handdator

Visa fullständig version : MINI Cooper S vs SD



SannaO
2012-08-12, 10:07
Hej!
Var ett tag sedan jag var aktiv här, men jag har haft fullt upp med att köra omkring med min MINI ;)

Men nu är det så att jag funderar allvarligt på att sälja min guldiga lilla MINI och istället byta upp mig till en sprillans ny 2012. Har varit ute och kollat runt lite och jag börjar närma mig vad det är jag vill ha. Men nu har det uppstått ett litet dilemma som jag hoppas att ni här kan hjälpa mig med.

Hur stora skillnader och vilka skillnader är det egentligen mellan Sport och Sport/Diesel varianterna? Från början hade jag tänkt sport men har nu börjat titta på den nya varianten med Sport/Diesel. Den är lite dyrare men verkar vara en bra motor och framför allt bör det vara en bättre bil miljömässigt. Jag är inte så hemma i det här med motorer och hoppas som sagt få lite klarhet här. Kan säga att jag i första hand kör kortare sträckor och mestadels i storstad.

Tacksam för alla råd och tips!

//Sanna

SannaO
2012-08-12, 10:14
Så nu att det finns en aktiv tråd med mycket om just S och SD. Ber om ursäkt för att jag inte kollade innan... läser mer där och om ngn ändå vill kommentera här är det ok ;)