handdator

Visa fullständig version : ipp: Mini Cooper S - R56 - Pepper White



ipp
2011-02-03, 23:26
Hej! Har nu mentalt godkänt en offert på en MCS så nu vågar jag mig på att skriva mitt presentationsinlägg. Jag har gått i valet och kvalet mellan vad jag skulle välja för bil. På sluttampen stod det mellan Golf VI GTI och Cooper S. Efter att jag började kolla seriöst på MINI:n så svalnade faktiskt mitt Golfintresse av rätt mkt. Och dog helt efter att i dag ha provkört en -11 Cooper S. Otroligt kul bil att köra! Jag har fram tills för ett halvår sedan haft en BMW 120i som tjänstebil, den var väldigt uppskattad så det känns bra att hålla sig inom "familjen" ;).

Annars, jag är 30 år, bor i Malmö. Egenföretagare. Befinner mig i Berlin varannan vecka. Ja mer om mig får komma sedan...

I morgon hoppas jag få reda på leveranstid, eventuellt kunde de speca om en beställd demobil vilket skulle förkorta leveranstiden något.

Bilen som jag fått offererad är specad så här:

850 Peppervit
FKE1 Tyg/Läder Ray Carbon svart

Chillipaketet:
249 Multifunktion i ratt
2GD LM Fälg Conical Spoke 17"
423 Velourmattor
450 Höjdinställning passagerare
493 Förvaringspaket
4C1 Colour Line Carbon Black
4CU Interiörfärg Carbon Black
502 Strålkastarspolare
520 Dimljus
522 Xenonljus
534 Klimatautomatik
550 Färddator
563 Belysningspaket

6FP Radio MINI Visual Boost
6ND Bluetooth handsfree kit withUSB interface
674 Högtalarsystem harman/kardon

2RV Svartlackerade fälgar
383 Tak och sidospeglar i svart
3A2 Svarta strålkastare
473 Armstöd fram
4AA Anthracit innertak
4BD Interiörfärg Piano Black
785 Individual Vita blinkersglas
5DT Dynamic Traction Control
521 Regnsensor
4UF Sportknapp

Nina
2011-02-04, 04:34
Det var bra du skådade ljuset. =)
Välkommen och kul att du valde MINI!
Jag provkörde en Audi A1 som Audi påstår i sin reklam att vara MINIs värsta konkurrent. Ha var då, om jag får fråga? Man får ju inte ens med en radio som standard så den måste man beställa annars får man en bil vid leveransen utan musikmöjligheter.

MINI är skoj, man kan nog påstå att MINI är en slags livsstil. Det finns mängder av skojiga tillbehör till både bil och förare. Och så ofantligt skoj att köra! Och just det upptäckte du under provkörningen. :D

Hoppas du får många skojiga mil med din Cooper S. =)

Flisan
2011-02-04, 06:48
Vad roligt Ipp att vi blir fler MINI Malmöiter :D

Känner precis igen känslan och Mini Cooper begäret, har man en gång provkört finns det inget annat man blir helt fast och Minifierad ;)

Håller tummarna för att du skall slippa vänta för länge på leverans, jag fick vänta två veckor och det kändes för länge

Björn P
2011-02-04, 07:09
Grattis och välkommen!

powernap
2011-02-04, 07:13
Tjena Fredrik!

Välkommen hit, och grattis till i vår värld det självklara valet :-)

Dragon
2011-02-04, 07:16
Grattis och välkommen! Mycket bra val ;)

MrCooper
2011-02-04, 07:23
Grattis till en kul bil.
Välkommen.

Haugthon
2011-02-04, 07:52
Grattis!!! mycket snygg!

Välkommen :steering:

Hagatorpet
2011-02-04, 08:59
Grattis det är roligt med en ny bil, och vit med svart tak, finaste färgen:Dtycker jag

ipp
2011-02-04, 09:01
Tack alla!

Verkar som att jag lägger på en sportknapp också. Vet inte hur mycket den tillför, men den var ju inte så dyr.

Nina:
Är MINI connected något att ha? I dagsläget verkar det ju inte finnas så mycket funktionalitet, men det verkar som att det ska komma stöd för fler appar. Spotify hade varit riktigt nice att ha...

Bang
2011-02-04, 09:47
Välkommen ipp/Fredrik!

