handdator

Visa fullständig version : GustavO: Light White / Black MINI Cooper D Countryman 2011



GustavO
2012-02-08, 15:39
MINI Cooper D Countryman - 2011

9173

Vi har verkligen älskat vår MINI Cooper Clubman och det är med lite sorg som den nu ska bytas ut. Men behovet av bakdörrar har växt och med en Countryman får vi lite mer plats, lite fler dörrar men också MINI-känslan och den där obetalbara känslan av att le både inom- och utombords varje gång man kommer ut på parkeringen.

Gustav Stjernberg på MINI/Förenade Bil är den skyldige och överlämnandet sker under vecka 7, 2012.

Färg
Light White / Black

Klädsel
Läder / Textil Parallel Lines, Karbonsvart / Ljus kakao

Fälgar
17" 5-Star Double Spoke

Paket
Chilli
Siktpaket

Interiör extrautrustning
Chrome line interior
Regnsensor
Antracit innertak
Slätt lastrumsgolv i bagageutrymmet
Armstöd fram
Belysningspaket
Interiörlister Piano Black
Deaktiverbar passagerarairbag
Automatisk avbländbar innerbackspegel

Exteriör extrautrustning
Xenonljus
Park Distance Control
Dynamisk Stabilitetskontroll (DSC)
Uppvärmd framruta/bakruta/speglar
Bakvinge
Individual vita blinkersglas
Bonnet stripes
Takreling

Cullin
2012-02-08, 16:48
Fint:)

PurpelHaze
2012-02-08, 16:54
Grattis Grattis Gustav, fast vi blir vi en mindre i Clubman ligan nu :-)

PÄRON
2012-02-08, 17:10
Jättegrattis. Var lite orolig att ni skulle lämna Mini. Det känns bra att ni stannar i familjen.

GustavO
2012-02-08, 17:18
Grattis Grattis Gustav, fast vi blir vi en mindre i Clubmanligan nu
Man kan ta Gustav ur Clubmanligan, men man kan inte ta Clubmanligan ur Gustav! :)


Var lite orolig att ni skulle lämna Mini. Det känns bra att ni stannar i familjen.
Visst sneglade jag lite på sydtyska koncernkusiner. Men Jeannette tittade mig djupt i ögonen och sa: "Det kommer inte in något annan än en MINI i det här huset". Bäst att lyda! :)

Björn P
2012-02-08, 17:38
Grattis Gustav!

PurpelHaze
2012-02-08, 17:43
Visst sneglade jag lite på sydtyska koncernkusiner. Men Jeannette tittade mig djupt i ögonen och sa: "Det kommer inte in något annan än en MINI i det här huset". Bäst att lyda! :)

Jeannette är en mycket klok kvinna!! :-)

Ante
2012-02-08, 18:55
Snyggt!
När skall du chippa den? ;)

/A

krage
2012-02-08, 19:33
Trevligt.

Lycka till hela familjen, i den nya "Lantmannen". :D

MrCooper
2012-02-08, 20:08
Grattis. Det var snabb leverans. Något de hade inne eller har du beställt i smyg? ;)

MadeleineO
2012-02-08, 21:38
Fint att ni fortsätter köra MINI tycker jag :)

ola
2012-02-08, 21:56
stiligt , men varför inte Wired paketet? Det tycker jag är oöverträffbart!

Luc!fear
2012-02-09, 07:51
... Men Jeannette tittade mig djupt i ögonen och sa: "Det kommer inte in något annan än en MINI i det här huset". Bäst att lyda! :)
Bra kvinna du har där, ge henne beröm för det... uppmuntran känns alltid bra att få & att ge...

GustavO
2012-02-09, 08:47
Tack för gratulationer och allt!


Grattis. Det var snabb leverans. Något de hade inne eller har du beställt i smyg?

stiligt , men varför inte Wired paketet? Det tycker jag är oöverträffbart!

Svaret på Era frågor Noel och Ola; det här var en bil som Förenade Bil hade fått in. Men eftersom den var bra nära min "drömspec", bara gått 1100 mil men med en avsevärt avskalad prislapp så kändes det helt rätt att slå till.

