handdator

Visa fullständig version : Sökes : Jcw Roadster



Minid
2013-12-05, 14:14
Söker en Roadster Works inte bara workspaket utanpå utan även motorn, gärna med Harmankardon, navi och om möjligt med läder inuti, ska du sälja, känner du någon som säljer?
Säg till!

Hagatorpet
2013-12-05, 14:17
Söker en Roadster Works inte bara workspaket utanpå utan även motorn, gärna med Harmankardon, navi och om möjligt med läder inuti, ska du sälja, känner du någon som säljer?
Säg till!
Skall du byta bil,,,,:)

Minid
2013-12-05, 14:21
Ja , det har såtts ett frö hos mig.
Det är delvis Noel, Helena och Daniels fel..... ;)

MrCooper
2013-12-05, 15:33
Ja , det har såtts ett frö hos mig.
Det är delvis Noel, Helena och Daniels fel..... ;)

Det är många som skyller på mig för allt möjligt.

Ett enkelt TACK hade räckt. :p
Vet inte vad det är som gör att jag kan öppna andras sinnen?

GPHelena
2013-12-05, 15:46
Allt. Och jag menar allt brukar bli mitt fel till slut, fast i det här fallet tar jag på mig skulden med glädje fast egentligen är det nog mest Helenas fel!

Minid
2013-12-05, 17:11
Hahah , ett tack kommer lastat!

Urban Mini
2013-12-05, 19:23
Skall hålla utkik, sitter mycket på Blocket under föreläsningarna ;)

Hagatorpet
2013-12-05, 21:47
Ja , det har såtts ett frö hos mig.
Det är delvis Noel, Helena och Daniels fel..... ;)
Hahahaha
Kanske skulle be dom bearbeta mig med ;)

Ringberg93
2013-12-05, 22:34
Hahahaha Kanske skulle be dom bearbeta mig med ;)
Owe du kan ju inte byta sida, vi vet ju att diesel är bäst ;)

pmansson
2013-12-05, 23:12
Ja , det har såtts ett frö hos mig.
Det är delvis Noel, Helena och Daniels fel..... ;)

Ja, så är det.....Daniels och Helenas "fel" ;)
Jag fick ju provköra GP2:an en stund på vägen hem från Trollhättan.
Får nog säga att det är "viss" skillnad på D och JCW :D

GPHelena
2013-12-06, 09:17
Minid - Är inte en JCW Roadster extremt ovanlig? Vet inte om jag sett en enda till salu?

Hagatorpet
2013-12-06, 09:56
Minid - Är inte en JCW Roadster extremt ovanlig? Vet inte om jag sett en enda till salu?
Jag såg en på Bilia tidigare i år men den var såld,,,

Haugthon
2013-12-06, 11:01
En liten tur till das fatherland kirrar biffen, Roadster JCW (http://suchen.mobile.de/auto-inserat/mini-john-cooper-works-roadster-john-cooper-works-roadster-recaro-sitze-harman-c-herford/186782001.html?lang=en&pageNumber=1&__lp=2&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&makeModelVariant1.makeId=17500&makeModelVariant1.modelId=16&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT)

:drive:

Minid
2013-12-06, 14:30
Jo, dom är ovanliga ! Har också kollat Tyskland , är lite orolig för att importera en bil, någon som gjort det här ?

Stephand
2013-12-06, 15:33
Jo, dom är ovanliga ! Har också kollat Tyskland , är lite orolig för att importera en bil, någon som gjort det här ?
Har tagit in flera stycken dock bara ovanliga modeller som inte säljs här, att köpa bil inom EU är enkelt, det man skall ha i minnet är att bilar från Europa kan ha annan standard spec. och att bilar från Tyskland ofta är sämre omhändertagena en svenska, tysken har en annan syn på bilar.

Minid
2013-12-06, 15:39
Tack! Då gör man rätt i att granska dom ordentligt innan ett eventuellt köp då?
Ingen extra kostnad via tull , registrering osv?