MrCooper
2011-02-04, 10:17
Grattis det är roligt med en ny bil, och vit med svart tak, finaste färgen:Dtycker jag

Du räknas inte, du är partisk!! :p

GustavO
2011-02-04, 10:38
Välkommen Fredrik!
Underbart med fler PW/B-MINIs i Malmöområdet. Smakfull färgkombo om du frågar mig! :D

Vi är ett gutt gäng av MINIstrar här nere och jag är säker på att du kommer att trivas med bilen. Hoppas du kan få bilen innan sommarträffen (som preliminärt beräknas till slutet på maj/början på juni).

Innan dess är du välkommen att vara prospect/hangaround och serva oss andra! ;)

GustavO
2011-02-04, 10:41
En grej som jag kom att tänka på: är deaktiverbar airbag standard nu?
När jag köpte min var det en add-on för 400:- som är betyyyyyyydligt dyrare att fixa i efterhand om behovet någon gång skulle uppstå.

ipp
2011-02-04, 10:48
Välkommen Fredrik!
Underbart med fler PW/B-MINIs i Malmöområdet. Smakfull färgkombo om du frågar mig! :D

Vi är ett gutt gäng av MINIstrar här nere och jag är säker på att du kommer att trivas med bilen. Hoppas du kan få bilen innan sommarträffen (som preliminärt beräknas till slutet på maj/början på juni).

Innan dess är du välkommen att vara prospect/hangaround och serva oss andra! ;)

Tack det låter mycket trevligt. Ska bli spännande att få reda på när leverans blir. Hon sa prel Juni...


En grej som jag kom att tänka på: är deaktiverbar airbag standard nu?
När jag köpte min var det en add-on för 400:- som är betyyyyyyydligt dyrare att fixa i efterhand om behovet någon gång skulle uppstå.

Tack, ska undersökas...

Nina
2011-02-04, 13:51
Jo den är bra om man t ex vill se bränsleförburkning i mobilen. Sen kan man lyssna på radio från andra länder om man vill men inget som jag provat än. Det sägs dyka upp fleer appar i framtiden så den blir nog bättre med tiden. :)

Det bästa dock är att jag svarar i mobilen och ha händerna kvar på ratten, det är guld värt. :)

ipp
2011-02-04, 14:53
Jo den är bra om man t ex vill se bränsleförburkning i mobilen. Sen kan man lyssna på radio från andra länder om man vill men inget som jag provat än. Det sägs dyka upp fleer appar i framtiden så den blir nog bättre med tiden. :)

Det bästa dock är att jag svarar i mobilen och ha händerna kvar på ratten, det är guld värt. :)

Ok najs... Hoppas det kommer mer funktioner snart. Svara på ratten och handsfree har man redan med Visual Boost ändå.

Flisan
2011-02-05, 11:27
Verkar som att jag lägger på en sportknapp också. Vet inte hur mycket den tillför, men den var ju inte så dyr.


Jag har sportknappen i min och det den tillför är lite styvare fjädring, och då min är automatare drar den lite längre i växlarna i sportläge + att styrningen blir styvare åxå.
Eftersom min är lite högre är den idealisk bland annat när det blåser riktigt hårt och att den ger ännu mer lite mer sportbilskänsla....kan jag tycka ... eller jag kanske bara inbillar mig ;)

Tror att du gör ett klokt val att ta med den från början, allt som skall eftermonteras kostar ju skjortan

JOBBARGUBBEN
2011-02-05, 12:00
På bilderna såg det ut som om den bilen hade navigation vilket jag tycker är snyggt men dyrt. ett annat val som jag tycker gör mycket för interiören är cromeinteriör för då slipper man det mesta av den matta "aluminiumplasten" som ringar in allt.

JOBBARGUBBEN
2011-02-05, 12:01
Jag har sportknappen i min och det den tillför är lite styvare fjädring, och då min är automatare drar den lite längre i växlarna i sportläge + att styrningen blir styvare åxå.
Eftersom min är lite högre är den idealisk bland annat när det blåser riktigt hårt och att den ger ännu mer lite mer sportbilskänsla....kan jag tycka ... eller jag kanske bara inbillar mig ;)

Tror att du gör ett klokt val att ta med den från början, allt som skall eftermonteras kostar ju skjortan


Blir fjädringen styvare av sportknappen?

Nina
2011-02-05, 12:21
Jag har ju sportknapp i min, kan inte minnas att fjädringen ändrades i min men det kanske är olika på olika modeller (?).