Hagatorpet
2012-02-09, 09:18
Det är inte fel när det är rätt :?
Grattis :D

krage
2012-02-09, 15:44
Bra kvinna du har där,

Fattas bara annat, hon kommer ju från Ystad.............................;)

Andreas Sjööberg
2012-02-10, 07:49
Skitkul Gustav !!

Nu får jag en kompis ;)

Ses på vägarna när det blir lite mer vår.

Ps, nu väntar jag med spänning på mina nya vita fälgar som jag beställt, dock inte Mini orginal, och du, du kan få låna mitt chip och prova om du vill :-)

GustavO
2012-02-17, 10:25
Idag är det inte bara fredag. Det är hämtedag också!


:p::hyper::banana::steering:

Hagatorpet
2012-02-17, 10:39
Vad roligt

Cullin
2012-02-17, 11:28
Vad roligt

Vad positiv du är Owe:)



Bilen ser riktigt fin ut, lite smått avis!

Hagatorpet
2012-02-17, 11:32
Man gör så gott man kan :)

MrCooper
2012-02-17, 12:54
Var är bilderna då??? :eek:

GustavO
2012-02-18, 09:24
Då var bilen levererad och hemma. Efter lite pappersexercis och skitsnack med herrarna Cullin och Stjernberg rullade vi ut från Förenade Bil. Bakom oss stod Alvin (gamla bilen) och visst var det något sorgligt att lämna den. Men jag är övertygad om att Christian och Gustaf tar hand om honom. Och där var faktiskt en kund som under tiden vi var där var genuint intresserad så den kommer nog inte att stå länge i hallen. Hoppas bara den återkommer till klubben.

Nya bilen då? Jodå, vi gillar den skarpt. Där är MYCKET körglädje och det gläder mig lite extra. Och inredningen med antracittak, Light Cacao och interiörlister Black piano känns klockrent.

Slutligen, till dig Noel, lite bilder som jag tog imorse när jag var och köpte frallor. Tyvärr ligger bageriet bara 500 meter bort så det blev ingen lång tur. Det blir dock nu! Hej då! :drive:

Ante
2012-02-18, 09:46
Ser ju bra ut! Skulle den få stripes också eller hur var det?
Är det vinterfälgarna vi ser?

/A

GustavO
2012-02-18, 09:50
Ser ju bra ut! Skulle den få stripes också eller hur var det?
Är det vinterfälgarna vi ser?

Jo, stripes kommer tisdag. De blev lite försenade från lagret...
Och det är vinterfälgar vi ser. Tycker de blev riktigt snygga. Sommardäcken är på standard Chilli Double Spoke-fälgar.

ipp
2012-02-18, 10:51
Grattis! Fin och rätt utrustad, xenon är ett måste, ser så mycket bättre ut.

MrCooper
2012-02-18, 11:37
Ah, nice. Kör försiktigt. :D

Hagatorpet
2012-02-18, 11:52
Grattis!
Den ser fin ut :D
Vad blir det får några stripes

Gustav_Stjernberg
2012-02-18, 12:14
Ser bra ut!

Jag lovar att hitta ett bra hem till Alvin!

/ G

PÄRON
2012-02-18, 13:42
Den er skidelaekker. Tur att vi har så fint väder idag, not.

krage
2012-02-18, 17:22
Tur att vi har så fint väder idag.

Hmmmm,,,,, duggregn, dimmigt. grått och svag storm.

Smaken är som baken...........................

Andreas Sjööberg
2012-02-18, 18:05
Jättefin :-)

Bra så här efter att vi inte valde en vit oxå, då hade dom nog blivit i princip identiska...
Du ska inte ta en runda på Ysta`hållet nån dag så man får inspektera :-)

GustavO
2012-02-19, 18:09
Tack för alla vänliga ord. Igår blev det en riktig pensionärstripp på landet. "Jaha, var ska vi köra nu? Dags och stanna för lunch kanske". Helt oplanerad och slentrianmässig körning med andra ord. Men det är fullt tillåtet när man kör MINI. :)


Vad blir det får några stripes
De blir "de vanliga" stripsen. Gillar de bättre än style "devils fork".


