handdator

Visa fullständig version : Erik Berggren Motorsports första testdag



Erik Berggren
2011-04-25, 19:25
För en vecka sen gjorde jag premiär i min MINI på Gälleråsen. Bilen kändes redan från början otroligt fin att köra.
Under testen provade vi ut dämparinställningar vilket på en JTCC-bil är det viktigaste bortsett från det som sitter mellan ratt och stol då ;)
Jag och min ingenjör hittade bra inställningar men dämparna som satt på var inte perfekta utan nu är bilen hos Öhlins i Karlstad där nya dämpare och fjädrar testas ut.

Kan såklart också hälsa att bilen hänger med riktigt bra, för att vara första testen i bilen är jag kalasnöjd. Vi är ännu inte snabbast, men inte långt därifrån.
Nu på torsdag ska det testas igen, då på Knutstorp. Gissa om jag är laddad! :D

Måste också fråga, när jag bifogade filerna nu vägrade den ena stå upp, den la sig bara på sidan. Hur åtgärdar jag det? :)
/Erik

Fredrik
2011-04-25, 19:35
Hej Erik och välkommen till NMCS! Kul att du reggade dig efter min påstötning 8)

Jag sänder över några NMCS-dekaler till dig under nästa vecka som överenskommet så de är redo på din raceMINI vid JTCC´s säsongspremiär.
Jag är övertygad om att du kommer möta en hel del MINIster därute under säsongen, och du ska veta att vi står bakom dig. NMCS har i dagsläget tyvärr ingen ekonomi för att sponsra ekonomiskt, men vi erbjuder dig vår själ och hjärta då du framför allas vårt gemensamma intresse MINI i en av de mest intressanta raceserierna i Sverige för unga kommande talanger som du själv!

Kör så det ryker Erik, och om du har tid och möjlighet lämna gärna en rapport efter en racehelg. Jag tror det skulle vara enormt uppskattat av våra medlemmar ute i vårt avlånga land.

Gällande den tekniska biten överlåter jag åt forumets tekniska expertis (dvs inte jag) att försöka hjälpa dig på rätt köl med den bilden :)

Björn P
2011-04-25, 19:47
Hej Erik! Och heja dig i JTCC! Vi här på NMCS kommer följa dina framgångar, var så säker. Vore kul att se fler bilder på bilen och få höra lite om historiken kring den. Lycka till på Knutan! FEED MEs bil har ju satt en bra tid där (med både Alx Danielsson och Erik Jirhall som förare) - filmen och dess eventuella spårvalstips finns på youtube.

Scitz0
2011-04-25, 22:14
Jag får väl försöka axla titeln som tekniskt ansvarig ;).
Forumet i sig har ingen funktion för att rotera bilder vad jag vet så detta måste fixas på datorn innan uppladdning. Nu vet jag inte vad du har testat men det brukar gå fint att öppna bilden, rotera den och klicka spara. Annars har jag inget direkt bra tips nu på rak arm.

Lycka till i JTCC!

Erik Berggren
2011-04-25, 23:33
Man tackar för alla snabba svar! :) Gött att se att många på NMCS är intresserade!
Och Fredrik, väntar ivrigt på dekalerna, hoppas jag hinner få dem innan Knutstorp, men det ordnar sig nog!

Ha det gott alla NMCS:are och räkna med uppdateringar så fort något har hänt :)
/Erik

Erik Börnstedt
2011-04-26, 13:05
Kul att det dragit igång för er!

När bokar vi i klubben in en karavan ner till närmaste bana för att hejja på Erik? :)

Jag är på!


MVH Erik