Erik Börnstedt
2011-02-05, 12:36
På S el JCW så får man snabbare gasrespons, styrrespons och lite vassare ljud i avgassystemet.
Beroendeframkallande :)

MVH Erik

Nina
2011-02-05, 12:40
På S el JCW så får man snabbare gasrespons, styrrespons och lite vassare ljud i avgassystemet.
Beroendeframkallande :)

MVH Erik

Tack Erik, finns nån modell som får styvare fjädring? :)

ipp
2011-02-05, 13:03
På bilderna såg det ut som om den bilen hade navigation vilket jag tycker är snyggt men dyrt. ett annat val som jag tycker gör mycket för interiören är cromeinteriör för då slipper man det mesta av den matta "aluminiumplasten" som ringar in allt.

Den har inte navigation utan bara vad som kallas Visual Boost. Det som en navigation men utan navigation.. ;) Samma skärm och gränssnitt. Man får även med Bluetooth och USB-interface.

ipp
2011-02-05, 13:11
Angående ringarna runt instrumenten och ventilationsutblåsen så skulle jag vilja ha dom i svart pianoblank. Någon som vet om man kan köpa sådana eller om man kan få dom lackade eller folierade typ?

Panerai
2011-02-05, 13:28
Angående ringarna runt instrumenten och ventilationsutblåsen så skulle jag vilja ha dom i svart pianoblank. Någon som vet om man kan köpa sådana eller om man kan få dom lackade eller folierade typ?

ta av dom och foliera dom, nu när du kläckte den här idén så blev jag genast sugen - haha

Flisan
2011-02-07, 07:32
Skulle vilja börja denna veckan med att be tusen och åter tusen gånger om ursäkt och dementera ett av mina tidigare inlägg i denna tråd :oops:

Sportknappen ger INTE styvare fjädring varken i min Mini eller någon annan än så länge i alla fall :)
Jag har i min iver och glädjeyra när jag hämtade bilen vid genomgången troligen drabbats av åkomman "Selektiv hörsel", och när säljaren berättar om funktionen för sportknappen sagt att den mer direkta styrningen och gasresponsen får nästan hela bilen att kännas lite styvare speciellt när det blåser. Så jag tar tillbaka den kommentaren och skall bli mer lyhörd i fortsättningen, då jag är en nybliven ibland överentusiastisk Minist vill jag kanske lite mycket. Men jag skall i fortsättningen lyssna på er mer erfarna innan jag uttalar mig, det är ju trots allt därför jag gått med i detta forum för att lära mig av proffsen ;)
Hoppas ni kan förlåta mig och hjälper mig tillrätta även i fortsättnignen :D

Står dock fortfarande kvar vid att jag rekommenderar dig ipp att ta med sportknappen från början, då all eftermontering kostar extra.

Å som Erik skriver är det beroendeframkallande :mrgreen:

MrCooper
2011-02-07, 08:57
Det är mänskligt att fela, men det är även viktigt/stort att kunna erkänna och be om ursäkt för något dumt man gjort!!! Vem har inte varit helt säker på sin sak och sedan fått erfara att man haft fel??

Jag håller till fullo med om att Sportknappen bör finnas i varje MINI!
Det enda jag retar mig på är att bilen inte kommer ihåg vilket läge man hade Sportknappen i när man stängde av bilen. Man måste ju trycka i den varje gång man startar bilen... :down

Stephand
2011-02-07, 11:21
Att jag får ett förändrat avgasljud när jag har sportknappen intryckt hör jag, måste gå fetare, men vad händer mer med avgasystemet, ljudet ökar ju i volym.

Panerai
2011-02-07, 11:22
Att jag får ett förändrat avgasljud när jag har sportknappen intryckt hör jag, måste gå fetare, men vad händer mer med avgasystemet, ljudet ökar ju i volym.

Misstänker att det finns någon form av klaff i ljuddämparen som öppnas när sportknappen trycks in.

Porsche mfl har det på detta sättet iallaf.

