handdator

Visa fullständig version : Off Topic - Trevlig helg ???!!!



Foppa
2004-06-21, 09:56
I fredags eftermiddag var jag laddad inför en helg i skärgården med sol och en hel del sprit.....

Fredagen blev det lite drag på, och lördagen startades med ett par cider på bryggan. Tyvärr raserades resten av helgen pga. ett telefonsamtal....

Rösten i luren sa "hej, tänkte bara höra vad ni har för bil" till svar svarade jag stolt - "en röd MINI Cooper" Rösten på andra sidan sa "jaha, då är du en av de drabbade, det är nämligen så att 7 st bilar har blivit vandaliserade och du har en av dem.

Då var det bara för mig att slänga sig i båten och ta mig till bilen. Väl framme var polis på plats och polisanmälan gjordes.

Resultat av Min bil (Bilder finns snart i medlemsbilder FOPPA)

Ruta förarsida - trasig
Bakruta - Trasig
Ruta höger bak - Trasig
Vindruta - Trasig

Motorhuv - Buckla
C-stolpen höger bak (under rutan) - Buckla
Vidrutetorkare bak - trasig

Samt en del saker stulna ur bilen.....

Så min helg böev totalförstörd. Faaan att folk inte kan låta andras saker vara i fred... Och varför pajja sååå jävla mycket, räcker det inte med en ruta ????

// Foppa

monks
2004-06-21, 10:00
Förjävligt.

Helt klart avr detta personer inte ute efter att stjäla nått från början utan bara förstöra. Blir så jävla ledsen när man får läsa sånt här. :evil:

Foppa
2004-06-21, 10:31
Här är lite bilder på hur bilen såg ut !

http://www.coopersweden.se/galleri/thumbnails.php?album=136

// Foppa

Jocke
2004-06-21, 10:39
Man blir bra sugen på att få tag i snorungarna och lära dom en läxa... :twisted:

Jag är gärna med och är "pedagogisk" om du får reda på vilka det var!

Foppa
2004-06-21, 10:42
Det var en kille som såg vad dem höll på med och gick fram till dem.
HAN BLEV KNIVHOTAD!!!!

Men han tog i alla fall reg.nr på bilen som de åkte i, förmodligen stulen, men i alla fall.

// Foppa

Johan W
2004-06-21, 11:13
:x Lider med dej... fan vad man vill ha tag i såna människor... slå in lite vett i dom med nått hårt...

Hobbe
2004-06-21, 11:48
:evil:

Små j-la skitungar som varit i farten. Skyddsjakt borde införas.

Det är bara att lyfta av taket också så kör du cab .... 8)

Glas att lätt att ersätta så det var tur i oturen att plåtskadorna blev begränsade.

Foppa
2004-06-21, 12:05
Jo det var ju bara två eller rättare sagt en ruta som var helt hel efteråt, hmm ta av taket, det vore inte fel att köra nedcabbat i sommar :)

Men det kan man väl göra under andra omständigheter än att få bilen helkvaddad först :evil:

Skottpengar borde det vara på såna där j_vlar..... Våga ställa bilen vart som helst :twisted: Dags att beväpna sig kanske :x

// Foppa

monks
2004-06-21, 12:40
Här är lite bilder på hur bilen såg ut !

http://www.coopersweden.se/galleri/thumbnails.php?album=136

// Foppa

fy fan vad glas det ligger i bilen. skoj man får ha med att få bort allt.

förresten har du inget larm i bilen? det borde ju ha gått isf.

Foppa
2004-06-21, 12:43
Larm....
Jo det har jag, MINI-orginal larm. Tyvärr är det ju ingen Glaskrossdetektor i larmet, men som tur är, finns det någon slags Kupédetaktor....så larmet har gått!!!

Ingen självrisk !!!!


Tydligen har dem inte brytt sig, dem knivhotar ju ändå dem som lägger sig i....


// Foppa

Martin
2004-06-21, 15:56
Så jävla tråkigt......=(

Håkan
2004-06-21, 20:20
Håller med så jäkla tråkigt... man skulle mata dom med glas :twisted:

Mdnrun
2004-06-22, 18:31
Taskigt va dom gjorde med din bil mannen,jag skulle få hjärt stopp om dom hade gjort så med min bil,hoppas att du hittar dom,hjälper dig gärna om det behövs!

Foppa
2004-06-23, 08:13
Fick tillbaka bilen från glasmästeriet i måndags, resultat :

Ruta förarsida - NY
Bakruta - NY
Ruta höger bak - NY
Vindruta - NY

Hittade även ett märke på Ruta vänster bak - Byte pågår
De svarta listerna vid rutorna var också trasiga -Verkstadstid tidigast i augusti

Motorhuv - Buckla Verkstadstid tidigast i augusti
C-stolpen höger bak (under rutan) - Riktad
Vidrutetorkare bak - trasig Verkstadstid tidigast i augusti

Fan vad jag skulle vilja få tag i dem som gör sånt här !!!!

//Foppa

Håkan
2004-06-24, 17:54
Tur i oturen!
Foppa du ville väll ha en ny vindruta för stenskoten, men man ska inte behöva byta ruta på de sättet som deta. men du sliper väll skällvrisken.
de skulle du inte om du byt v-ruta på försäkringen. :roll: