handdator

Visa fullständig version : EFTERSNACK vårträff på Mantorp, Linköping 7-8/5



ipp
2011-05-06, 22:47
Cool Wall @ Glyttinge Camping

Haugthon
2011-05-07, 06:18
Cool Wall @ Glyttinge Camping

Haha är det eran eller var den där?

Björn P
2011-05-07, 15:23
Hallå, ni får ju komma fram och hälsa på oss.

Dag 1 på Mantorp - helt underbar.

ipp
2011-05-07, 16:14
Hallå, ni får ju komma fram och hälsa på oss.

Dag 1 på Mantorp - helt underbar.

Riktigt bra dag ja! E ni där imorgon också? Vi kommer att vara där.

Björn P
2011-05-07, 18:03
Vi är där. Kom förbi och säg hej!

Haugthon
2011-05-07, 22:02
Nu när solbrännan har lugnat ner sig lite så är det dags för lite bilder. Dagens tema orange

Vi börjar med en riktigt läckerbit
http://i667.photobucket.com/albums/vv31/Haugthon/DSC00694.jpg

Läckerbitens mor
http://i667.photobucket.com/albums/vv31/Haugthon/DSC00708.jpg

Kusinen
http://i667.photobucket.com/albums/vv31/Haugthon/DSC00872.jpg

Som vanligt så fanns det riktigt läckra äldre Bmw's
http://i667.photobucket.com/albums/vv31/Haugthon/DSC00843.jpg

http://i667.photobucket.com/albums/vv31/Haugthon/DSC00838.jpg

Miniklubbens banrävar var ju också närvarande
http://i667.photobucket.com/albums/vv31/Haugthon/DSC00905.jpg

http://i667.photobucket.com/albums/vv31/Haugthon/DSC00702.jpg

Förutom banrävarna så var det bara 2st Miniklubbare på plats! :nono:
http://i667.photobucket.com/albums/vv31/Haugthon/DSC00902.jpg

Och så ett nytt dock lite diffust koncept för min del Master starter
http://i667.photobucket.com/albums/vv31/Haugthon/DSC00924.jpg

ipp
2011-05-08, 20:04
Riktigt schyssta bilder! Det var en mycket trevlig helg måste jag säga, jäkligt bra arrangemang. Nu är jag grymt sugen på att ta banlicens. Familjevarvet gav mersmak...

Trevligt att ses, det lär bli fler gånger!

Hobbe
2011-05-08, 20:43
Resultat MINI Cup deltävling 1

Klass MINI
1. Gunnar Frykfors R56 JCW
2. Måns Ulveståhl R53 GP
3. Björn Petersson R53 GP
4. Ola Kvarnström R55 JCW
DNS Ola Ahlman
DNS Erik Jirhall
DNS Jan Ekehage
DNS Thomas Hamberg

Klass BMW
1. Magnus Thomé, E46 CSL
2. Christoffer Rantzow, E46 M3
3. Marcus Jarlson, E30
DNS Hans Laning

Det var en del anmälda, men mestadels pga av att bilen inte var klar i tid för säsongspremiären så blev starfältet något MINImalistiskt (!) denna gång.

För övrigt är det kul att säsongen äntligen har startat med många glada och numera solbrända deltagare.
Vi hade utlovat 15 grader och sol i vintras. Jag tror inte någon blev missnöjd :D
Välputsade BMW-bilar och MINI-bilar, helikopterflygning, rattlåsrally, mycket bankörning, en hel del trevliga saker att köpa med fin-fin rabatt, Ringtaxi, BMW Cup, MINI Cup, och avslutningvis Sjögestad by night - råck'n råll!

Ett stort tack till alla deltagare, SC/CS-arrangörer, instruktörer, och MK Scandia med kompisar.

Scitz0
2011-05-08, 22:17
En mycket kul helg med både positiva och negativa aspekter.

Perfekt väder, varken för varmt eller kallt och strålande sol... tom fått en härlig bonnabränna på nacken :)

Menyn på lördagskvällen bestod av ribs från Texas Longhorn och ett antal öl, satt precis där det skulle. Var förvånad att det var ett sådant go på torget i Linköping :).

Tyvärr sluta helgen lite sämre, bilen gav ifrån sig ett konstigt läte från motorn... vinande ljud som öka vid gaspådrag. Bilen gick som den skulle och inga varningslampor lyste men jag vågade inte ge mig ut på banan så tyvärr blev det ingen MINI Cup eller gatbilskörning med MINI'n denna dag.

Det fick istället bli ett varv med borssans m3:a som jag lyckades att snurra en 360 med ut på rakan till hans stora förskräckelse... men det var bara att gasa vidare, MINI:n är sjukt mycket snällare att köra än bakhjulsdrivet ;).

Bilen tog sig hela vägen hem utan problem men ljudet från motorn är kvar så det blir att köra inom BMW efter jobbet imorgon och få en diagnos.

Björn P
2011-05-09, 07:36
Tack alla på plats för en kanonhelg!

Måns har börjat få riktigt bra fart på sin kärra (och sig själv! ;)). Jag hamnade tolv hundradelar efter Måns och knappt halvsekunden efter mig kom Ola. Detta blir ett getingbo!

Men humlan (ni vet en sån som inte ska kunna flyga men gör det ändå) Gunnar var det inte mycket att göra åt - hatten av!

Min kompis Martin tog ca 2.000 (!) bilder under helgen. Återkommer när han fått i ordning dessa.

powernap
2011-05-09, 07:50
Tack alla på plats för en kanonhelg!

Måns har börjat få riktigt bra fart på sin kärra (och sig själv! ;)). Jag hamnade tolv hundradelar efter Måns och knappt halvsekunden efter mig kom Ola. Detta blir ett getingbo!

Men humlan (ni vet en sån som inte ska kunna flyga men gör det ändå) Gunnar var det inte mycket att göra åt - hatten av!

Min kompis Martin tog ca 2.000 (!) bilder under helgen. Återkommer när han fått i ordning dessa.

Kalas....ju tätare ju roligare!!!
Är din kompis Martin släkt med "vår" Fredrik, lär det aldrig hända :-)

dvorak
2011-05-09, 08:12
Tack alla på plats för en kanonhelg!

Måns har börjat få riktigt bra fart på sin kärra (och sig själv! ;)). Jag hamnade tolv hundradelar efter Måns och knappt halvsekunden efter mig kom Ola. Detta blir ett getingbo!

Men humlan (ni vet en sån som inte ska kunna flyga men gör det ändå) Gunnar var det inte mycket att göra åt - hatten av!

Min kompis Martin tog ca 2.000 (!) bilder under helgen. Återkommer när han fått i ordning dessa.

Härligt Måns, kul att farten börjar komma ordentligt.

Låter som ni haft en trevlig helg, synd att det inte fungerade för mig denna gången.

ola
2011-05-09, 09:52
riktigt kul var det tack arrangörer, tack med- och mottävlare och även tack till vädret..

Hobbe
2011-05-09, 13:46
Visst var säsongspremiären i MINI Cup kul, men roligast var ändå att att ligga kofångare mot kofångare runt Mantorp med Gunnar under ett helt bankörningspass.
Svettigt värre att ha den där kocken nafsande i häcken...
Rekommenderas :D


Hoppas att fler kommer till Kinnekulle för deltävling 2.

KIT
2011-05-09, 17:57
Tack själva allihopa, allting var riktigt kul...rattlåsrally, fight på bankörningen med Hobbe, duckning av brinnande bromsskivor, utgång i linköping med riktigt gott kaffe :-), sparka däck i depån, fantastisk lunch på restaurang depå, nära döden upplevelse med björn! Ser fram emot kinnekulle!

Hobbe
2011-05-09, 22:24
Det fanns MINI Cup-bilar med påslagen transponder för kommunikationstest under gatbilkörningen, vilket är normal procedur strax innan varje deltävling.
Jag tror tidpunkten för denna test korrelerar med två MINI Cup-bilar som hade extra kul tillsammans under gatbilskörningen...

Dessa MINI Cup-bilar hade placerats på plats 14 av 21 under BMW Cups-tidträning.
Eller någonstans runt andra-fjärde plats i både Klass Modifierad och Klass Standard under BMW Cup-deltävlingarna.

:D

Hobbe
2011-05-09, 23:29
Fortsatt eftersnack i annan del av sajbervärlden.