Nina
2011-02-07, 14:54
Det är mänskligt att fela, men det är även viktigt/stort att kunna erkänna och be om ursäkt för något dumt man gjort!!!
Håller med, det är stort att våga stå upp. :)


Jag håller till fullo med om att Sportknappen bör finnas i varje MINI!
Det enda jag retar mig på är att bilen inte kommer ihåg vilket läge man hade Sportknappen i när man stängde av bilen. Man måste ju trycka i den varje gång man startar bilen... :down

Lösning: tejpa fast den…? ;)

powernap
2011-02-07, 14:55
Lösning: tejpa fast den…? ;)

:potd:

Nina
2011-02-07, 14:57
Att jag får ett förändrat avgasljud när jag har sportknappen intryckt hör jag, måste gå fetare, men vad händer mer med avgasystemet, ljudet ökar ju i volym.

Jag skulle gissa att det är i samband med att motorn mappas om i databoxen som även ljudet pga annat varvtal i kombination med ökad bränsleförbrukning, ger ett annat ljud.

yonasu
2011-02-07, 15:04
Håller man ner sportknappen så sprutar man ju in nitro, eller? :D


På S el JCW så får man snabbare gasrespons, styrrespons och lite vassare ljud i avgassystemet.
Beroendeframkallande :)

MVH Erik

Med styrresponsen så blir den ju trögare och man får kanske lite mer feedback. Men blir det verkligen mer sväng för pengarna? alltså 10 grader på ratten blir 10+x radianer mer sväng eller nåt?

MadeleineO
2011-02-07, 15:31
Låter som att du väntar på nåt gott ipp!
Välkommen :)

ipp
2011-02-07, 16:21
Tack för alla tips och trevliga kommentarer!

GustavO:
Om mötet blir efter v.18 så är det möjligt att jag deltar med bil! :)

Gustav2000
2011-02-07, 21:47
Tack Erik, finns nån modell som får styvare fjädring? :)

Nej. Tyvärr

dvorak
2011-02-08, 09:17
Lätt ordnat:

http://www.lohen.co.uk/shop/products.php?cat=76

:D

MrCooper
2011-02-11, 11:31
Lösning: tejpa fast den…? ;)


:)
Det finns andra sätt, men antagligen jobbigare än att tejpa:
http://www.kptechnologies.com/docs/SM20_installation.pdf

ipp
2011-02-11, 19:52
Jag tror jag lägger till DTC också. Hindra mig om det inte är något att ha. Den där e-diffen borde väl vara bättre än inget?

Johan W
2011-02-11, 21:09
Sportknappen ändrar ju utväxlingen på gasen, har för mig att 50% på gaspedalen ger 100% i motorn eller nått sånt, mot kanske 60-70% utan sportknappen, Min teori är att gasen då öppnas fortare och ger annat ljud.
Kan säga med ny mappning är sportläget knappt användbart, är nästan omöjligt att starta utan hjulspinn ;)

Panerai
2011-02-11, 21:17
Sportknappen ändrar ju utväxlingen på gasen, har för mig att 50% på gaspedalen ger 100% i motorn eller nått sånt, mot kanske 60-70% utan sportknappen, Min teori är att gasen då öppnas fortare och ger annat ljud.
Kan säga med ny mappning är sportläget knappt användbart, är nästan omöjligt att starta utan hjulspinn ;)

As.

Jag drömmer om starkare intäkter under 2012 som gör att Doopern byts mot en JCW istället.

yonasu
2011-02-12, 13:19
Jag hade för mig att alta mappningen även ändrade så man kunde välja hur sportknappen agerade. Jag skulle vilja ha ett rakt linjärt gaspådrag istället för allt eller inget som det är nu.

Gustav2000
2011-02-13, 00:23
DTC har jag aldrig haft på. Men endel tycker det är kul att ha en "light trction control". Jag stänger av skiten helt. Men det kanske du inte kan om du inte valt DTC. Kolla detta.

MaryJay
2011-02-13, 10:59
Mycket fin bil! :) Välkommen!

dvorak
2011-02-14, 11:18
DTC har jag aldrig haft på. Men endel tycker det är kul att ha en "light trction control". Jag stänger av skiten helt. Men det kanske du inte kan om du inte valt DTC. Kolla detta.

Hehe, DTCn är grym vid vardaglig körning. :D

Min bil är ganska neutral, alltså kan den ganska lätt överstyra. Det kan lätt gå illa ifall man kommer bara lite för fort över ett krön och det är halt. ESPn är en grym uppfinning!

Johan W
2011-02-14, 11:53
Jag hade för mig att alta mappningen även ändrade så man kunde välja hur sportknappen agerade. Jag skulle vilja ha ett rakt linjärt gaspådrag istället för allt eller inget som det är nu.

