handdator

Visa fullständig version : Stripes?



jamii
2011-05-22, 11:22
Hej

jag undrar om nån kunde hjälpa mig tänkte köpa svarta stripes till mini Mini men hittar inte så mycket har kollat på ebay finns inget där heller.

Hoppas nån kan hjälpa mig :D vill verkligen ha stripes på min bil.

Mvh

Jonz
2011-05-22, 11:26
Kolla här: http://www.mini-graphics.co.uk

jamii
2011-05-22, 11:31
tack :D men jag undrar ska man köpa stripes enligt sin egna bil de flesta är till mini cooper clubman?

Jonz
2011-05-22, 14:41
Dom finns till alla modeller av Mini. Efter att du valt vilken typ av stripe du vill ha så får du välja vilken typ av mini du har samt årsmodell.

Flameboy
2011-05-22, 16:19
Kolla annars med RobertH på forumet. Han fixar det mesta.

jamii
2011-05-22, 17:42
:D tack för tipset Flameboy , har kontaktat han :D :D

MrPlow
2011-05-22, 18:27
Är det någon som har originalstripes på sin r52/53 och kan mäta relevanta avstånd från spolmunstycken / huv?

Sent from my Desire HD using Tapatalk

emile
2011-05-29, 04:35
Är det någon som har originalstripes på sin r52/53 och kan mäta relevanta avstånd från spolmunstycken / huv?

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Jag har en bild liggandes på datorn hemma där dom visar hur dom ska sitta... Skicka ett privat meddelade med en email-adress så skickar jag den till dej!

Sen till jamii, jag betalade en hundring för folien till min när jag stripeade den och det tog mej en halvtimme... Resultat - http://www.miniclub.se/group.php?discussionid=35&do=discuss

länken är till the midnight blacks klubb här på forumet men jag tror att alla kan komma in och se länken... Annars får ni skriva så löser jag det!

jamii
2011-05-30, 12:46
Sjukt snyggt Emile :) vill också ha sånna fast i svart , men jag har beställt från Ebay får se om de kmr att passa, men vart köpte du dina???
Har kontaktat RObertH han hörde av sig sen har jag inte fått nåt svar mer :(

emile
2011-05-30, 19:50
Sjukt snyggt Emile :) vill också ha sånna fast i svart , men jag har beställt från Ebay får se om de kmr att passa, men vart köpte du dina???
Har kontaktat RObertH han hörde av sig sen har jag inte fått nåt svar mer :(

tackar! :D

köpte mina på en reklam/bilstripe'ing firma lokalt... dom skar upp dom efter mina mått sen smällde jag bara på dom! :p
original är r56 stripesen 135mm men då har dom en liten pin(svart på dom vita) i ytterkant på några millimeter... så jag körde på 130mm...

jag har för övrigt en del vana med vinylande och rätt verktyg till jobbet, vilket inte är en nackdel... men det är inte så svårt och det kostade mej som sagt en hundring...
allt handlar ju om förberedelse(tvätta noggrant innan och ta det lugnt) och att mäta noggrant innan man sätter igång... :gp:

sen förespråkar jag torrmontering... kanske lite krångligare men utan tvekan bättre! :D