Du ska inte ta en runda på Ysta`hållet nån dag så man får inspektera
Med halva släkten i Ystad så lär vi snart komma dit, Andreas! Jeannette kidnappar bilen i vecka nu snart men sedan lovar jag att vi dyker upp på rivieran. PM:a nummer och adress så jag vet vart jag ska styra kosan.

krage
2012-02-19, 20:12
Är ni ute i god tid på väg mot Y-town så välkomna att svänga inom Krageholm:)

GustavO
2012-02-22, 09:43
Då var första pimpningarna klara!
1. Stripes på huven föredömligt monterade.
2. Och dessutom (håll i er för nu blir det upphetsande): gummimatta i bagagerummet. Freakin' gangsta eh? ;)

Hagatorpet
2012-02-22, 10:41
ojojdå :)

Minid
2012-02-22, 18:38
Då var första pimpningarna klara!
1. Stripes på huven föredömligt monterade.
2. Och dessutom (håll i er för nu blir det upphetsande): gummimatta i bagagerummet. Freakin' gangsta eh? ;)


Bilder ! ;)

sternvike
2012-02-23, 00:11
Ser ju riktigt fin ut! imorron ska jag ner till Malmö och hämta den du inte valde, den gråa Countryman D dom hade inne på Förenade bil. Ser fram emot de 20 milen hem till karlskrona!

ola
2012-02-23, 09:20
vi blir fler och fler R60 ägare :-)

Ser ju riktigt fin ut! imorron ska jag ner till Malmö och hämta den du inte valde, den gråa Countryman D dom hade inne på Förenade bil. Ser fram emot de 20 milen hem till karlskrona!

GustavO
2012-02-23, 10:30
Bilder !
Bilder kommer! Bilen är kidnappad av sambon nu en vecka men runt nästa helg ska jag nog kunna få till en photo shoot. Den som väntar på nåt gott...

Ser ju riktigt fin ut! imorgon ska jag ner till Malmö och hämta den du inte valde, den gråa Countryman D dom hade inne på Förenade bil. Ser fram emot de 20 milen hem till karlskrona!
Christian på Förenade Bil skvallrade att du hade köpt den. Grattis! Det var inget lätt val att välja mellan dessa två men vi prioriterade platta bagaget och den svartbruna inredningen. Men både din och min är ju inget annat än klockrena köp, eller hur? :)
Ha en en trevlig resa idag! Skåne bjuder på vackert väder!

GustavO
2012-02-28, 12:37
Jag älskar MINI. Men jag måste kanske tagga ner lite på entusiasmen. Två personer i helgen konstaterade med samma förvånade ansiktsuttryck "Jaså, jag trodde du jobbade med att sälja MINI". :)

Luc!fear
2012-02-28, 12:54
Jag älskar MINI. Men jag måste kanske tagga ner lite på entusiasmen. Två personer i helgen konstaterade med samma förvånade ansiktsuttryck "Jaså, jag trodde du jobbade med att sälja MINI". :)

Lätt hänt när man älskar sitt bilmärke... :p

GustavO
2012-06-18, 11:13
På MINI United ökade ju ens MINI-passion typ kvadruppelt exponentiellt i kubik. Det var sannerligen en vitamininjektion men jag som inte hade bilen med saknade ju den en hel del. Tur man hade trevliga chaufförer såsom Jeppe, Hans-G, Gard och Päron att snylta skjuts av. :)

Pimpningen av egna bilen går det väl sådär med. Jag är skyldig forumet uppdaterade bilder eftersom den numera är stripad. Men det får komma när det är nyputsad. Just nu har den ganska många insekter på sitt samvete/front.

Men om pimpningen inte gått framåt på bilen så har carporten fått en välbehövlig uppdatering. Inget snack att det är här som Bamse sover. :p

9862

GustavO
2013-05-28, 20:15
Det är lite ont om pimpning på bilen nuförtiden. Men den här dekalen tyckte jag var lite småkul... :)

Luc!fear
2013-05-28, 20:23
Vart hittade du den?

MrCooper
2013-05-28, 21:12
Det är lite ont om pimpning på bilen nuförtiden. Men den här dekalen tyckte jag var lite småkul... :)

Grym!

taz
2013-05-28, 21:44
Vart hittade du den?