Stämmer, alta har en mapp där sportläget har helt linjärt gaspådrag

ipp
2011-03-01, 16:23
Jag hittade "min" bil till salu på mobile.de! :) Men f-n vad vecka 18 känns avlägsen just nu kan jag säga... Har inte sett så många med svarta lampor, men jag tror det blir riktigt bra faktiskt.

Känner att en svart JCW-grill skulle kunna passa sig in rätt väl, vad tror ni?

Hans-G
2011-03-01, 18:27
Jag hittade "min" bil till salu på mobile.de! :) Men f-n vad vecka 18 känns avlägsen just nu kan jag säga... Har inte sett så många med svarta lampor, men jag tror det blir riktigt bra faktiskt.

Känner att en svart JCW-grill skulle kunna passa sig in rätt väl, vad tror ni?

Välkommen i gänget, Fredrik! Och lycka till - när det nu till sist blivit leverans... :)

Det där med lång och seg väntan känns bekant... ;) Jag har beställt alla mina fyra MINI rätt tidigt på vintern för att få ut dom lagom till våren och det är en grym längtan tills det är dags. Och egentligen är det likadant vartenda år, även när jag inte har nån ny på gång s.a.s, eftersom jag ställer av i slutet av november och sen går och toklängtar hela vintern till det är dags att hämta i början av april och busa loss på vägarna... :D

Jag kör med helsvart (förutom lite krom runt grillen, nedanför sidofönstren och baktill) så jag tycker självklart att du ska byta grill. Kontrasterar bra med pepper white-looken.

ipp
2011-03-03, 22:18
Välkommen i gänget, Fredrik! Och lycka till - när det nu till sist blivit leverans...

Tack så mycket!

Lite nördigt... Men jag har tweakat en widget till Mac OS X litegrann. :shock:

7337

Gustav2000
2011-03-03, 23:31
Tack så mycket!

Lite nördigt... Men jag har tweakat en widget till Mac OS X litegrann. :shock:

7337
Sån skulle jag velat ha när jag väntade på Minin. Coolt!

ipp
2011-05-03, 21:37
Äntligen börjar det närma sig! Fick ett samtal från Helena på Förenade Bil i måndags… Bilen kommer att levereras på fredag kl. 11.00 :)

Sent i eftermiddags åkte jag förbi för att smyga runt lite och se om jag kunde hitta bilen, men jag var för sent ute och grindarna var stängda. Då, döm av min förvåning ser jag den stå bakom ett stängsel inne på Lexus parkering. Verkar som att BMW/MINI har ganska fullt på sin leveransparkering och lånar lite platser där.

Lyckades ta en ganska kass mobilbild i regnet, knappt anständig nog att posta här… men jag gör det ändå.

Funderar på att köra upp till vårträffen på Mantorp efter jobb på fredag med min bror. Kanske möts där?

Ordentliga bilder utlovas snart!

8047

powernap
2011-05-04, 07:00
tjohooo!!!!

Hagatorpet
2011-05-04, 07:24
Nu är det snart dags :nana:
Grattis

Gustav2000
2011-05-04, 08:33
Vad spännande! Känner med dig, svårt att bli mer ivrig just nu va? Tänk på att Du ska ha ätit ordentligt innan Du hämtar den, toaletten ska vara klar också. Lycka till!!!

ipp
2011-05-30, 20:10
Idag tvättade jag bilen, för första gången förutom när jag sköljde bort en ond fågellort. Har gjort ytterligare två andra MINI-nördiga saker idag, fotat bilen och hälsat på en annan MINI:ist. Det var en röd JCW Clubman, som jag vet jag har sett bilder här på forumet av innan...

Förövrigt så är jag extremt nöjd med bilen. Väldigt nöjd med Helena Borg på Förenade Bil som jag köpte bilen utav, kan varmt rekomenderas om man är i regionen. Harman/Kardon-systemet är RIKTIGT bra enligt mig. Sportknappen höjer körupplevelsen markant, dels för den ökade responsen, bättre motståndet i ratten och inte minst för smällandet och gurglandet från avgassystemet.

Leveransdagen var en förvirrad historia, jag hade glömt min plånbok hemma. Precis när jag skulle skriva på avtalet och köra iväg ville Helena se ID/körkort, det hade jag inget. Men efter ungefär en timmas försening så lämnade jag Förenade Bil.