"MINI CUP! Visst kom jag sist men FY FAN VA SKOJ, PERFEKT dragning av banan, utnyttjade det roligaste från banan och alla de 3 setten med koner var väldigt unika, det ska absolut göras fler gånger, synd att så många hade problem innan racet så det inte blev fullt, endast 3 bmw bilar! Kom ihåg att vinna är inte allt när det är så kul!"

//En tidigare skeptisk E30-gatbilsförare


"Time attack på Mantorp var ju hur kul som helst. Perfekt utställda konor gjorde Mantorp till en helt ny bana där man körde som (ledsen gubbe-smiley) första varvet och som en (glad gubbe-smiley) sista varvet. Time attack kan verkligen rekommenderas för den som vill utvecklas som förare och inte bara köra på i gamla hjulspår."

//En alltid glad MINI-förare


"Bonusskoj, eller snarare FETSKOJ, var att köra Mini Cup Time Attack! Banan var lagd på Mantorps korta slinga med kul klurigheter som till exempel några koner precis efter den snabba knixen mellan parisen och chikanen där man fick tänka efter hur man skulle få ner farten på smartast sätt. Det var också ett lurigt konparti precis i ingången till startkurvan som gjorde det riktigt kul och en utmaning att få till bra fart genom den långa startkurvan ända bort till parisen. Det gällde att inte gasa på sig ut ur konpartierna. Men det gick att få bra fart genom kurvan, promise.
Däremot var det jättetråkigt att uppslutningen av BMW-bilar i tävlingen var så tunn, vi var bara tre stycken BMW bland alla Minisar!!! Varför det?!!??"

//En känd forumägare med E46 CSL

Björn P
2011-05-10, 06:58
Fortsatt eftersnack i annan del av sajbervärlden.


"Time attack på Mantorp var ju hur kul som helst. Perfekt utställda konor gjorde Mantorp till en helt ny bana där man körde som (ledsen gubbe-smiley) första varvet och som en (glad gubbe-smiley) sista varvet. Time attack kan verkligen rekommenderas för den som vill utvecklas som förare och inte bara köra på i gamla hjulspår."

//En alltid glad MINI-förare


Härligt! :)

Scitz0
2011-05-10, 10:18
Kul att det även uppskattades av bmw förarna... men vi som körde förra året vet hur roligt det är :)

PS!
Bilen just nu hos förenade bil för diagnos av missljudet.

Hobbe
2011-05-10, 11:05
Scitzo,

Hoppas att det inte är något allvarligt.
När ska bror din våga besöka "the dark side" med sin välputsade BMW?
Äran om vem som är snabbast i familjen står på spel.

powernap
2011-05-10, 12:03
Scitzo,

När ska bror din våga besöka "the dark side" med sin välputsade BMW?
Äran om vem som är snabbast i familjen står på spel.

Just därför inte brorsan vågar tror jag :-)

Hobbe
2011-05-10, 12:45
Ha, säger han som ligger i soffan och pillar i naveln ;)

Scitz0
2011-05-10, 12:51
Scitzo,

Hoppas att det inte är något allvarligt.
När ska bror din våga besöka "the dark side" med sin välputsade BMW?
Äran om vem som är snabbast i familjen står på spel.

Hehe... han var lite sugen när jag prata med honom. Men han kommer inte att sätta några rekordtider... han är alldeles för rädd om bilen ;)
Det är inte som jag, säger att jag ska ta det lugnt med hans bil och sedan snurrar med den på första turen :p

powernap
2011-05-10, 13:34
Ha, säger han som ligger i soffan och pillar i naveln ;)

ett underbart tidsfördriv!!!!
har ingen bror som kör bil....
har heller inget o bevisa, 1 racevinst MINIcup 2010! ;-)

Hagatorpet
2011-05-10, 14:49
ett underbart tidsfördriv!!!!
har ingen bror som kör bil....
har heller inget o bevisa, 1 racevinst MINIcup 2010! ;-)

Det är likadant med mig :confused:
hadde jag bara haft tid att ställa upp :(
så hadde det troligtvis varit vinst varje gång :beerchug:

ipp
2011-05-16, 22:36
Här är lite bilder som vi tog:
http://www.miniclub.se/album.php?albumid=212

Björn P
2011-05-17, 07:30
Härligt Fredrik!