Voilà:
http://www.ebay.de/itm/2x-Hand-Wash-Only-Aufkleber-FUN-Auto-Waschanleitung-Style-Scene-Sticker-/280791894893

Nina
2013-05-29, 07:16
Ha ha ha, den var så rolig, måste ha en sån jag också! :D
Tack för tips!

GustavO
2013-05-29, 07:27
Voilà:
http://www.ebay.de/itm/2x-Hand-Wash-Only-Aufkleber-FUN-Auto-Waschanleitung-Style-Scene-Sticker-/280791894893

Inte just den, men visst var det på Ebay jag hittade den.

GustavO
2014-09-07, 21:14
Efter nästan fem år med MINI är det nu med viss bedrövan som jag måste skriva att det är dags att vandra vidare. :(

Min första Clubman var bra på alla sätt och vis men Countrymannen som vi haft nu i nästan tre år har nog varit min bästa bil hittills; fantastisk körglädje á la MINI, snygg som få och dessutom hyfsat praktisk.

Men till slut insåg jag att det faktiskt behöves en större bil så nu är bilen utbytt och i stället rattar jag nu en Mazda 6. Precis som med MINI är det en bil med profil, känsla och själ och som dessutom är väldigt körglad. Min marknadsundersökning har varit rigorös så om det är någon som letar efter en större kombi med en viss dos av MINI-vibbar så släng absolut ett öga på Mazda 6.

Tack NMCS för allt kul - ingen nämnd, ingen glömd. Jag lovar att vi ses igen! :)

MVH

/Gustav


P.S: Om någon är på jakt efter en pedantskött Countryman D med knappt 6000 mil på mätaren och helt rätt utrustad så håll ett öga på Frölunda Bilcenters hemsida (http://www.frolundabilcenter.se/beg_bilar.asp). Snacka sedan med Jimmy och hälsa från mig. :)

12466

Scitz0
2014-09-07, 21:20
Grattis till din nya fina bil och tack för alla år i NMCS, framförallt de kul träffar du/vi anordna här i söder för några år sedan.
Vem vet, vi ses kanske framöver igen ;)

MrCooper
2014-09-09, 21:17
Trist för oss, men vi hoppas att träffa dig igen. MINI gör ju större och STÖRRE bilar nu. ;)
Vad kände du var för litet i en Countryman?
Vi ångrade lite att vi inte köpte Countryman istället för V60, men det blev så när MINI inte kunde erbjuda bättre dragvikt på manuell låda och en omodern automatlåda.

Lycka till med nya bilen!

Fredrik
2014-09-10, 05:50
Stort tack för allt ditt jobb som "hittepåpåg" nere i syd Gustav, jag hoppas du återkommer till oss och att vi träffas igen.
Kanske en Visingsöträff skulle kunna locka till bilbyte så småningom ;)

GustavO
2014-09-11, 13:09
Vad kände du var för litet i en Countryman?
Största problemet var att kunna sitta bekvämt i framsätet med bakåtvänd barnstol i baksätet. I takt med att dottern växte behövde stolen flyttas längre och längre ut från sätet vilket ledde till att det blev trångt i passagerarsätet. Bagaget har ändå varit OK och tillräckligt till ett barn så jag skulle säga att när den bakåtvända tiden är över (och kanske också barnvagnsbrukandet) då är Countryman alldeles utmärkt som familjebil.


Stort tack för allt ditt jobb som "hittepåpåg" nere i syd Gustav, jag hoppas du återkommer till oss och att vi träffas igen.
Kanske en Visingsöträff skulle kunna locka till bilbyte så småningom
Tack Fredrik! MINI United 2012 och Visingsö har nog varit höjdpunkterna i min MINI-karriär hittills. Och jag är ganska säker på att jag kommer tillbaka. Får se hur länge jag klarar att stå emot bara... :)

Kan också rapportera att nu ligger vår kära Countryman (a.k.a Bamse) ute till försäljning:
http://www.blocket.se/goteborg/Mini_Countryman_COOPER_D_112HK_CHILLIPAKET_5601403 9.htm?aw=1