När jag jobbat klart den fredagen drog jag och två andra upp till Mantorp och BMWCS möte och MINI Cup. Måste erkänna att jag är riktigt sugen på att börja köra på bana efter det...

Här är några bilder:
8232823382348235823682378238

Haugthon
2011-05-30, 20:38
Snygg! Helrätt färgkombo.
Oj hade jag vetat att den var så ny så hade jag kanske inte varit så påstridig på att haka på familjåkningen. ;) Vilken du skötte med bravur!

ipp
2011-05-30, 20:56
Snygg! Helrätt färgkombo.
Oj hade jag vetat att den var så ny så hade jag kanske inte varit så påstridig på att haka på familjåkningen. ;) Vilken du skötte med bravur!

Det är lugnt, jag tror ändå inte på det här med inkörning. ;) Nu med din JCW lär det inte bli någon mer familjekörning eller?

Haugthon
2011-05-30, 21:18
Haha!, Ja jo det är nog så avancerat det blir för min del. Jag känner mina egna begränsningar/svagheter. Åker jag ut på bana på riktigt då är det kört. lite som att en nykter alkoholist skulle bara ta en öl...

ipp
2011-06-28, 09:33
Jag tycker att min A/C låter väldigt högt. Det blir väldigt stor skillnad när den är på mot när den är av, särskillt i ettans och tvåans växel i låg hastighet. Någon mer som upplever det?

Haugthon
2011-06-28, 14:51
A/C... ? ;)

ipp
2011-06-28, 15:37
Haha, nä du har ju ingen! Men det fungerar lite som ett kylskåp fast det är själva bilen som blir sval och skön, fint när det är varmt ute! ;)

Jag har faktiskt kört rätt mycket utan A/C på nu, jag stör mig på oljudet. I stället rullar man när rutan och lyssnar på popparna...

Haugthon
2011-06-28, 20:29
Haha, nä du har ju ingen! Men det fungerar lite som ett kylskåp fast det är själva bilen som blir sval och skön, fint när det är varmt ute! ;)

Jag har faktiskt kört rätt mycket utan A/C på nu, jag stör mig på oljudet. I stället rullar man när rutan och lyssnar på popparna...

Ahaa det är därför jag satt fast i stolen idag. :) Men som du säger så är ju popparna värda att veva ner rutorna.

ipp
2011-07-05, 16:37
Här vilar sig MINI:n på trottoaren i Berlin efter en tuff tur på autobahn. Inga rekord satta, lite för mycket trafik för det... Men runt 200 var inga problem lite då och då. Den känns riktigt snabb 140 - 200 måste jag säga. En trend jag märkt rätt tydligt på autobahn är att dessa jäkla Opel Insignia kör som dårar, de är helt säkra på att de har den fräckaste och snabbaste bilen på jorden. Eller så är det någon form av lillebrorskomplex gentemot de ordentliga tyska bilmärkena... ;)

83598360

ipp
2011-07-13, 11:03
Jag beställde två burkar Plastidip av Ola. Här är resultatet! Grillen tvekar jag inte på, den blev klockren. Scoopet är jag inte helt säker på, får vänja mig annars sätter jag tillbaka ett vitt.

Tack Ola för snabb leverans och för att du fixade fram en antenn också!

8390

dvorak
2011-07-13, 12:15
Grymt snyggt!

Nu är det bara till att göra ringarna runt lamporna också!!


8391

Dragon
2011-07-13, 12:47
Jag beställde två burkar Plastidip av Ola. Här är resultatet! Grillen tvekar jag inte på, den blev klockren. Scoopet är jag inte helt säker på, får vänja mig annars sätter jag tillbaka ett vitt.

Tack Ola för snabb leverans och för att du fixade fram en antenn också!

8390

Det blev kanonsnyggt både med grillen och scoopet tycker jag, det står relativt högt på min "att göra" lista strax under allt annat :p

Cullin
2011-07-13, 15:35
Snyggt!

Jag hade gärna sett att du lackade ringarna kring lycktorna i bilens färg för att få balans till det mattsvarta du gjort nu - men det är säkert snyggt med svart också!

Panerai
2011-07-13, 15:47
Du menar såhär? :P

edit: gjorde en med svarta ringar också

Cullin
2011-07-13, 16:14
Yes, på vissa bilar/färger är det skitsnyggt - tycker jag!

