbaka min :D )

Foppa
2004-08-13, 08:12
Det var trist.... Hoppas att det inte blir en dyr resa...
En väldigt rolig bil iaf :shock:






(idag får jag tillbaka min :D )

Martin : Vad var det för knas på din kärra? Var det termostaten eller nåt annat ?

// FOppa

Martin
2004-08-13, 09:21
eh jag vet faktiskt inte ... börjar bli rätt trött på den nu.
kan vara termostaten får se vad dom har gjort när jag hämtar hem den idag.
En tanke som slog mig i söndags är att jag tvättade bilen ca 30 min före den började koka vid mantorp. När jag tvättade den så var det med högtryckstvätt... Kan ju vara så att någon koppling har blivit fuktig eller nått...... :oops:


Den ska iaf vara frisk tills kinnekulle !