Ringberg93
2013-12-07, 04:03
Jo, dom är ovanliga ! Har också kollat Tyskland , är lite orolig för att importera en bil, någon som gjort det här ?
Min är importerad från Tyskland, mina föräldrar har även gjort det med flera andra bilar och det har inte varit något problem med dem. Det kostar några tusen att registrera in i Sverige. Sen om man har mini orginalförsäkring (vet inte hur det är med andra försäkringsbolagen) så är det en nackdel för ifall du får en maskinskada så är det självrisken x2

Hobbe
2013-12-11, 15:19
Alla försäkringsbolag har börjat se över sina försäkringslösningar för importerade bilar.
Tidigare var det inte många försäkringsbolag som brydde sig om en BMW eller MINI var importerad från das Vaterland.
Numera drar alla öronen åt sig, och höjer premierna för importbilar.
Orsaken?
Bluff och båg. Som några kanske har märkt så är det ganska populärt nu för tiden att köpa avskrivna kraschade bilar i USA, och lappa ihop dessa hjälpligt och billigt i Baltikum för att sedan sälja vidare dessa importbilar i "prima" skick till blåögda svenskar som letar efter fantastiska fynd. Billigt är ju alltid bäst, eller? ;)

Försäkringsbolagen vill inte betala notan från Bluff & Båg AB längre.
Ordet "svensksåld" i bilannonsen, vilket tidigare aldrig haft något egentlig betydelse, har nu plötsligt fått ett värde.

Luc!fear
2013-12-12, 07:30
Söker en Roadster Works inte bara workspaket utanpå utan även motorn, gärna med Harmankardon, navi och om möjligt med läder inuti, ska du sälja, känner du någon som säljer?
Säg till!

Finns det 2014 - års modell av jwc med 2-liters motorn att beställa? Var och tittade på en orange/svart -12 coup'e som står på Liljas bil i Kalmar igår, sugen man blir... Dock håller jag med, en roadster vore ännu bättre. Nej jag skall inte byta bil, men dottern (Liza) är sugen på en egen mini. :-) Hon hade lyckan att få fast anställning i veckan...

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

rajapruk
2013-12-12, 12:25
Finns det 2014 - års modell av jwc med 2-liters motorn att beställa? Var och tittade på en orange/svart -12 coup'e som står på Liljas bil i Kalmar igår, sugen man blir... Dock håller jag med, en roadster vore ännu bättre. Nej jag skall inte byta bil, men dottern (Liza) är sugen på en egen mini. :-) Hon hade lyckan att få fast anställning i veckan...

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

De uppgifter/rykten jag har läst på nätet säger att:

JCW hatch kommer 18 månader efter S.

Coupe och Roadster blir det inga på nästa generation.

Minid
2013-12-12, 22:22
ingen ny motor alls ? kan man inte beställa den nya motorn i bara ?

Minid
2013-12-12, 23:56
Finns det 2014 - års modell av jwc med 2-liters motorn att beställa? Var och tittade på en orange/svart -12 coup'e som står på Liljas bil i Kalmar igår, sugen man blir... Dock håller jag med, en roadster vore ännu bättre. Nej jag skall inte byta bil, men dottern (Liza) är sugen på en egen mini. :-) Hon hade lyckan att få fast anställning i veckan...

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

Har kollat på den orangea också, himla snygg! Synd att den inte är cabbe bara!

Luc!fear
2013-12-13, 10:53
Den orange har plastdippade fälgar... (silvriga bakom)

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

Ace
2013-12-21, 14:26
Kolla med transportstyrelsen hur många som finnas i landet. Sen är det väl bara att ringa runt och fråga om dom vill sälja? Eller ger dom inte ut sånna uppgifter?

Ace
2013-12-21, 19:26
30-tal på mobile.de från 23000€.

Minid
2013-12-21, 19:56
Sett detta ;)
Nu är det mycket frågor som måste tänkas över bara ! :)

MrCooper
2014-01-03, 13:11
Hur går det för dig Björn?

Minid
2014-01-03, 17:10
Ligger på is ... Första prio nu är att få igång mitt Playstation igen ;)

Kikar fortfarande runt en del, och det kommer dröja ett tag tills bilbyte sker, så länge inte den rätta dyker upp ;)

Ringberg93
2014-01-03, 18:34
Ligger på is ... Första prio nu är att få igång mitt Playstation igen ;) Kikar fortfarande runt en del, och det kommer dröja ett tag tills bilbyte sker, så länge inte den rätta dyker upp ;)
Säg som det är, du gillar din diesel för mycke ;)

hwolge
2014-02-11, 15:35
Hej,

har en Roadster JCW 2012 (kommer ej ihåg miltal - står i garage i Lund och jag bor i Malmö, men ca 3000 mil - tror jag), British Racing Green II, Svarta stripes. Toffee läder. Maxad utrustning, utom ljudet som är snäppet under HK. Hade tänkt sälja den framåt våren...

Mejla gärna på hakanwolge@hotmail.com om du är intresserad!

/Håkan