Panerai
2011-07-13, 16:30
Det blir lite panda med svart runt lamporna :)

Flameboy
2011-07-13, 17:52
Jag plastidippade min kromade R50-grill i förrgår. Mirakel på burk det där.

Hagatorpet
2011-07-13, 19:13
Du menar såhär? :P

edit: gjorde en med svarta ringar också
Kör på svart och men glöm inte spolaren till lamporna också
funderade på att göra så på min, men det funkar inte när man inte har svarta lampor :(

dvorak
2011-07-13, 20:49
Grymt snyggt med svart på ringarna! Do it!!

ipp
2011-07-17, 01:06
Grüne Hölle!

8412

Gustav2000
2011-07-17, 11:32
Grüne Hölle!

8412

Härligt! Jag vill också åka runt där! Var det mycket trafik?

Björn P
2011-07-17, 17:24
Ringen är ju underbar! Och skitläskig. Är det din MINI som blir omkörd i mitten/slutet av detta varv?

http://www.youtube.com/watch?v=anklIKwkzMU&feature=youtube_gdata_player

Gustav2000
2011-07-17, 18:09
Det ser ut som att det är Fredrik För han har samma reggnummer som Fredrik. Otroligt att du hittade det klippet Björn!

ipp
2011-07-18, 09:46
Japp, det var jag! Jäklar vad den Renaulten körde, släppte förbi honom nån gång vill jag minnas. Det var även ngt Jaguar event, de körde Jaguar XKR-S hur snabbt som helst...

Det var faktikt väldigt lite folk på banan när vi var där, det var på en torsdag, lite halvkasst väder och semestrarna har kanske inte börjat på allvar.

Måste ner snart igen...

Sedan begriper jag inte va som gäller med fotande/filmade? Gubben som vinkar in en på banan påpekade att det var zweitausend euro i böter om man kunde koppla foton från ringen till ens bil efter han sett att vi hade en kamera liggandes i bilen.

ipp
2011-08-11, 09:29
Hittade några fler bilder från "the nöööörböörg ring".

http://www.hatzenbachfreak.de/images/stories/t1407/DSC_0379.jpg
http://www.hatzenbachfreak.de/images/stories/t1407/DSC_0380.jpg
http://www.hatzenbachfreak.de/images/stories/t1407/DSC_0381.jpg

ipp
2011-08-25, 10:08
Har fått låna en mycket fin Countryman idag. Tack Helena! Snygg färg och grymt fint med loungeläder. Gillar Countrymanen!

Men jag skulle aldrig själv rösta SD, i dubbel bemärkelse, motorn känns väldigt osportig och knattrig. Det lönar sig inte att varava den över 3000 rpm för då hämtar man nästa växel för sent. Väldigt stor skillnad mot bensinar S:en, men dieseln den saknar trots allt 41 hk och har ju inte så mkt mer vrid. Misstänker att en automatlåda hade kunnat utnyttja det höga men relativt snäva vridmomentet mycket bättre.

8636
8637

ipp
2011-12-10, 18:03
Då var Chillin vinterrustad med fyra nya Hakka R. Däcken är nog inkörda nu, första dagen var dom riktigt hala, så hala att jag fick DTC lampa i trean. Men så är det alltså inte längre. Får återkomma om vinteregenskaperna om det kommer någon snö i vinter.

http://img12.imageshack.us/img12/6487/img6743w.jpg
http://img857.imageshack.us/img857/2622/img6745d.jpg
http://img248.imageshack.us/img248/4397/img6746z.jpg

ipp
2012-02-28, 22:32
Jag är antagligen nog förmodligen ganska inne på att beställa mig ett fJCW avgassystem nu till våren ;). Därför filmade jag ett litet "före"-klipp idag för att ha. Det visade sig att den poppar rätt bra redan, hoppas det blir ännu mer sen dock. Kanske så att den inte kommer att poppa mer utan bara få ett djupare avgasljud?


http://www.youtube.com/watch?v=AiDcRkvPdUE&feature=plcp&context=C3cf60baUDOEgsToPDskJ5DIV5RAQPLTEagLurlhZS

ipp
2012-03-21, 16:29
Här är lite bilder på bytet till JCW-boxen... Det blev bra, låter rätt annorlunda. Speciellt med sport-knappen på.

