handdator

Visa fullständig version : Plåtdel från R50/R53 kaross sökes.



MINIRoy
2015-11-17, 19:57
Hej!
Jag är på jakt efter en plåtbit till min Cooper S R53 -03. Det jag söker efter är det bakre hörnet på karossen som är runt vänster bakljus.
Min bil har dragit på sig rost på plåten som är mellan bakljuset och stötfångaren. Så om det finns någon som har en skrotad kaross eller donator bil som kan tänka sig att kapa bort en bit av hörnet och sälja mig så vore jag ytterst tacksam. Bifogar en bild så säger det lite mer.
Hör gärna av er om ni har något sådant, roy.ahlm@icloud.com alt. 0702696652
Mvh Roy Ahlm
13454

tersan
2015-11-18, 20:00
Jag tror det blir svårt att hitta nån som har en skrotad kaross hemma på gården... men skrotarna har du kanske redan kollat hos?

Att döma av bilden tror jag ändå att det är enklare att knacka till plåtbiten själv, jämfört med att försöka lappa med en bit från en annan bil. Om det ens behövs, med lite tur har det inte rostat igenom plåten.

MINIRoy
2016-01-20, 07:20
Jo jag har hört med diverse skrotar runt i landet, dock är de inte alltid pigga på att sälja bara en bit av karossen, de vill hellre sälja hela sidodelen inklusive skärmkanten m.m.
Jag har hört med en karosseri reparatör/lackerare som är sugen på att lösa lagningen, dock skulle det underlätta för honom om jag kunde fixa en redan färdig plåtbit så slipper han göra en själv.
Så jag tänkte göra ett försök, men det verkar svårt att få tag på.