handdator

Visa fullständig version : Software



MCS
2004-06-15, 23:08
Har en mild form for yo-yo/fusking på grunn av feil på software. Vurderer å oppgradere til en nyere versjon hos forhandleren. Har hørt at V 38 skal fjerne dette problemet. Er usikker fordi noen får større problemer etter et slikt inngrep :shock: Har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med:

:arrow: Har noen andre hørt om dette problemet :?:
:arrow: Min MCS er bygd i september 03, er det noen som vet hvilken software - versjon den har :?:
:arrow: Er V 38 tilgjengelig i skandinavia og bør jeg evt. vente på denne :?:
:arrow: Vurderer remap av ECU (tuning), vil dette påvirke yo-yo :?:

Setter pris på alle henvendelser :)

monks
2004-06-16, 02:12
Hejsan MCS och välkommen.

jojo-effekten har vi alla här hört talas om. :cry:
jag hade en MCS som var bygg i samma veva som din. jag hade den bara ett litet tag så jag kan inte säga om det var nån jojo i den. jag tror att den hade V38 av mjukvaran.
angående mappning får du fråga nån annan på forumet som svar. är 100% på att nån kan svara.

ACTIVATEBOT
2004-06-16, 20:49
Tusen takk :!: :D

Freeman
2004-06-17, 14:53
Hej,

Det finns en jätte lång tråd om du vill läsa lite. Det jag kommer ihåg av den, det var ett tag sen jag läste, så är det en kombination av HW och SW som gör att det blir en yo-yo effekt. I tråden finns även en beskrivning om hur man känner igen yo-yo effekten.

MINI COOPER :: North American Motoring - The Yo-Yo Chronicles (http://www.northamericanmotoring.com/forums/showthread.php?t=20115)

Det står även någon stans där att en vanlig mappning inte bootar fenomentet men det finns tuningsföretag som påstår att dom har löst det.

/Danne

ps. Trevlig läsning :wink:

MCS
2004-06-17, 22:53
Takk for responsen. I følge Motoringfile og Mini2 har BMW nå blitt kvitt problemet med den siste oppdateringen V38. Etter nærmere undersøkelser fant jeg ut at denne kom til Norge for 2 dager siden.
Har avtale 29.06 hos BMW der de bytter til denne versjonen uten kostnad :D Kanskje et nyttig tips hvis flere har dette problemet :idea:
Her er et par nyttige sider:
CD 38 Update & Updated Members - MINI2 - MINI Forum (http://www.mini2.com/forum/showthread.php?t=58774)
http://www.motoringfile.com/2004/05/17/software_update_v38__yo-yo_is_gone

CRY
2004-06-20, 18:46
Hej!
Jag upplever samma jo-jo el yo-yo problem i min bil, den är byggd 2004-04 och jag hade hoppats på att det skulle vara fixat på min bil, men icke!!
Kan man på något sätt ta reda på vad man har för mjukvaror i sin bil utan att behöva åka till BMW?

Är det någon här på forumet som har kontaktat BMW Sverige om detta?
Funderar själv på att ta kontakt, så jag vill samla på mig så mycket fakta som möjligt innan, så om ni har erfarenheter så hör av er.

MNS
2004-06-20, 21:24
Hör med Johan w, han om någon borde veta :wink:

Johan W
2004-06-20, 22:13
Yo-yo har jag nog ingen, det jag stör mej på är stumble-grejen, att precis när man ska åka iväg brukar det kunna bli lite ryckigt... Men det går att fixa med lite mera gas 8)

MCS
2004-06-25, 14:41
Som jeg nevnte så er det versjon 38 som nylig kom til Norge som skal løse disse problemene. Ta gjerne en titt på linkene i min forrige post :D