93089309931093119312931393149315931693179318

ipp
2012-04-16, 22:28
http://www.youtube.com/watch?v=KDvq0bWkQvE&feature=youtube_gdata_player

Väl investerade pengar. Finns eventuellt folk som inte skulle hålla med.

MrCooper
2012-04-17, 06:57
Finns eventuellt folk som inte skulle hålla med.

Det tror jag inte! :p
Lät ju hur gott som helst.

Bronto
2012-04-17, 22:07
http://www.youtube.com/watch?v=KDvq0bWkQvE&feature=youtube_gdata_player

Väl investerade pengar. Finns eventuellt folk som inte skulle hålla med.

Blev ju kanon! Känner igen det raspiga ljudet med "poppningarna" från min gamla, men det blir liksom bara ännu bättre med JCW-kitet på. Härligt :)

ipp
2012-04-30, 20:27
Duvorna dislikar min bil har jag märkt... 9491


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hagatorpet
2012-04-30, 20:39
ännu en orsak att vara jägare

ipp
2012-05-03, 10:47
ännu en orsak att vara jägare
Haha sant.. Du får komma ner till Malmö och skjuta lite, det verkar som att det är ok... :|

När jag spolade rutan häromdagen så flög det upp en sak på rutan, jag tänkte inte så mycket på det. I efterhand visade det sig vara en täckkåpa för spolararmen som släppte taget. Är det något som andra råkat ut för? Tror ni det går på garantin eller är det yttre åverkan eller konstruktionsbetingat som man fått höra förr...

9510

Dragon
2012-05-03, 11:19
Haha sant.. Du får komma ner till Malmö och skjuta lite, det verkar som att det är ok... :|

När jag spolade rutan häromdagen så flög det upp en sak på rutan, jag tänkte inte så mycket på det. I efterhand visade det sig vara en täckkåpa för spolararmen som släppte taget. Är det något som andra råkat ut för? Tror ni det går på garantin eller är det yttre åverkan eller konstruktionsbetingat som man fått höra förr...

9510

DET måste väl ändå gå på garanti? Dom ska ju inte släppa...jag har spolat i alla möjliga hastigheter och mina sitter som berget.

Hagatorpet
2012-05-03, 11:27
Skulle gissa på att den plastbiten inte kostar så mycket,
men det skadar ju inte att fråga, gratis är gott :)

ipp
2012-05-25, 16:32
Tog ett foto från mina föräldrars sommarställe. David och Goliat...

Samma smak när det gäller färgkombination inom famlijen dock helt olika körupplevelser... ;)

9814

dvorak
2012-05-25, 16:34
Haha, fint!

Vad är det för modell på mercan?

ipp
2012-09-24, 10:15
Jag har då och då inbillat mig att en lite större bil skulle vara något för mig. Har sneglat på nya 1-serien även om jag tycker att den är rätt ful så gillar jag ändå den på något sätt. Förra helgen var jag på Förenade och testade en ganska välutrustad 118i som skulle kunna vara ett vettigt alternativ. Har haft en 120i 2008 och den upplevde jag som en roligare bil än den nya 1:an. Körupplevelsen var väldigt mogen och komfortinriktad. Med sina 170 turboladdade hästar verkade den på pappret som något som borde vara rätt kul att köra, men så var inte fallet enligt mig. En bil som är riktig bra men som inte väckte mina känslor, precis på samma sätt som jag upplever Audi. Synd att BMW går denna vägen... Jag får nog vänta på den nya MINI:n istället.

Dvorak,

Det är en E350 CDI.

ipp
2012-12-20, 09:15
Haha sant.. Du får komma ner till Malmö och skjuta lite, det verkar som att det är ok... :|

När jag spolade rutan häromdagen så flög det upp en sak på rutan, jag tänkte inte så mycket på det. I efterhand visade det sig vara en täckkåpa för spolararmen som släppte taget. Är det något som andra råkat ut för? Tror ni det går på garantin eller är det yttre åverkan eller konstruktionsbetingat som man fått höra förr...

9510

Nu rök ytterligare en sådan täckkåpa. Det är tredje. Kostar bara 50kr men det är störigt och ser fult ut.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Hagatorpet
2012-12-20, 09:37
Låt dom montera den på MINI så är det garanti :)

ipp
2012-12-20, 09:52
Låt dom montera den på MINI så är det garanti :)

Smart! Det ska jag faktiskt göra.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2