handdator

Visa fullständig version : Nu är bilen halv sänkt



Martin
2004-06-25, 11:12
igår fick jag det dära rycket som jag har väntat på länge :D
att sätta på mina nya fjädrar som har legat på hyllan sedan vi var på SS i emmaboda. Det tog typ 1½ timme för vänster fram sedan på höger fram så knäckte min kompis bulten till fälgen. Så vid kl 01.00 efter ett antals timmar borrande så slutade det hela med att bilen blev bara sänkt fram + 1st sknande bult höger fram.
Nu :twisted: blir det andra bullar på måndag....


(visst är det kul att mecka när FOLK aldrig lägger tillbaka verkygen på rätt plats)

CRY
2004-06-26, 11:37
Tjena, vad är det för fjädrar du har monterat, själv har jag en sats H&R liggandes som väntar på montering.

Martin
2004-06-26, 15:50
Tjena, vad är det för fjädrar du har monterat, själv har jag en sats H&R liggandes som väntar på montering.
det är samma som johan99 hade på sin. Eibach. Köpte dom hos OCLBrorrsons

Martin
2004-07-05, 21:21
Så ja .. Nu har man sänkt den där bak oxå, fast detta tog ju bara en 40min. Fram tog ju flera timmar...
Så¨fel det kan bli i bland :oops:

Foppa
2004-07-09, 12:19
Grattis....
hur känns det nu då?

Hade samma problem som du hade, första bytet tog typ 1,5 timmar medan de tre andra tog typ 1,5 timme totalt... men men den som väntar på nåt gott ...

// Foppa

Mdnrun
2004-07-09, 13:54
Jag hör och ser många som sänker sina bilar men undrar varför dem gör det och vad dem vill åstadkomma!
Vad jag vet så får bilen inte bättre väghållning bara för det!

Johan99
2004-07-09, 17:27
Personligen sänker jag mest en bil för att det gör bilen mycke snyggare. Och väghållningen borde ju bli bättre när man sänker tyngpunkten...?

Johan W
2004-07-09, 17:35
Personligen sänker jag mest en bil för att det gör bilen mycke snyggare. Och väghållningen borde ju bli bättre när man sänker tyngpunkten...?

Väghållningen behöver inte bli bättre av en sänkningsats, snarare tvärt om. Men oftast är sänkfjädrarna anpassade efter orginaldämparna och ger således marginellt bättre väghållning :)

Johan99
2004-07-10, 00:05
Jag menar inte bara med sänkningsfjädrar utan all sänkning tex med coilovers som är det bästa.

Martin
2004-07-10, 10:43
Jag hör och ser många som sänker sina bilar men undrar varför dem gör det och vad dem vill åstadkomma!
Vad jag vet så får bilen inte bättre väghållning bara för det!
Jag köpte bara fjädrarna för att alla pengarna hade redan vissnat bort på träden. Men det kommer coil overs lite senare typ till våren. Fast nu när den är sänkt blev den mycket snyggare, att min väghållning är betydligt bättre nu. Jag jämför med rondellkörningarna jag övade på dagen innan emmaboda SS och nu efter. Bilen släpper inte lika lätt......

Mdnrun
2004-07-10, 12:40
Då var det klart,coil overs ska det vara till en Getaway!